مارک زاکربرگ

+5
مارک زاکربرگ
مارک الیوت زاکربرگ در 14 مه 1984 در وایت پلاینز، نیویورک متولد شد. مادرش کارن کمپنر یک روانشناس و پدرش ادوارد زاکربرگ یک دندانپزشک می باشد.
او موسس شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانه« اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وب‌گاه کرد و اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند.
در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوان ترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت مارک را 6.9 میلیارد دلار تخمین زده‌ است.
تا حالا این سوال برایتان پیش آمده که چرا ترکیب رنگ فیسبوک آبی است؟! جالب است بدانید که مارک نسبت به رنگ‌های قرمز و سبز دچار کوررنگی است!!! و همین باعث شده تا دید بهتری نسبت به رنگ آبی داشته و این رنگ را به عنوان رنگ قالب فیسبوک انتخاب کند.
زاکربرگ دانش آموز مقطع راهنمایی بود که با طراحی نرم افزار آشنا شد. در آن زمان پدرش برنامه نویسی به زبان Atari BASIC  را به او آموخت و یک برنامه نویس مشهور به نام دیوید نیومن را برای تدریس خصوصی او استخدام کرد. نیومن زاکربرگ را یک اعجوبه می‌نامید.
زاکربرگ در دانشگاه هاروارد در رشته روان‌شناسی و علوم رایانه‌ ای تحصیل می‌کرد. وی که در دوران دانشجویی‌ اش همه از او با عنوان اعجوبه برنامه نویسی یاد می‌کردند، برنامه‌ای با عنوان Coursematch طراحی کرد که شبیه برنامه‌های انتخاب واحد بود. دانشجویان به کمک این برنامه می‌توانستند کلاس‌های خود را با توجه به انتخاب دیگر دوستان و همکلاسی‌ هایشان انتخاب کنند و گروه‌های مطالعاتی مختلفی را شکل دهند. کمی بعد او برنامه‌ای طراحی کرد که در ابتدا آن را «فیس‌مش » (Facemash) می‌نامید. این برنامه به دانشجویان اجازه می‌داد از میان عکس‌های افراد مختلف خوش قیافه‌ترین فرد را انتخاب کنند.
زاکربرگ وب‌سایت فیسبوک را در 4 فوریه 2004 از اتاقش در خوابگاه دانشگاه هاروارد راه اندازی کرد. پس از آن تصمیم گرفت امکان استفاده از آن را در مدارس و دانشگاه‌های دیگر هم فراهم کند.
مدتی بعد، وی به همراه چندنفر از دوستانش به پالو آلتو در کالیفرنیا رفتند و خانه کوچکی اجاره کردند. آن‌ها از این خانه به عنوان دفتر کار خود استفاده می‌کردند. رفته رفته کار فیس بوک بالا گرفت و شرکت‌های زیادی برای خرید آن ابراز تمایل می‌کردند.


در سال 2003 مارک با پریسیلا چان یک پناهنده ی چینی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج آن ها در 19 می 2012 در یک مراسم خصوصی شد.
در سال 2010 فیلمی با عنوان شبکه اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زاکربرگ و فیس‌بوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشته بن مزریک تهیه شده، به نحوه شکل‌گیری و تأسیس فیس‌بوک و مسائل و کشمکشهای پیرامون آن می‌پردازد. قابل ذکر است که نه مارک زاکربرگ و نه هیچکدام از شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.
به زبان‌ های فرانسه، عبری، لاتین و یونانی باستان نیز مسلط است.
درسال2010 او به عنوان شخص سال تایم از سوی مجله تایم انتخاب شد.
آزادی، ابداع روش‌ هایی که روابط بین انسان‌ ها را افزایش داده تا به این وسیله آن‌ ها بتوانند چیزهایی را که برای آن‌ ها اهمیت دارد به اشتراک بگذارند، حرکت‌ های انقلابی، گردش اطلاعات و محافظه کاری از علاقمندی های او هستند.
زاکربرگ گیاه‌خوار می باشد.
مارک زاکربرگ یهودی است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,433 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 بهمن 1393

    توسط: allahyar
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir