آبشار اسکلیم یا گالش

0
آبشار اسکلیم یا گالش

مازندران

سوادکوه

معتدل کوهستانی

جاذبه ها: 1 تا

آبشار اسکلیم رود یکی از آبشارهای زیبا و جذاب سوادکوه از شهرهای گردشگری استان مازندران است .

سوادکوه هم مانند بیشتر شهر های شمال از وجود جنگلهای هیرکانی بکر و دست نخورده بی نصیب نمونده و همین امر باعث شده تا سالانه افراد زیادی به روستای لفور و جنگل های هیرکانی لفور سفر کنند .روستای لفور دارای ۸۴ آبشار بزرگ و کوچک است و به همین دلیل به سرزمین آبشارها شهرت دارد، و همانطور که می دانید یکی از همین آبشارهای بی نظیر و زیبا آبشار اسکلیم رود مازندران است.

برای دسترسی به مسیر آبشار اسکلیم رود می توانید از چند مسیر مختلف عبور کنید. فاصله تهران تا روستای لفور تقریبا ۲۵۰ کیلومتر است و برای دسترسی به آن ابتدا باید به سمت آمل بروید و قبل از اینکه به لفور برسید می توانید از سد البرز هم دیدن کنید.
نکته جالب و قابل توجه در مورد آبشار اسکلیم رود این است که آثار تاریخی زیادی از دوره عصر آن در آن رویت شده که این آثار شامل خانه ها، خمره هایی برای ذخیره سازی مواد غذایی، تنور، قالب های مخصوص ذوب فلز و سنگی می باشد.

 

 
 

 

آبشار اسکیلم رود آبشار اسکلیم رود
آب آبشار آهکی اسکلیم از یک تپه جنگلی که در نزدیکی خودش است، سرچشمه می گیرد. در مسیر تپه جنگلی تا رودخانه اسکلیم رود، می توانید شاهد آبشارها و حوضچه های کوچک و بزرگی باشید که بسیار دیدنی و زیبا هستند. ارتفاع آبشار اسکیلم رود سوادکوه تقریبا ۳۲ متر است و در پایین آن ۲۰۰ حوضچه که از جنس آهک هستند وجود دارد.


به شما پیشنهاد می کنیم پس از آب تنی در حوضچه های آبشار، گشت و گذار در جنگل های اطراف آن را از دست ندهید. اگر به جنگل نوردی علاقه داشته باشید، جنگل اسکلیم رود با طبیعت بی نظیرشان بهترین گزینه برای سپری کردن یک روز فوق العاده در طبیعت هستند. شما می توانید در جنگل اسکلیم رود (لفور) که قدمت شان مربوط به دوران ژوراسیک است قدم بزنید و خستگی خود را با دیدن طبیعت زیبا و وصف ناشدنی آن به در کنید. بهترین زمان رفتن به جنگل ها و آبشار اسکلیم رود، فصل بهار و تابستان است چراکه سوادکوه منطقه ای ییلاقی بوده و در فصل های سردی مانند پاییز و زمستان چندان مناسب سفر نیست.


 

 
 

 

همانطور که در قسمت بالا گفتیم در مسیر روستای لفور با سد البرز هم روبرو می شوید که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این سد با ارتفاع ۷۲ متر بر روی محل تلاقی آذر رود و اسکلیم رود بنا شده است و آب چندین روستا و شهرهایی مانند بابلسر، جویبار و قائم شهر را تامین می کند.


 

 
 

 

 

 
 

 

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

1,720 بازدید

0 نظر

درج: 20 شهریور 1399

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir