کویر مصر در ایران

0
کویر مصر در ایران

اصفهان

خور

بیابانی

جاذبه ها: 15 تا

کشور عزیزمان ایران، کشوری چهار فصل و بسیار زیباست. شمال ایران با درختان سرسبزش و مرکزیت کشور با کویرهای زیبا. کویر مصر یکی از کویرهای شگفت‌انگیز در جهان است و در قلب کویرهای ایران قرار گرفته است. پهنه وسیعی از ماسه و ریگ‌های زیبا با سکوت، آرامشی باور نکردنی و شب‌های بی مثالش به کویر مصر مشهور شده است. روستایی در استان اصفهان به نام مصر با جمعیتی حدود 120 نفری و با گردشگران فراوانی که سالانه به این منطقه می‌آیند به یکی از قطب‌های ایرانگردی تبدیل شده است.

کویر مصر در کنار روستای مصر اصفهان قرار گرفته که مردمی مهمان‌نواز و با صفا دارند. بوقلمون، بز و شتر از حیواناتی است که روستاییان نگهداری می‌کنند و اگر به این روستا بروید خواهید دید که آب آشامیدنی، آنتن دهی مناسب تلفن‌های همراه، مخابرات و برق سراسری دارند. امکانات رفاهی مانند اقامتگاه‌ها، سوپر مارکت ها و... وجود دارد. در بین تورهای کویرنوردی، تورکویر مصر از پرمخاطب‌ترین‌ها است. چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا و جاذبه‌های فراوان در اطراف آن و دیدنی‌های تمام نشدنی این منطقه از اصلی‌ترین دلایل اشتیاق افراد برای تورهای کویر مصر است. در این روستا اقامتگاه‌های بومی برای توریست‌ها فراهم شده که از قبل باید رزرو کنید. کویردوستان حداقل در سال یکبار به این منطقه زیبا پا می‌گذارند. پیش از اینکه به طور کامل از کویر مصر بگوییم بهتر است ابتدا برنامه سفر را چک کنید.

 

 
 

 

امکانات تفریحی کویر مصر

- آفرود
- شتر سواری
- دوچرخه سواری
- موتور چهارچرخ
- عکاسی
- پیاده‌روی روی شن‌های کویر
- شب‌نشینی و تماشای آسمان در شب‌های کویر

 

 
 

 

در چه زمان و فصلی به کویر مصر برویم ؟

سفر به این کویر زیبا از اواخر شهریورماه شروع و تا اوایل فروردین ماه ادامه دارد. مسافران نوروزی زیادی با تورها خود را به این کویر می‌رسانند. با تورهای رهی‌نو سفری مطمئن و پر از هیجان به کویر مصر داشته باشید.


کویر مصر کجاست و مسیر راه آن

کویر مصر واقع شده در روستای مصر در استان اصفهان و به قلب کویرهای ایران معروف شده است. روستای مصر در 30 کیلومتری شمال شهرستان خور و45 کیلومتری شرق شهرستان جندق قرار گرفته است.

آدرس: استان اصفهان – شهرستان خور و بیابانک – دهستان جندق – روستای مصر . دوست دارید بدانید که از چه طریقی باید به اینجا سفر کرد؟


مسیر اول : استفاده از تورهای هر هفته ای رهی نو (آسان ترین و راحت ترین راه)
مسیر دوم : با استفاده از اتوبوس (مسیرهای کرمان، بیرجند یا طبس ) یا اتومبیل شخصی تا شهرستان خور بروید بعد از آن با طی 35 کیلومتر از طریق جاده آسفالت – خاکی به روستای مصر می رسید.
مسیر سوم :بعد از رسیدن به شهرستان جندق با طی 45 کیلومتر از مسیر جاده خاکی جندق به کویر می رسید.

 

 
 

 

دیدنی‌ترین جاذبه‌ها در کویر مصر

کویر مصر به قدری زیباست که تا مدت‌ها در این کویر بمانید بازهم زیبایی‌هایی برای تماشا هست. از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به وصف رمل‌ها و تپه‌های ماسه‌ای زرد رنگ و بسیار نرم اشاره نمود. وصف شب‌های کویر را بسیار شنیده‌ایم ولی شب‌های کویر مصر به قدری عالی است که در کلمات نمی‌گنجد و فقط باید از نزدیک دید. ستاره‌هایی که فکر می‌کنید در فاصله چند متری از شما هستند و آسمان صاف و آبی.

- نیزار مصر
- تخت عباسی
- جاده آفرود ابراهیم زهرا
- چال سلکنون
- دریاچه نمک سلکنون
- دریاچه نمک خور
- رمل‌های ماسه‌ای
- تخت عروس
- روستای گرمه
- کوره گز
- ریگ کله
- چیل کنده

بعد از دیدن کویر مصر از جاذبه‌های بالا هم دیدن کنید علاوه بر آن از روستاهای اطراف اینجا هم بازدید کنید.

 

 
 

 

روستاهایی مانند:
روستای فرحزاد: در فاصله کوتاه و در شمال کویر، شن‌های روانی که نخلستان زیبایی را احاطه کرده‌اند.
نیزار مصر: چشمه‌ای زیبا که باعث به وجود آمدن نیزارهای بلند و حیوانات متنوعی که برای نوشیدن آب به اینجا می‌آیند.
منطقه امیر آباد: منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی با پوشش گیاهی غنی (نخل‌های زیبا، درختچه‌های تاق و گز)، تپه‌های شنی و تنها در فاصله 2 کیلومتری از کویر مصر.


اقامت در کویر مصر

شرایط اقامت در کویر مصر چطوری خواهد بود؟؟؟ این سوال بسیاری از گردشگران این منطقه است. هتلی با امکانات کامل در فاصله 57 کیلومتری از کویر مصر است و برای رزرو آن از طریق سایت رهی‌نو اقدام کنید؛ روستای مصر پذیرای مهمانان کویر است و با قیمتی بسیار مناسب شب را در این منطقه اقامت داشته باشید. روستاهای اطراف هم شرایط پذیرای میهمانان را دارند.

 

 
 

 


پوشش گیاهی و حیوانات کویر

- درختچه‌های تاق و گز
- رمنه
- انواع گون
- نخل
- قیچ
- اسفند
- نسی
- ترخ

 

 
 

 

و حیواناتی که در اینجا زندگی می‌کنند:

- گربه شنی
- خرگوش
- روباه شنی
- کارال
- انواع جانوران کانگورویی و دو پا

 

 
 

 

 

 
 

 

نکاتی برای سفر 

به علت اینکه در این منطقه پشه‌های فراوانی وجود دارد با خود پمادهای ضد حساسیت و پشه‌بند همراه داشته باشید. جعبه کمک‌های اولیه را حتماً با خود ببرید. اگر به عنوان عکاس یا رصدکننده ستارگان در این منطقه حضور دارید یا برای استراحت در فضای آزاد اطراق می‌کنید حتماً دور تا دور محیطی که هستید را با گازوئیل یا روغن سوخته بریزید تا از گزند انواع عقرب‌ها در امان باشید.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

989 بازدید

0 نظر

درج: 30 مهر 1399

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir