جاذبه های کرج

0
جاذبه های کرج

البرز

کرج

معتدل کوهستانی

جاذبه ها: 19 تا

کرج مرکز استان البرز، مرکز شهرستان کرج و یکی از کلان‌شهرهای ایران است و به عنوان چهارمین شهر بزرگ ایران شناخته می‌شود. کرج یک شهر کوهپایه‌ای است که در دامنهٔ رشته کوه‌های البرز و در بلندای ۱٬۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. همچنین این شهر دومین شهر ایران است که دارای قطار شهری (مترو تهران کرج هشتگرد) و همچنین در حال ساخت ۶ خط تفکیکی مترو است.

جمعیت شهر کرج بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵ ه‍.خ برابر با ۱٬۵۹۲٬۴۹۲ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر (کلان‌شهر کرج) به ۱٬۹۷۳٬۴۷۰ تن می‌رسد. کرج چهارمین شهر پرجمعیت ایران و بیست و دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

کاخ مروارید
کاخ مروارید یا کاخ شمس، کاخی در بلوار ارم مهرشهر کرج، واقع در استان البرز است که در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ با زیربنای ۲۵۰۰ متر برای زندگی شمس پهلوی (فرزند رضا شاه)ساخته شد. سازه اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته‌است. این ساختمان بدست وسلی پیترز طراحی و بنیاد فرانک لوید رایت به مبلغ یک میلیون دلار آمریکا ساخته شد. این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به شماره ثبت ۷۰۶۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

سد امیرکبیر
که سد کرج هم نامیده می‌شود، بر روی رودخانه کرج در شمال شهر کرج و در ۲۵ کیلومتری جادهٔ کرج به چالوس قرار دارد. این سد، اولین سد چندمنظورهٔ کشور ایران، و یکی از منابع تأمین آب شهر تهران می‌باشد. دریاچهٔ این سد، یکی از مراکز طبیعی مهم پرورش ماهی‌های قزل‌آلای رنگین‌کمان و قزل‌آلای خال‌قرمز و ماهی سفید و ماهی سیاه است. انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر علاوه بر کارایی آن در تولید انرژی برقابی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، باعث به وجود آمدن دریاچه ای زیبا گردیده‌است که موجب استفاده‌های گردشگری و تفریحی و ورزشی از سد کرج شده‌است و یکی از بهترین استراحتگاه‌ها و جاذبه‌های طبیعی کرج را به وجود آورده‌است.


موزه تاریخ طبیعی
موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کرج با افتتاح در سال ۱۳۹۰، در پارک چمران قرار دارد و مجموعه آن شامل انواع گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگ‌ها و کانی‌ها می‌شود. این موزه نقش مهمی را در شناساندن زيست‌بوم‌های مختلف جانوری و گیاهی كرج ایفا می‌کند. همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی، به‌خصوص برای گروه‌های دانش‌آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر برنامه‌های موزه تاریخ طبیعی کرج است. 

غار یخ مراد
غار یخ مراد در آزادبر مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان کرج، بخش مرکزی، ۴ کیلومتری جنوب گچسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۵۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.این غار دربالای روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس واقع شده و از جاذبه‌های طبیعی استان البرز می‌باشد. دریچهٔ ورودی این غار در ارتفاعات کوه‌های منطقه واقع شده‌است و مسیر غار عموماً شیب دار و رو به پایین می‌باشد که نهایتاً با رسیدن به اعماق کوه، با چشمه‌های یخ زده در کف زمین و استالاکتیت‌های اسفنجی غار مواجه می‌شوید. ارتفاع این غار از سطح دریا در حدود ۲۶۴۰ متر می‌باشد و دهانهٔ این غار سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع دارد. در ماه‌های اسفند و فروردین، قندیل‌های بسیار زیبای غار در بهترین وضعیت به سر می‌برند. 

بنای امامزاده عبدالله 
بنای امامزاده عبدالله روستای کندر کرج که از روستاهای دهستان آدران در محور کرج – چالوس می باشد ، در فهرست آثار تاریخی ملی ایران قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۳۷۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است با ثبت این اثر تاریخی که به دوره صفویه مربوط می شود، شمار بناهای تاریخی ثبت شده کرج در فهرست آثار ملی به ۵۴ اثر افزایش یافت.
نسب این امامزاده به امام موسی بن جعفر کاظم (ع) می رسد و نقشه معماری این امامزاده گرد و مدور است که مصالح به کار رفته در آن نیز سنگ است اما در نمای بیرونی گنبد به خاطر موقعیت جغرافیایی منطقه، از شیروانی استفاده شده است. امامزاده عبدالله طاهر روستای کندر کرج در محیط قبرستان به وسعت یک هزار و ۱۷۴ متر مربع در مرکز روستا قرار گرفته که مساحت خود ساختمان بقعه، ۹۰ متر مربع است.

باغ پرندگان چهارباغ
باغ پرندگان چهارباغ کرج بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه با دو هزار گونه پرنده نادر از۶۵کشور جهان است.باغ پرندگان چهارباغ با مساحتی بالغ بر۱۲هزار متر مربع (در طبقات) دارای سالن های سر پوشیده –برکه وجزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی–آموزشی و تفریحی به منظور نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی و ساخته شده است.کتابخانه مجهز پرنده شناسی و بزرگترین کلکسیون کبوتران و ماکیان زینتی جهان از جمله بخش های این پارک است .
یکی از زیباترین و در نوع خود کم نظیرترین مجموعه های نگهداری پرندگان نیز در استان البرز واقع است.نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ با مساحتی بالغ بر۱۰ هزار متر مربع(در طبقات) دارای سالن های سرپوشیده همچنین برکه و جزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی آموزشی وتفریحی به منظور نگه داری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی وساخته شده است. نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ بزرگترین کلکسیون کبوتران وماکیان زینتی در جهان را دارا بوده ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی، کنارآبزی، شکاری ها، طوطی هاو…را در خود جای داده است.
جالب است بدانید که این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه است که پنج هزار پرنده نادر را از۶۵کشور جهان در خود جای داده است و جالبتر این که این نمایشگاه بی نظیر در استان البرز قرار دارد.
باغ پرندگان چهارباغ در اتوبان کرج هشتگرد، خروجی کردان، شهر چهارباغ نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان می توانند همه روزه برای بازدید از بخشهای مختلف این نمایشگاه وباغ زیبا به ان مراجعه کنند.
در این نمایشگاه حدود دو هزار و ۵۰۰ نمونه از پرندگان سراسر دنیا نگهداری می شود.این نمایشگاه از نظر تعداد پرنده و محیط در خاورمیانه اول است و امیدواریم مورد استقبال مردم ایران قرار گیرد.
نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ در عین حال یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی برای نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض نیز محسوب می شود.


پارک چمران کرج
پارک چمران کرج با مساحتی در حدود ۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین پارک شهر کرج می‌باشد که از اواسط بلوار سرسبز ورودی اصلی شهر کرج که به همان نام است، آغاز شده و تا تپه‌های کلاک و ورودی جاده چالوس را دربر می‌گیرد. کناره‌های رودخانه کرج که از میان پارک چمران کرج عبور می‌کند، تفرجگاه مناسبی برای ساکنان کرج در روزهای تعطیل فراهم آورده است.

از جمله امکانات پارک چمران کرج وجود یک شهر بازی زیبا و مجهز (که در سال ۹۰ به عنوان شهر بازی نمونه کشور انتخاب شد)، یک سینما (در ضلع شمال غربی پارک) و باغ گل‌ها جهت پرورش گل و گیاه می‌باشد. باغ گل‌ها که در ضلع جنوبی پارک شهید چمران واقع شده است، در سال ۱۳۸۴ خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع بنا شد که در آن بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و … وجود دارد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی از جمله محوطه پرچین‌های تو در تو، کلکسیون رز، قفس پرندگان، آبشار، آلاچیق، رستوران و کافی شاپ است.


منطقه حفاظت شده رودخانه کرج
منطقه حفاظت شده رودخانه کرج تامین کننده آب شرب تهران، آب کشاورزی مناطق همجوار و منبع تامین برق کشور است و با توجه به ساختار بستر و مشخصه های هیدرولوژیکی و برخورداری از پتانسیل های بالقوه زیستی برخوردار است.
:محدوده تحت حفاظت رودخانه کرج شامل رودخانه کرج و رودخانه هایی که به آن میریزند از سر چشمه (ارتفاعات کندوان ،دیزین کوه خرسنگ و…) تا پل جاده کرج-تهران (مصوبه شماره یک) با طول تقریبی ۷۵ کیلومتر در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره ها و صخره ها عبور مینماید.

رودخانه کرج به عنوان یکی از پرآب ترین رودخانه های دامنه جنوبی البرز از سال ۱۳۴۶ ودر مصوبه شماره ۱ مورخ ۷/۶/۴۶ در ردیف رودخانه های تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

از ویژگیهای اکولوژیکی رودخانه های کوهستانی کلاس ۲ تبعیت نموده و در طول مسیر در عرض های گوناگون ۸ تا ۱۵ متر و ژرفاهای ۱ تا ۲ متر ظاهر شده است، در انتها به دریاچه نمک واقع درنزدیکی شهر قم میریزد . دبی متوسط آب رودخانه کرج ۱۷ مترمکعب در ثانیه است که این مقدار در تابستان و پائیز کمتر و در زمستان و اوایل بهار به حداکثر خود می رسد.

بام کرج
یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج بام کرج است . بام کرج به کوهپایه‌های عظیمیه کرج گفته می‌شود که همه روزه و در هر آب و هوایی میزبان شهروندان کرجی است. نماد این میدان است که نمادی از کوهنوردان بسیجی است. دیدن سراسر بلوار طالقانی و منطقه عظیمیه هم در روزهایی که هوا تمیز باشد، جالب توجه است. منظره‌ها هرچه بالاتر بروید زیباتر می‌شوند و هوا پاک‌تر! برخلاف بام تهران در انتهای پلکان بام کرج ، محوطه یا امکانات رفاهی ساخته نشده است و آخر این مسیر به کوه می‌رسد که ممکن است کم‌کم امکاناتی هم برای گردشگرها در نظر گرفته شود.
آدرس : البرز، کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

برج تهمینه
برج آرامگاهی میدانک یا برج تهمینه از مهم‌ترین آثار تاریخی آسارای کرج است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای آرامگاهی معروف به برج میدانک که در نزد اهالی به برج تهمینه شهرت دارد، مدفن یکی از قلعه‌بانان یا اعضای خاندان پادوسپان (۹۷۵- ۱۰۱۴ هجری شمسی) از حکام محلی منطقه رویان در خلال قرن‌های هشتم تا نهم هجری قمری است و شبیه بناهای دوران مغول ساخته شده است. شیوه ساختمانی بنا، آن را در ردیف برج‌­های آرامگاهی قرن هفتم هجری قرار می­‌دهد.
این برج در کیلومتر ۶۰ جاده کرج به چالوس و در روستای میدانک واقع شده است و قدمت آن به دوره تیموری بازمی‌گردد. بنای سنگی برج میدانک یا برج تهمینه، مقبره‌ای است با پلان ۸ ضلعی با یک ایوان پیش آمده در سمت غرب، پهناوری ورودی ایوان حدود ۳ متر است و با ضخامت دیوارهای طرفین به ۶۰ متر می‌رسد. فضای داخلی برج دارای پلان مربع شکل است که چهار قوس عقب نشسته آن در هر ضلع، پلان چلیپایی را در ذهن تداعی می‌کند. بنا دارای تزییناتی از جمله کاربندی و قطاربندی‌های داخل فضای ایوان و بقعه است. پوشش برج به صورت گنبدی دوپوش مخروطی و رک بوده است که در حال حاضر، پوشش بیرونی از بین رفته و تنها پوش زیرین باقی مانده است. مصالح به کار رفته در ساخت برج نیز، سنگ، گچ و نوعی ملاط ساروج است.

آدرس :کیلومتر ۶۰ جاده کرج – چالوس، روستای میدانک


غار میدانک
غار میدانک در کیلومتر ۵۳ جاده چالوس و در شمال شرقی روستای میدانک از توابع بخش آسارا شهرستان کرج قرار دارد.دهانه این غار در ارتفاع ۲۰۰۶ متری از سطح دریا واقع شده است. چند متر ابتدای غار میدانک  بسیار کم‌ارتفاع بوده به طوری که باید به صورت سینه‌خیز و نشسته پیمایش شود و بعد از آن به دلیل افزایش ارتفاع می‌توان به صورت ایستاده ادامه مسیر را پیمود.

غار میدانک دارای ۳ تالار بوده و طول آن در حدود ۱۵۰ متر می‌باشد. سقف تالار اول غار میدانک  به دلیل تخریب‌های انسانی و طبیعی (از جمله زلزله) ریزش نموده و بسیاری از ساختار زینتی غار از بین رفته و از زیبایی‌های آن کاسته شده است. تالار دوم ۷ متر ارتفاع دارد و داخل آن حفره‌ای دیده می‌شود. در برخی مواقع در این حفره آب جمع شده و بر زیبایی این تالار می‌افزاید. بعد از تالار دوم تالار سوم قرار گرفته که این دو تالار از طریق معبر کوچکی که باید به صورت سینه‌خیز طی شود، به یکدیگر راه می‌یابند. تالار سوم زیباترین بخش غار میدانک می‌باشد که به دلیل دسترسی سخت‌تر، تاحدودی از آسیب‌دیدگی محفوظ مانده است.
برای دسترسی به این غار باید از گورستان روستای میدانک و برج قدیمی دوره سلجوقی حدود ۳۰۰ متر به سمت جنوب غربی روی کو حرکت کرده تا دهانه غار رویت شود. حدود ۵ متر اول این غار بصورت سینه خیز و نشسته بوده و بعد از آن میتوان ایستاده به کاوش غار پرداخت.غار شامل سه تالار بوده که به دلیل تخریب های انسانی و طبیعی از جمله زلزله چند سال قبل سقف تالار اول ریزش کرده و بسیاری از ساختار زینتی غار از بین رفته و از زیبایی های آن کاسته است. در داخل تالار دوم نیز حفره ای وجود دارد که در بعضی فصول تبدیل به یک چالاب میشود و بر زیبایی های غار می افزاید. ارتفاع تالار دوم به هفت متر میرسد و با یک معبر کوچک که نیازمند تلاش سینه خیز است به تالار سوم راه دارد. تالار سوم زیباترین تالار این غار بوده و بدلیل دسترسی سخت تر ، از آسیب دیدگی کمتری برخوردار است. طول این غار حدود ۱۵۰ متر بوده و کاوش آن ۲ ساعت زمان می برد.


حمام مصباح کرج
حمام مصباح کرج متعلق به اواسط دوره قاجاریه و در محلات قدیمی شهر کرج واقع است. ورودی حمام مصباح کرج با هشت پله به کف حمام در عمق ۵/۳ متری مرتبط می‌شود. سربینه یا رختکن شامل یک گنبد مرکزی است که در طرفین گنبد چهار گنبد کوچک‌تر گره پوش مشاهده می‌شود.در ساختمان حمام از آجرهای ختایی به ابعاد ۵×۲۰×۲۰ سانتی متر و ملات گل آهک استفاده شده است.
حمام مصباح کرج، تجسمی از روح لطیف هنر در گذر تاریخ است و مانند سایر آثار تاریخی، ظریف کاری های هنر معماری در تاریخ را برای بیننده تداعی می کند.حمام مصباح در محله قدیمی مصباح واقع در محله مرکزی شهر قرار گرفته و طبق نظراتی که ارائه شده، متعلق به دوره قاجاریه است.


کاخ شهرستانک کرج
در محور کرج – چالوس، در قسمت شمال شرقی سد امیر کبیر (سد کرج)، در محل روستای دوآب جاده آسفالته ای به طول ۱۳ کیلومتر منشعب و به روستای شهرستانک منتهی می شود. پس از طی ۲ ساعت پیاده روی در کنار رودخانه و باغ های سر سبز، به محل قصر تاریخی ناصر الدین شاه خواهیم رسید. این بنا در سال ۱۲۹۵ هجری قمری به دستور وی جهت استفاده و ییلاق شاهان قاجار احداث شده است.ناصر الدین شاه در شهرستانک هر سال مراسم آشپزان راه می انداخت. اعتماد السلطنه در کتاب خاطرات خود در این باره می نویسد: هر سال در یک روز معین ناصر الدین شاه به اتفاق وزرا و رجال و شاهزادگان و دیگر نزدیکان خود به شهرستانک می آمد و مراسم مخصوص آشپزان را به راه می انداخت. ناصر الدین شاه برای سفر به شهرستانک از جاده مخصوص شاهی عبور می کرد. این جاده از راه پس قلعه و توچال به شهرستانک می رسید. اما خدمه و چاکران شاه مجبور بودند از راه باریک و خطرناک رودخانه به شهرستانک بروند. همیشه در جریان این رفت و برگشت تعدادی از خدمه و چاکران شاه به رودخانه سقوط کرده و جان می سپردند. به همین دلیل، ناصر الدین شاه در سرخ حصار قصری ساخت و مراسم آشپزان خود را به آنجا منتقل کرد.

کاخ شهرستانک یا همان کاخ ییلاقی ناصری در سال ۱۲۹۵ هجری قمری به دستور ناصرالدین شاه در دره گل کیله شهرستانک یکی از روستاهای توابع شهرستان کرج در جاده چالوس بنا شد و تنها راه ارتباطی آن جاده چالوس ــ کرج است.
این بنا که در فهرست آثار ملی قرار داره، دارای ۱۹ اتاق در دو جبهه شمالی و شرقی است که در گذشته عملکرد خدماتی داشته. این مجموعه دو حمام داره که یکی مورد استفاده همراهان شاه بوده و دیگری به شاه اختصاص داشته است .
این بنا دارای معماری ویژه ای است و نقاشی آن را کمال الملک کشیده است. کاخ شهرستانک پس از سلطنت ناصرالدین شاه از رونق افتاد و در اثر عواملی چون یخبندان های متعدد و سخت و تخریب های انسانی دچار آسیب های فراوان شد.


پارک خانواده کرج
یکی دیگر مکان های تفریحی کرج را می توان پارک خانواده این شهر نیز معرفی کرد که یکی بهترین پارک های کرج نیز محسوب می شود و بسیار پارک زیبایی است که می تواند برای یک روز بسیار جای زیبایی برای تفریحی کودکان و جوانان به همراه خانواده باشد. این پارک زیبا کرج جهانشهر، بلوار مولانا قرار دارد.

آدرس :کرج جهانشهر، بلوار مولانا


قلعه دختر کرج
قلعه دختر کلاک دره کلاک بالا ، سه کیلومتری شرق کرج قرار دارد. بالای کوه قلعه اسفندیار که در شرق روستای کلاک واقع شده ، باقیمانده دیوارهای قلعه ای به چشم می خورد که کاملا ویران شده و پلان و نقشه آن غیرقابل تشخیص است.

قلعه دختر کلاک درخط الراس کوه واقع شده و از بالای آن ، محدوده کرج و گرمدره و غرب تهران کاملا دیده می شود . به احتمال زیاد قلعه دختر کلاک، جزو پایگاه های دیده بانی بوده و با قلعه های شاه دزد ، ری زمین ، تنگ گسیل و شهرستانک ارتباط داشته است . سفال های پراکنده در بالا و اطراف قلعه ، شباهت زیادی به سفال های سلجوقی- ایلخانی دارد و می توان آن را با قلعه های این دوره در ارتباط دانست.

بانجی جامپینگ پل بیلقان
لذت پرش از پل بیلقان بر روی رودخانه در ارتفاع ۳۵ متری بدون شک تجربه ای است که نمی توان به راحتی از آن گذشت؛ برای دستیابی به این تجربه می توانید یکی از بالاترین هیجان های ممکن در طول زندگی خود را در بانجی جامپینگ پل بیلقان تجربه کنید.

آدرس : البرز – کرج ابتدای جاده چالوس

پارک جنگلی جهان نماکرج
پارک جنگلی جهان نما بزرگترین پارک شهر کرج با گونه های گیاهی و دریاچه زیباست که قدمتش به نیم قرن می رسد. این پارک در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار و در حد فاصل اتوبان تهران – کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است .
وجود درختان جوان و کهنسال پارک زمینه رو برای نماد گردشگری طبیعی و تاریخی مهیا کرده و در روز طبیعت به یکی از مناسب ترین مکانها برای تفریح خانواده ها بدل شده است .
وجود پارکی سرسبز به نام و وسعت ” پارک جهان نما ” نعمتی بزرگ ست، گونه های نادر گیاهی، دریاچه و جزیره مصنوعی این پارک که در زمان گذشته با طراحی زیبا و منحصر به فردی ایجاد شده بود از دیگر جاذبه های این مجموعه زیبا و منحصر به فرد است.

آدرس : البرز – کرج آزاد راه تهران – کرج


پارک آبی ساحل شهر کرج
اگردوست دارید یک روز شادو پراز هیجان‌را تجربه کنیدحتما به این پارک آبی سر بزنید. این مجموعه با امکانات متنوع وجدیدی که برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرده، باعث شده است که اشخاص زیادی‌را به خود جذب کند. اینجا بهترین مکان برای تفریح کردن‌ کنار دوستان یا خانواده می باشد و باعث ایجاد تجربه و خاطرات خوبی برای شما می شود .

آدرس : البرز – کرج جاده ملارد، سه راه اندیشه، بهاره شرقی، نرسیده به میدان


دیزین اسنو پارک
محیطی دلچسب برای ورزشکاران حرفه ایی اسنو برد واقع در شمال رستوران چمن

آدرس :البرز – کرج – دیزین

آبشار لیلستان
آبشار لیلستان دراستان البرز واقع است. آبشار به صورت پلکانی و در ۹ مرحله از ارتفاعی بسیار زیاد به پایین میریزد. آبشار در ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا واقع شده است. لیلستان، روستایی از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز است. روستای لیلستان واقع در ۴۲ کیلومتری جاده چالوس بعد از پل خواب قرار دارد. با تابلوی زرد رنگ روستای سیرا وارد مسیر روستای لیلستان می شوید. در این روستای علاوه بر وجود مقبره امام زاده هارون و هاشم، زیبایی رود های جاری و صدای پای آب که در سرتاسر این روستا طنین انداز است از دیگر جذابیتهای این منطقه است. این منطقه از شمال به روستای آیگان، از شرق به کوه هورس دار، از غرب به روستای کلوان و از جنوب به چاکی تخته محدود است. از سایر مناطق گردشگری این منطقه میتوان به مقبره امامزاده هاشم و هارون، زیارت پی، درختان کهنسال، ارتفاعات چالی، چشمه سر، چشمه بابا موسی، تپه غدیر و تپه امین آقا اشاره کرد.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

804 بازدید

0 نظر

درج: 5 بهمن 1399

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir