پارک جنگلی سراوان رشت از قدیمی ترین جنگل های ایران

+1
پارک جنگلی سراوان رشت از قدیمی ترین جنگل های ایران

گیلان

سروان

معتدل و مرطوب

جاذبه ها: 7 تا

پارک جنگلی سراوان رشت از قدیمی ترین جنگل های ایران

پارک جنگلی سراوان رشت از جاذبه هایی است که می توان برای خلق یک روز خوش رویش حساب باز کرد؛ یکی از پارک های جنگلی گیلان که جلوه ای بسیار تماشایی دارد. در اینجا به دریاچه ای برمی خوریم که با نام دریاچه سراوان شناخته می شود و لذت قایق سواری در آن را نمی توان با دیگر قایق سواری های عمرتان مقایسه کرد. پینت بال پارک جنگلی سراوان نیز یکی از دلایل محبوبیت این جاذبه است و بسیاری برای تجربه این بازی هیجان انگیز به آن مراجعه می کنند. امروز را با کارناوال به پارک جنگلی سراوان بیایید و بیشتر با زیبایی ها و فرصت های خوشگذرانی اش آشنا شوید.

 

 
 

 

چرا پارک جنگلی سراوان؟

1.پارک جنگلی سراوان طبیعتی زیبا را به شما هدیه می کند و می تواند لحظات خوشی را برای‌تان به ارمغان بیاورد.
2.این پارک جنگلی امکانات نسبتا مناسبی برای گردشگران دارد و همین موضوع آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است.
3.دریاچه زیبا و رودخانه خروشان این پارک، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی هستند که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.
نخستین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور در این پارک قرار دارد.


ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ سراوان | از قدیمی ترین جنگل های ایران
با خروج از شهر رشت و طی کردن حدود 17 کیلومتر در جاده رشت - تهران، یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان خودش را به ما می نمایاند. پارک جنگلی سراوان، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن است که مجموعه ای کم نظیر از ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و نادر ﮔﯿﺎﻫﯽ، ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی بی نظیری را در خود دارد.
نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده سراسری که دسترسی آسان را فراهم می کند، باعث شده تا این پارک در زمره پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب شود. سالانه این پارک از گردشگران زیادی میزبانی می کند و خاطره ای خوش برای شان رقم می زند.

در ادامه با هم می بینیم که در این پارک چه خبر است و چرا این همه دوستش دارند

 

 
 

 

دیدنی ها و تفریحات

در این پارک جنگلی می توانید از لحظه لحظه زمان تان برای خلق خاطره ای خوش استفاده کنید:

1- دریاچه سراوان و قایق سواری در آن
در بدو ورود به پارک جنگلی سراوان در سمت چپ خود به جلوه ای تماشایی از دریاچه این پارک برخورد می کنید که در ابتدا همچون زمینی پوشیده از چمن به نظر می رسد؛ اما کمی که دقت کنید متوجه حضور دو قایق می شوید که شما را به گشت و گذاری متفاوت دعوت می کنند. با سوار شدن بر این قایق ها می توانید به درون جنگل بروید و غرق در سکوت و آرامش، از کشف زیبایی های خلقت لذت ببرید. 

2- رودخانه زیبا
هر چه در پارک پیش می روید، صدای عبور آب بیشتر به گوش تان می رسد و شما را وسوسه می کند تا لحظه ای توقف کنید و به تماشای گذر آب در رودخانه ای زیبا نشینید. کنار رودخانه از شلوغ ترین قسمت های پارک سراوان است و افراد زیادی ترجیح می دهند در اینجا پیک نیکی برپا کرده و روز خوشی را برای خود بسازند.

3- جاده ای تماشایی

اگر رانندگی در جاده های زیبا را به هر جاذبه دیگری در سفرتان ترجیح می دهید، حتما سری به پارک جنگلی سراوان بزنید تا با رانندگی در جاده درون پارک و گذر از میان درختانی که در هر فصل به رنگی خاص در می آیند، تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. در هر جایی که خسته شدید می توانید توقف کنید و لحظاتی را غرق در آرامش و زیبایی این طبیعت چشم نواز شوید.

 

 
 

 

4- پینت بال پارک سراوان

در این پارک فضایی برای انجام تفریح پینت بال تعبیه شده است و امکانات لازم برای آن وجود دارد. این مکان نخستین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور است که 1200 متر مربع مساحت دارد.

هزینه و شرایط

حداقل سن برای استفاده از این امکانات 10 سال است و برای هزینه ورودی و 40 تیر اول باید 30000 تومان بپردازید.

5- موتور چهارچرخ

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز در این پارک جنگلی، موتور چهارچرخ هایی است که می توانید با استفاده از آن ها آدرنالین و هیجان را چاشنی سفرتان کنید.

6- طبیعت تماشایی و گشت و گذار

ویژگی های خاص طبیعی و موقعیت قرارگیری و شکل زمین، گونه های گیاهی کم نظیر و وﺟﻮد رودﺧﺎﻧﻪ ﺳﻔﯿﺪرود و ﺳﯿﺎﻫﺮود در ﺿﻠﻊ ﺷﺮﻗﯽ پارک، چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را در نقاط مختلف پارک به ویژه در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺰری آن خلق کرده است که می توانید از آنها لذت ببرید و غرق در تماشای آنها شوید. قدم زدن در میان درختان سر به فلک کشیده یکی از فعالیت های بسیار لذت بخش است که در این پارک می توانید آن را انجام دهید.

 

 
 

 

7- پیک نیک و عکاسی

وجود امکانات مورد نیاز پیک نیک مانند میز و نیمکت، کباب پز و ... به شما این امکان را می دهد که بتوانید با بردن لوازم و وسایل لازم، ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده تان تجربه کنید.
گوشه گوشه این پارک جنگلی پر از سوژه هایی است که ارزش ثبت شدن در دوربین تان را دارند و می توانید با ثبت آنها یادگاری های خوبی را همراه خود ببرید.

 

 
 

 

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

2,938 بازدید

0 نظر

درج: 5 شهریور 1398

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir