نوبت حرکت با سفید است، از آنجایی که به نظر می رسد برتری مهره و موقعیت با سیاه است، سفید تصمیم می گیرد در سریعترین زمان ممکن، کار را به تساوی بکشاند و تنها با 4 حرکت، سیاه را مجبور به قبول این تساوی می کند. آیا می توانید این حرکت ها را تعیین کنید؟
1. Kh3 Qd6
2. d8=Q Qxg6
3. Qxg8+ Kxg8
4. Rxg7+
همانطور که مشاهده می کنید، شاه در موقعیت پات قرار گرفته است و اگر سیاه نخواهد به این تساوی تن دهد، وزیرش را از دست خواهد داد و برتری مهره، به نفع سفید تغییر خواهد کرد و به نظر نمی آید سیاه چنین تصمیمی بگیرد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: