روستای زرین دشت

0
روستای زرین دشت

تهران

فیروزکوه-زرین دشت

سرد کوهستانی

جاذبه ها: 1 تا

روستای «زرین دشت» از توابع فیروزکوه به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه اقلیمی و در برگرفتن باغات، کوهستان و چشمه های زیبا، مقصد بسیاری از گردشگران به ویژه در بهار است.
این منطقه دارای اب و هوای کوهستانی می باشد دارای زمستان های سرد و تابستان های خنک و ملایم می باشد. میانگین بارش سالانه حدود ۶۰۰ میلی متر می باشد که سبب سرسبزی مناطق و ارتفاعات خواهد شد.
شاید برای پایتخت‌نشینانی که از زندگی صنعتی و ماشینی در کلان شهر تهران خسته و کلافه شده‌اند خیلی عجیب باشد که با طی کردن تنها ۱۲۰ کیلومتر از این شهر می‌توانند پا به مکانی سرسبز، آرام و نشاط‌‌‌‌‌ بخش به نام «زرین دشت» بگذارند. ساکنان شرق تهران می‌توانند برای ظهر پنج‌شنبه یا جمعه بخشی از ساعت خود را به بهانه صرف ناهار در یکی از روستاهای اطراف تهران به نام «زرین‌دشت» بگذرانند.

 

 
 

 


اگر گردشگران برای رفتن به این روستا بخواهند از داخل شهر تهران حرکت کنند باید ابتدا وارد جاده فیروزکوه شوند و بعد از عبور کردن از دماوند، جابان و سربندان می‌توانند در سمت راست خیابان فرعی مربوط به ورودی این روستا را ببینند. در ساعات بدون ترافیک برای رسیدن به روستای «زرین‌دشت» از میدان آزادی تهران حدود دو ساعت و نیم و در ساعات اوج ترافیک حدود ۴ ساعت در راه خواهید بود اما برای ساکنان شرق تهران این مسافت بسیار کمتر است به همین دلیل در این گزارش به شرق‌نشینان پایتخت رفتن به این سفر یک روزه را پیشنهاد می‌دهیم؛ زیرا مسیر آنها برای رسیدن به مقصد بسیار کوتاه است به‌طوری‌که مسافتی که از تهرانپارس در ساعات اوج ترافیک خواهند داشت حدود دو ساعت و در ساعات بدون ترافیک حدود یک ساعت و نیم در راه است. اگر ماهی خور هستید پیشنهاد می‌کنیم در این روستا به تنها رستوران جنگلی که ماهی‌های پرورشی خود را کبابی کرده و به مشتریانی که روی نیمکت‌های چیده شده در جنگل پر درخت اتراق کرده‌اند عرضه می‌کند مراجعه کنید تا از تازگی و خوشمزگی این غذا در کنار حس مطلوبی که جنگل و نیمکت‌های چوبی ایجاد کرده است لذت ببرید؛ همین امر موجب شده مشتریان بی‌شماری مسافت‌های طولانی را برای حضور در این رستوران جنگلی و برای صرف یک وعده غذایی طی کنند.

 

 
 

 


برای دسترسی به روستای زریندشت جادهٔ تهران فیروزکوه در کیلومتر ۱۰۰ تهران به سوی فیروزکوه جاده فرعی موجود است به طول ۱۸ کیلومتر که به زریندشت منتهی خواهد شد. راه ارتباطی دیگر راه آهن تهران شمال است که از ان طریق می توان به زریندشت دسترسی پیدا کرد.

ارتفاع این روستا از سطح دریا 1640 متر و از آبادیهای میان کوهی است. دارای آب و هوای معتدل و از جاذبه های گردشگری فراونی برخوردار می باشد.

روستای زریندشت در 25 کیلو متری جنوب فیروزکوه قرار گرفته است. این روستا در 120 کیلومتری از شهر تهران قرار گرفته است که دارای چهار قسمت بوده (مزداران.آتشان.دهگردان.انزاها) که هرکدام نمادی از زیبایی های خداوند است روستای مزداران مرکزیت این قسمت را بر عهده دارد.

 

 
 

 


در این روستا جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری موجود است که فصل بهار و تابستان مردم از شهرهای گوناگون برای هواخوری و گشت و گذار به این روستای سرسبز می روندو قابل ذکر است است که این روستا با زیبایی خاص خود نظر توریست ها را نیز به خود جلب نموده است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این روستا رفته و از جاهای دیدنی آن بازدید می کنند که یکی از زیباییهای این روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و دیگر جاذبه ها چشمه های آب معدنی مثل خمده و دریابک است که این آبها خواص درمانی بسیار موثری نیز هم دارند.

برای دیدن این طبیعت زیبا کافی است اراده کنیم و پای در جاده تهران فیروزکوه گذاشته و پس از گذشتن از شهر دماوند.ابسرد.جابان و سربندان از 2تونل که ردشدیم سمت راست تابلوی (به سوی زریندشت )چشمانمان را نوازش میدهد سمت راست وارد این راه فرعی شده 18کیلومتر که در یک جاده زیبا رانندگی کنید پس از روستای انزاها به روستای مزداران می رسیم.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

1,430 بازدید

0 نظر

درج: 27 دی 1399

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir