استیون اسپیلبرگ

0
استیون اسپیلبرگ
استیون آلن اسپیلبرگ را می توانیم یکی از کارگردانان بزرگ دنیا معرفی کنیم که فیلم های او یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما به حساب می آیند. او یک کارگردان اهل اوهایو است و فعالیت های هنری بیشماری را در عرصه ی سینمای جهانی انجام داده است.

استیون آلن اسپیلبرگ در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۴۶ در سینسیناتی اوهایو در ایالت متحده به دنیا آمد. خانواده ی او یکی از خانواده های یهودی و معتقد بودند. مادر استیون یک رستوران بزرگ داشت و نوازنده ی پیانو بود. نام او لیا آلدر بود و نام پدرش آرنولد اسپیلبرگ بود؛ آرنولد اسپیلبرگ در یک شرکت توسعه ی رایانه به عنوان یک مهندس برق فعالیت داشت.

او تنها یک خواهر داشت و خانواده ی او جزو خانه های کم جمعیت محسوب می شوند. تمامی دوران کودکی و نوجوانی اسپیلبرگ در هدن و نیوجرسی گذشت. او اولین فیلم زندگی اش را در قالب یک تئاتر دید و به سینما علاقمند شد.

استیون اسپیلبرگ یکی از معروف ترین کارگردانان می باشد. او برای سینمای تجاری یکی از بهترین انتخاب ها بوده و هست. از معروف ترین آثار هنری اسپیلبرگ می توانیم به مواردی همچون آرواره ها، ئی. تی . موجود فرازمینی و پارک ژوراسیک اشاره نماییم که این آثار به ترتیب در سال های ۱۹۷۵، ۱۹۸۲ و ۱۹۹۳ ساخته شده اند و رکورد پرفروش ترین فیلم های سینمایی را در همان سال ها شکسته و ارز آوری خوبی داشته اند. اکثر فیلم های اسپیلبرگ در ابعاد جهانی شهرت دارند و فروش فیلم های او، او را به یکی از ثروتمندترین کارگردانان دنیا تبدیل نموده است.

دغدغه های فیلم سازی اسپیلبرگ

اسپیلبرگ ابتدا فیلم سازی خود را حول محور فیلم های حادثه ای شروع کرد و در این زمینه هم بسیار موفق ظاهر شد اما دغدغه های او کم کم تغییر کرد و به سمت اتفاقات بزرگ و تاریخی دنیا کشیده شد؛ اتفاقاتی نظیر هولوکاست، تروریسم، جنگ و برده داری که به عنوان معضلات بزرگ بشریت و معضلات اجتماعی در ابعاد جهانی عرض اندام می کنند.

استیون اسپیلبرگ به عنوان منبع الهام خیلی از کارگردان های بزرگ دنیا معرفی می شود چرا که او کارگردانی و تهیه کنندگی پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان را بر عهده داشت و در واقع یکی از کار درست ترین کارگردانان عصر خود و تمام اعصار و تاریخ سینمای جهان به حساب می آید. اسپیلبرگ را بزرگ ترین و پر نفوذترین فرد سینمای جهان معرفی می کنند و عملا احترام زیادی در دنیای هنر هفتم برای این کارگردان کاردرست و حرفه ای قائل هستند.



آغاز فعالیت اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ اولین فیلم سینمایی بلند خود را دوئل نامید و این فیلم را می توانیم نقطه ی آغازی برای عرض اندام هنر اسپیلبرگ در دنیای سینما در نظر بگیریم. اسپیلبرگ در دوران فعالیت خود تا به امروز، هفت بار برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی کاندید شد که از بین این هفت بار، برای دو اثر خود یعنی فهرست شیندلر و نجات سربازان رایان، جوایز اسکار بهترین کارگردانی را دریافت نموده است.

البته که شیندلر به جز کاندیدای بهترین کارگردانی، جایزه ی بهترین فیلم را نیز در اسکار برده است. به طور کلی می توانیم ادعا کنیم که یازده تا از فیلم های اسپیلبرگ برای اسکار بهترین فیلم سینمایی، کاندید شده اند.

زندگی شخصی اسپیلبرگ

او در سال ۱۹۸۵ با امیلی اروینگ ازدواج کرد. ازدواج آن ها تا سال ۱۹۸۹، یعنی تنها چهار سال دوام یافت و پس از آن هردو به این زندگی خاتمه دادند. امیلی یکی از بازیگران آمریکایی بود که در دوران خود، فعالیت های سینمایی زیادی داشته است. حاصل ازدواج او و استیو استیلبرک، یک فرزند می باشد. البته او نیز پس از جدایی از اسپیلبرگ دوبار دیگر ازدواج کرد.

او برای طلاق از اسپیلبرگ صد میلیون دلار دریافت نمود. اسپیلبرگ پس از امیلی با کیت کپشا ازدواج کرد. ان ها در سال ۱۹۹۱ با یکدیگر ازدواج کردند و ازدواج آن ها دوام خوبی داشت و پنج فرزند نتیجه ی این عشق بوده است.

استیون دومین همسر کیت بود و همسر اول او رابرت کاپشا بود. کیت کاپشا یک بازیگر امریکایی است که طی بازی در فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ با استیو آشنا شد و این آشنایی به ازدواج و پنج فرزند ختم شد.

در نهایت باید خدمت تان عرض کنیم که استیون آلن اسپیلبرگ یکی از ثروتمندترین و پولسازترین کارگردانان تاریخ جهان می باشد. او در رتبه ی دوم فهرست پردرآمدترین چهره ‌های سرشناس دنیای هنر و سرگرمی قرار دارد و در راس این لیست نام مدونا می درخشد. 

اسپیلبرگ علاوه بر سرمایه هایی که از فیلم سازی اش دارد، یکی از سهامداران شهر بازی های کمپانی یونی ورسال نیز می باشد و بخشی از درآمد این مجموعه به او تعلق پیدا می کند. فیلم های معروف این کارگردان هنوز هم بعد از سال های زیادی، در سینماها دوباره اکران می شوند و به اندازه ی همان سال های اولیه ی اکران، فروش و کسب درآمد می نمایند. در واقع همین مورد به ظاهر ساده می تواند هنر و درایت اسپیلبرگ در دنیای سینما را توصیف نماید.



آثار استیون آلن اسپیلبرگ

-بازیکن شماره یک آماده (۲۰۱۸)
-فهرست شیندلر (۱۹۹۳، اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی)
-آمیستاد (۱۹۹۷)
-گزارش اقلیت (۲۰۰۲)
-اگه میتونی منو بگیر (۲۰۰۲)
-جهان گمشده: پارک ژوراسیک (۱۹۹۷)
-لینکلن (۲۰۱۲)     هوش مصنوعی (۲۰۰۱)
-نجات سرباز رایان (۱۹۹۸، اسکار بهترین کارگردانی)
-پل جاسوس‌ها (۲۰۱۵)
-جنگ دنیاها (۲۰۰۵)
-ترمینال (۲۰۰۴)
-غول بزرگ مهربان (۲۰۱۶)
-ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸)
-مونیخ (۲۰۰۵)
-پست (۲۰۱۷)
-اسب جنگی (۲۰۱۱)
-ماجراهای تن‌تن (۲۰۱۱)

و....
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    702 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir