سرگی برین

0
سرگی برین
سرگی برین یک کارآفرینان موفق است که در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا زندگی و فعالیت میکند ولی اصالتی روسیه ای دارد. او به همراه لارنس لری پیج توانست موتور جست و جوی اینترنتی گوگل را در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) ایجاد کند.

از مهم ترین اقدامات سرگی برین می توان به پیج رنک یا رتبه بندی صفحات اشاره نمود که قابلیت نمایش اولین سایت در صفحه گوگل، منوط به سایت هایی است که به هدف کلید واژه نزدیک تر فعالیت میکنند.

دارایی خالص سرگی برین در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) ۱۱۹ میلیارد دلار تخمین زده شد.

تولد و تحصیلات

سرگی میخایلوویچ برین (Sergey Mikhaylovich Brin) ملقب به سرگی برین در ۲۱ اوت ۱۹۷۳ میلادی (۳۰ مرداد ۱۳۵۲ شمسی) در مسکو واقع روسیه به دنیا آمد.

پدرش از اساتید ریاضی بود که مایکل برین نام داشت و همچنین مادرش، یوجنیا برین از اقتصاد دانان روسی بود. بد نیست بدانید این خانواده مذهبی یهودی داشتند.

مایکل و یوجنیا که نمی توانستند به دلیل مذهبشان به راحتی ادامه تحصیل دهند، بنابراین در سن ۶ سالگی سرگی، روسیه را به قصد مهاجرت به آمریکا ترک کردند. پس از سکونت این خانواده در شهر مریلند آمریکا، سرگی برای تحصیل به مدرسه Paint Branch Montessori رفت و به واسطه حمایت پدرش، به ریاضیات علاقمند شد.

علاقه سرگی برین به گونه ای بود که در خانه مسائل ریاضیاتی که پدرش به عنوان نمونه سوال به او می داد را حل می کرد. پس از پایان دوران ابتدایی و دبیرستان، سرگی برین برای تحصیل در دانشگاه مریلند در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر اقدام کرد.

او مدرک کارشناسی خود را در این رشته در سال ۱۹۹۳ میلادی (۱۳۷۲ شمسی) اخذ کرد.

سرگی به واسطه استقلال عملی که از پدر و مادرش دریافت کرده بود، از مؤسسه خیریه ای به نام نشنال ساینس کمک مالی دریافت کرد تا در دانشگاه استنفورد در رشته علوم رایانه تحصیل کند.

سرگی برین مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴ شمسی) دریافت کرد.

تاسیس شرکت گوگل

سرگی برین و لری پیج که از دوستان و هم کلاسان یکدیگر در دانشگاه استنفورد در مقطع کارشناسی بودند، بر روی پایان نامه خود به این مهم دست یافتند که نیاز امروز جامعه به کاوش در خصوصیات ریاضی شبکه جهانی وب می باشد.


اولین تحقیقات و کاوش این دو دوست، به خزنده ای به نام BackRub بر میگردد. BackRub نوعی موتور جستجو بود که جهت دسترسی آسان دانشجویان بر محتواهای طبقه بندی شده روی سایت دانشگاه استنفورد راه اندازی شده بود.

BackRub پس از مدت کوتاهی بسیار پر طرفدار شد به طوری که روزانه بیش از ۱۰ هزار جستجو در آن صورت میگرفت.

سرگی و لری تصمیم گرفتند یک سایت عمومی که متعلق به خودشان است را راه اندازی کنند، به همین دلیل سایت Page Rank ساختند. این سایت را می توان به عنوان تقلیدی از خزنده BackRub دانست زیرا که الگوریتم آن ها شبیه به یکدیگر بود.

پس از راه اندازی Page Rank، سرگی و لری متوجه شدند که یک موتور جست و جو بر اساس رتبه میتواند از طرف مردم مورد استقبال قرار گیرد. موتور جست و جویی که صفحه نتایج بهتری نسبت به تکنیک های موجود ایجاد کند. به معنای دیگر موتور جستجوگر صفحات را بر اساس قابلیت و اطلاعات شان، رتبه بندی کند و آنها را به کاربران نمایش دهد.

اولین خروجی این تحقیقات، در دانشگاه استنفورد رقم خورد. در این دانشگاه آنان وب سایتی به نام Google.Stanford.Edu را راه اندازی کردند. سرگی برین و لری پیج در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ میلادی (۱۳ شهریور ۱۳۷۷ شمسی) در گاراژ یکی از دوستانش که در منلو پارک کالیفرنیا است، وب سایت Google.Com را تاسیس کردند.


اما این ثبت نیازمند سرمایه ای بود که از طریق دوستی به نام Andy Bechtolsheim تامین شد. اندی یکی از بنیان گذاران شرکت Sun Microsystems است که ۱۰۰ هزار دلار به صورت چک به این ثبت کمک کرد.

سرگی برین و لری پیج در ابتدا شرکت نه چندان بزرگی را تاسیس کردند و در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) شرکت خود را به واسطه کمک های مالی به کالیفرنیا انتقال دادند زیرا که بازار کار با کامیپوتر در این شهر مساعد تر بود.

آن ها در شرکت خود ۸ کارمند را استخدام کردند. در حال حاضر این شرکت با نام Googleplex شناخته می شود. پس از تشکیل شرکت گوگل، آن ها برای بازخورد های بیشتر، امکانات و ویژگی های زیادی را طی سالیان نه چندان دور به این موتور جستجوگر اضافه نمودند. آنان با خرید شرکت های اینترنتی و یا خرید سهام از شرکت های اینترنتی، گوگل را با رشد سریعی رو به رو کردند.

آثار برجسته

در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) لری پیج و سرگی برین یک وب سایت را در گوگل راه اندازی کردند که این وب سایت باعث جلب توجه بسیاری از کاربران و مردم قرار گرفت. این دو وب سایت Google.Inc را راه اندازی کردند که باعث می شد تا فناوری های نظیر آموزش، بحران، انرژی، مدیریت، گرسنگی و غیره در این وب سایت صورت گیرد.

دستاورد ها و جوایز

سرگی برین و لری پیج توسط مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) در بین ۱۰۰ مبتکر برتر زیر ۳۵ سال، سال قرار گرفته اند.

آقای برین جایزه بنیاد مارکونی را که بالاترین جایزه در مهندسی است را در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) دریافت کرد و به همراه لری پیج به عنوان اعضای بنیاد مارکونی در دانشگاه کلمبیا واقع در آمریکا انتخاب شدند.


سرگی برین در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) به واسطه رهبری در توسعه نمایه سازی و بازیابی اطالعات مربوطه از شبکه جهانی وب به آکادمی ملی مهندسی معرفی شد.

زندگی شخصی

سرگی برین در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) با سوزان دایان ووجیتسکی که از موفق ترین کارآفرینان آمریکایی است ازدواج کرد.

ثمره این ازدواج یک پسر در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) و یک دختر در سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ شمسی) می باشد. سرگی برین در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ شمسی) با آماندا روزنبرگ رابطه عاشقانه ای را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) جدایی خود را از سوزان دایان ووجیتسکی اعلام کرد.

سرگی برین در مدت دو سالی که با آماندا آشنا شده بود، جدا از همسر سابق خود زندگی می کرد و اکثر اوقات خود را با آماندا سپری می کرد. اما در زمان جدایی اعلام کردند که از نظر عاطفی از یکدیگر جدا شده اند و هر دو در گوگل برای پیشبرد فناوری تلاش خواهند کرد.

آنها برای جدایی شان توافق نامه ای مبنی بر مشخص کردن دارایی ها امضا کردند. این مبلغ هنوز از طریق خودشان فاش نشده است ولی این مبلغ به گونه ای بوده است که گوگل هنوز پابرجا است.

بعد از جدایی اموال و دارایی های سرگی برین ۶۶ میلیارد دلار تخمین زده شد. طی برآورد مالی که از مجله فوربز در اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (شهریور- مهر) انجام شد، دارایی خالص سرگی برین حدود ۱۱۹ میلیارد دلار تخمین زده شد که در آن زمان به عنوان هفتمین فرد ثروتمند در جهان معرفی شد.

متفرقه

سرگی برین دارای یک جهش در ژن است که احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را در سنین بزرگسالی دارد.

سرگی برین و لری پیج یک هواپیمای اختصاصی به نام بوئینگ ۷۶۷-۲۰۰ سفارشی و یک جت دورنیر آلفا دارند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    699 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 خرداد 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir