پارک جنگلی سراوان

0
پارک جنگلی سراوان

گیلان

رشت

معتدل و مرطوب

جاذبه ها: 3 تا

آشنایی با پارک جنگلی سراوان در گیلان
شمال کشور نقاط گردشگری بسیاری دارد که هر کدام می توانند خاطرات به یاد ماندنی را برای مسافران بسازند. با توجه به این که بیشتر این مناطق را جنگل ها و رودخانه های کوچک و بزرگ تشکیل داده، برای سفرهای طبیعت گردی این مناطق بسیار پیشنهاد می شود. اما ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا به سمت استان گیلان برویم و درباره پارک جنگلی سراوان صحبت کنیم. این پارک با توجه به طبیعت بی نظیری که دارد لحظات خوشی را می تواند برایتان فراهم بیاورد و برای سفرهای گروهی و یا همراه با تورهای طبیعت گردی بسیار گزینه خوبی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر و همینطور تماشای عکس های دیدنی پارک جنگلی سراوان در ادامه همراه با ما به سمت استان گیلان باشد.


دسترسی به این پارک

 

 
 

 

دسترسی به این پارک بسیار آسان است چرا که در 17 کیلومتری جاده رشت، تهران قرار دارد، نزدیکی پاک جنگلی سراوان به استان و جاده سراسری می باشد، این امر موجب شده که پارک جنگلی سراوان جزو پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و از جاذبه های طبیعی گردشگری رشت به حساب آید. علاقه مندان به راحتی می توانند با تور شمال به بازدید از این جنگل زیبا بروند.

این پارک در سال 1370 بامساحتی حدود 1487 هکتار در قسمت غربی جاده ی رشت تهران قرار گرفته است و در ارتفاع 50 تا 250 متری از سطح دریا واقع می باشد. طول شمالی و جنوبی جنگل سراوان 7600 کیلومتر و عرض متوسط آن در جهت شرقی، غربی 2 کیلومتر است.
قبل از سال 1370 این پارک بخشی از جنگل های سری سه سراوان بود که حدود 300 هکتار آن جدا شد و تبدیل به پارک جنگلی شد. در آن زمان قسمت بزرگی از منطقه را درختان سوزنی برگ دست کاشت تشکیل داده اند که پس از رسیدن به سن بهره برداری قطع شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.



پارک جنگلی سراوان طبیعتی زیبا را به شما هدیه می کند و می تواند لحظات خوشی را برای‌تان به ارمغان بیاورد.
این پارک جنگلی امکانات نسبتا مناسبی برای گردشگران دارد و همین موضوع آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است.
دریاچه زیبا و رودخانه خروشان این پارک، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی هستند که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.
نخستین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور در این پارک قرار دارد.


ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ سراوان | از قدیمی ترین جنگل های ایران

 

 
 

 

پارک جنگلی سراوان، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن است که مجموعه ای کم نظیر از ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و نادر ﮔﯿﺎﻫﯽ، ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی بی نظیری را در خود دارد.
نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده سراسری که دسترسی آسان را فراهم می کند، باعث شده تا این پارک در زمره پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب شود. سالانه این پارک از گردشگران زیادی میزبانی می کند و خاطره ای خوش برای شان رقم می زند. در ادامه با هم می بینیم که در این پارک چه خبر است و چرا این همه دوستش دارند.


مرداب سراوان و قایق سواری در آن

 

 
 

 

قایقی باید ساخت، به تماشای همان جنگل سبز که در آن برکه‌ای از آب سپید، یا که زباریدن عشقی که زباران به وجود آمده است، باید رفت...

وقتی وارد پارک جنگلی سراوان شوید، ابتدا فرشی پوشیده از سبزه و گیاه مقابل چشمانتان خواهید دید؛ اما اشتباه نکنید، این فرش گسترده، مردابی شگفت‌انگیز است که در برابر دیدگانتان جلوه‌گری می‌کند. لذت بردن از این مرداب با قایق‌سواری بر سطح آن و عبور از لابه‌لای درختان بلندقامت جنگل دو چندان می‌شود. این مرداب رویایی و زیبا که دیدنی‌ترین بخش پارک جنگلی سراوان است، در ابتدای ورودی فاز دو قرار دارد.

با سوار شدن بر این قایق ها می توانید به درون جنگل بروید و غرق در سکوت و آرامش، از کشف زیبایی های خلقت لذت ببرید.



پینت بال پارک سراوان 

 

 
 

 

در این پارک فضایی برای انجام تفریح پینت بال تعبیه شده است و امکانات لازم برای آن وجود دارد. این مکان نخستین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور است که 1200 متر مربع مساحت دارد.


پینت بال و موتور چهار چرخ

 

 
 

 


پینت بال و موتور چهار چرخ از دیگر جاذبه‌های تفریحی پارک جنگل سراوان است. پینت بال جنگلی سراوان با ۱۲۰۰ متر مربع مساحت، نخستین پینت بال جنگلی شمال ایران است و برای علاقمندان به پینت بال امکانات و تجهیزات بسیار خوبی دارد. ولی اگر به دنبال هیجان و آدرنالین بیشتر هستید، حتما موتور چهار چرخ پارک جنگلی سراوان را امتحان کنید. موتور سواری در پستی و بلندی‌های این جنگل بسیار هیجان انگیز است.

 

 
 

 

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

1,169 بازدید

0 نظر

درج: 8 مهر 1399

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir