گلی عامری

0
گلی عامری
گلی عامری یک تاجر، دیپلمات، کارآفرین و سخنران با ریشه ایرانی و آمریکایی است.

او یک پلتفرم با نام استارت ال تی آپ (Startltup) برای کارآفرینان مشتاق طراحی کرده است که منابع مفیدی را در اختیار آنان قرار می دهد. خانم عامری یک بشر دوست و عضو دیپلماسی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر می باشد.

گلی عامری فعالیت های سیاسی زیادی را در ایالات متحده آمریکا انجام داده است که می توان به دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور آموزشی و فرهنگی، نامزد مجلس نمایندگان آمریکا، نماینده سابق ایالات متحد در سازمان ملل متحد، هیئت امنای سازمان غیر دولتی بین المللی و مشاور سیاست های عمومی خاورمیانه اشاره کرد.

تولد و تحصیلات گلی عامری

گلی عامری (goli ameri) در ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۶ میلادی (۴ مهر ۱۳۳۵ شمسی) در شهر تهران متولد شد. او در سال ۱۹۷۴ میلادی (۱۳۵۳ شمسی) در دانشگاه استنفورد ایالات متحده آمریکا لیسانس اش را در رشته ی ارتباطات و ادبیات فرانسه دریافت کرد.

او توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را از همین دانشگاه در رشته ارتباطات دریافت کند. خانم عامری بخشی از تحصیلات خود را در دانشگاه سوربون پاریس واقع در فرانسه گذراند. گلی عامری در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) شهروندی ایلات متحده آمریکا را دریافت کرد.


شغل و حرفه گلی عامری

گلی عامری بنیان گذار شرکت مشاوره با نام e Tinium است. او نویسنده بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تجزیه و تحلیل صنعت برای مجله های مختلف آمریکایی است.

خانم عامری در دانشگاه استنفورد عضوی از کمیته ی راهبری ارگان در کمپین تحصیلی در مقطع کارشناسی این دانشگاه بود.

گلی عامری به زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد. در اکتبر سال ۲۰۰۷ (آبان ماه ۱۳۸۶ شمسی) به دلیل خدمات ارزنده اش در سازمان ملل و موقعیت ایشان در هیئت مشورتی برنامه آموزش ملی برای رهبری زنان به یکی از ۱۰۰ زن برتر دولتی ایالات متحده آمریکا معرفی شد.

ایجاد کمپین برای کنگره

در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی)، گلی عامری تیم فیلیپس تاجر، تیم میانه رو و جیسون محافظ کار و مدیر نرم افزاری را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد. به این واسطه نامزد حزب جمهوری خواه برای منطقه اول کنگره ارگان شد.


مبارزات انتخاباتی گلی عامری به دلیل مهارت های سریع او در جمع آوری کمک های مالی توجه زیادی را از سوی خودی های سیاسی در وانشنگتن دی سی به سمت خود جلب کرد. به این واسطه او جزئی از ۶ نامزد برتر کمیته ملی جمهوری خواه لقب گرفت.

گلی عامری توسط کمیسیون انتخابات فدرال به عنوان نامزد شماره ۱ کشور در مجموع دلار های جمع آوری شده برای انتخابات مقدماتی و عمومی که در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) برگزار شد، انتخاب شد.

سازمان ملل

گلی عامری در شصت و یکمین جلسه حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو سوئیس تشکیل شد، به عنوان یکی از سه عضو علنی هیئت ایالات متحده آمریکا توسط جورج بوش منصوب شد.

او در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ شمسی) به عنوان ریاست نمایندگی ایالات متحده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل که در شهر نیویورک واقع شده است، توسط رئیس جمهور وقت آمریکا که جورج بوش نام داشت، منصوب شد.

او در آنجا روی اصلاحات مدیریتی سازمان ملل، ایجاد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و با توجه با بیشینه خود در زمینه فناوری پیشرفته، روی مجموعه ی مدیریت اینترنت کار کرد.

گلی عامری در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ شمسی) توسط سفیر وقت سازمان ملل متحد که جان آر بولتن نام داشت، سوگند یاد کرد و تا پایان جلسه در دسامبر همین سال خدمت کرد. یک سال بعد به همین منصب برای سنای ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

خانم عامری در رویداد های خاورمیانه، ترویج دموکراسی و اصلاحات سازمان ملل در سراسر آمریکا سخنرانی کرد.

گلی عامری با همکاری شورای امور جهانی اورگان، با هشت نفر از سفیران آسیای شرقی سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) در پورتلند برای دیپلماسی عمومی دیدار کرد.

دستیار وزیر امور خارجه

در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) گلی عامری به عنوان دستیار امور خارجه رئیس جمهور وقت آمریکا که جرج بوش نام داشت، منصوب شد. او جانشنین دینا حبیب پاول و ریاست دفتر امور ورزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه منصوب شد.

این دفتر عمدتا وظیفه دیپلماسی عمومی ایالات متحده در خارج از کشور را بر عهده داشت. پس از گذشت یک سری جلسات در مجلس سنا و در ژانویه و فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی (دی و بهمن ماه ۱۳۸۶ شمسی) برای این سمت منصوب شد.

گلی عامری برای درک بین فرهنگ های مختلف در کشور ها و ارتقا سازمان به مناطق مختلفی در جهان سفر کرد. اولین سفر او در ماه می ۲۰۰۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۸۷ شمسی) به کشور های حوزه خلیج فارس از جمله امارت متحده عربی، قطر و دبی بود.

خانم عامری با فارغ التحصیلان و رهبران کشور های خارجی ملاقات و گفت و گو می کرد تا بتواند سطح آموزشی ایالات متحده آمریکا را ارتقا دهد.

در اواخر می ۲۰۰۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۸۷ شمسی) گلی عامری برای بررسی تلاش های دیپلماسی عمومی ایالات متحده و دیدار با رهبران محلی به برزیل سفر کرد.

خانم عامری در پایخت برزیل که برزیلیا نام دارد، با فرناندو حداد که وزیر آموزش و پرورش برزیل بود دیدار کرد.

گلی عامری در ژوئن ۲۰۰۸ میلادی (خرداد ۱۳۸۷ شمسی) به آذربایجان سفر کرد.

او در این سفر به عنوان نماینده ایالات متحده آمریکا با مرادنوف که وزیر آموزش و پرورش آذربایجان بود، درباره افزایش تعداد دانش آموزان شاغل در ایالات متحده آمریکا، تعهد نامه ای امضا کرد. او در این کشور با محمود کریم اف که رئیس آکادمی ملی علوم و رهبر موسسه نسخه های خطی آکادمی آذربایجان بود، دیدار کرد و قول مساعدت آمریکا در حفظ نسخه های خطی باستانی این کشور را داد.

گلی عامری اندونزی را برای مقصد بعدی خود جهت دیدار با رهبران این کشور برگزید.

خانم عامری در شهر جاکارتا با مدیر کل آموزش عالی که فصلی جلال نام داشت، دیدار کرد.

عامری در ۸ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی (۱۸ شهریور ۱۳۸۷)، فرن درشر را به عنوان نماینده دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمریکا منصوب کرد. وی پس از میشل کوان و کال ریپکن، به سومین فرد مشهور در این منصب تبدیل شد. درشر از تلاش های دیپلماسی عمومی آمریکا از جمله افزایش آگاهی در مورد مسائل بهداشتی زنان، سرطان و توانمند سازی بیماران حمایت کرد. اولین سفر درشر به رومانی، مجارستان، کوزوو و لهستان بود.

خانم عامری در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی (شهریور ۱۳۸۷)، به چین و ویتنام سفر کرد. او در چین با مقامات وزارت آموزش و پرورش دیدار کرد. عامری در ویتنام یک دفتر مشاوره در رابطه با آموزش بین المللی ایالات متحده آمریکا در شهر هوشی مین واقع در ویتنام افتتاح کرد.


در اکتبر ۲۰۰۸ میلادی (مهر ۱۳۸۷)، گلی عامری به عنوان بخشی از تلاش های امداد رسانی دولت ایالات متحده آمریکا به پایتخت عراق که بغداد نام دارد، سفر کرد. او در آنجا از تلاش های دفتر خود در پروژه میراث فرهنگی عراق برای بازسازی و بهبود موزه ملی عراق خبر داد.

۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ میلادی (۱ بهمن ۱۳۸۷ شمسی) پایان کار گلی عامری به عنوان دستیار امور خارجه بود.

صلیب سرخ و هلال احمر

گلی عامری در ۱ ژوئیه ۲۰۱۰ میلادی (۱۰ تیر ۱۳۸۹ شمسی) از سوی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر به عنوان مدیر دبیر کل در امور ارزش های بشر دوستانه و دیپلماسی منصوب شد. او در این سمت وظیفه داشت نفوذ صلیب سرخ و هلال احمر را افزایش دهد. او در ۱ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی (۱۰ تیر ۱۳۹۱ شمسی) به کار خود پایان داد و رسما بازنشستگی خود را اعلام کرد.

تاسیس Startltup

گلی عامری پس از اعلام بازنشستگی اش در صلیب سرخ، یک پلتفرم فناوری برای تلفن همراه با نام Startltup را راه اندازی کرد. در ان پلتفرم طیف وسیعی از منابع از جمله ارزیابی، آموزش، راهنمایی و پرورش کارآفرینان مشتاق فراهم کرد.

افتخارات و جوایز گلی عامری

گلی عامری مدال افتخار جزیره الیس را در ۱۱ می ۲۰۰۸ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷) دریافت کرد. این جایزه به ۱۰۰ نفر برای ادای احترام به تجربیات و دستاورد های فردی مهاجران به آمریکا اهدا می شود. در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) شرکت کارنگی نیویورک، گلی عامری را در فهرست سالانه مهاجران افتخار آفرین آمریکا قرار داد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    296 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 دی 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir