دریاچه ای در گرم‌ترین نقطه جهان / شهداد کرمان

0
دریاچه ای در گرم‌ترین نقطه جهان / شهداد کرمان

کرمان

کرمان

دشت و فلات

جاذبه ها: 1 تا

پدید آمدن دریاچه ای در مجاور گرم‌ترین نقطه جهان این روزها گردشگران را غافلگیر کرده، طوری‌که این پدیده به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری کرمان تبدیل شده است. کافی است ۵۰ کیلومتر از سمت شهر تاریخی شهداد به سمت کلوت ها حرکت کنید، در میانه راه در کویری که به جز رودخانه شور هیچ آبی در آن یافت نمی‌شد، در آغوش کویر دریاچه‌ای مواج ایجاد شده است که در میانه آن، کلوت‌ها سر از خاک بیرون آورده‌اند.

 

 
 

 


عجایب ناب و دیدنی کویر لوت در کرمان کم نیست و باران‌های سیل‌آسای سال گذشته کویر را میزبان دریاچه‌ای بی‌نظیرکرده است.
بارش‌های سیل‌آسای بهار سال گذشته در استان کرمان خسارت زیادی به همراه داشت و نشانه‌هایی از این خسارات همچنان به چشم می‌خورد.

 

 
 

 


از جمله خسارات سیل سال گذشته تخریب بخشی از محور شهداد - نهبندان بود به‌طوریکه بارش باران قسمتی از این مسیر را آنچنان زیر آب فرو برد که هنوز بیرون نیامده و این راه همچنان مسدود است.

 

 
 

 


با وجود همه دردسرها و مشکلاتی که در یک سال گذشته مردم این منطقه به سبب انسداد این محور داشتند اما شکوه و زیبایی دریاچه شهداد به اندازه‌ای است که هر بیننده‌ای را تا ساعت‌ها مجذوب خود می‌کند.

 

 
 

 


دریاچه‌ای که چون نگینی درخشان در کنار کلوت‌های افراشته در بیایان، جلوه‌گری می‌کند و این عظمت و شکوه به عجایب کویر بکر لوت زیبایی صد چندان داده است.

 

 
 

 


کویر لوت چند سال قبل به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران ثبت جهانی شد اما عملا بعد از ثبت جهانی، این اثر از سوی مسئولان برای معرفی مناسب و جذب گردشگر در قد و قواره یک اثر جهانی اتفاق خاصی روی نداده است و همچنان این جاذبه‌های کویر است که باعث می‌شود مردم و گردشگران به سمت کویر بروند اما دریغ از برنامه و ایجاد جاذبه رفاهی مناسب، تنها نکته‌ای که در این مناطق روی داده است ایجاد مراکز بوم‌گردی است که در این خصوص هم مردم محلی مهمترین نقش را ایفا کرده‌اند.

 

 
 

 


دریاچه‌ای که با وجود تبخیر در طول تابستان اما خشک نشده و با آغاز فصل بارندگی امکان گسترده تر شدن آن بیشتر نیز شده است. حالا در شهر کرمان شاهد راه اندازی تورهای گردشگری با عنوان تفریح در کرانه دریاچه جوان هستیم. نام «جوان» از سوی مردم بر روی این دریاچه نوظهور گذاشته شده و زیبایی کویر رو دو چندان کرده است.

 

 
 

 


از شهداد به سمت نهبندان خارج شوی پس از عبور از کلوت‌ها به ناگاه با صحنه‌ای ناب و خارق‌العاده روبه‌رو می‌شوی که جلوه‌ای ناب از شکوه قدرت لایزال الهی در پهنه کویر تشنه ایران را به تصویر کشیده است.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

863 بازدید

0 نظر

درج: 31 خرداد 1400

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir