استیفن آدام زف

0
استیفن آدام زف
استیفن آدام زف (Stephen Addam Zeff) مورخ، معلم و سخنران سرشناس بین‌المللی است.
 بینش و مشاهدات عمیق و نافذ این معلم و محقق، چشم‌انداز ما از حسابداری را در دو زمینه ملی و جهانی گسترش بخشیده و فهم ما از موضوعات مرتبط با حسابداری انتقادی را روشن ساخته است. او در سال 1933 در شیکاگو (Chicago) به دنیا آمد، پدرش مؤسس و رئیس یک آژانس کوچک تبلیغات صنعتی بود. او درباره پدرش می‌گوید: "مردی بسیار خلاق و سخنرانی بس توانمند بود" و مادرش: " شنونده‌ای بسیار عالی"، و او این دو خصلت را که مهارتهای ضروری برای معلم و سخنران‌شدن هستند از آنها دریافت کرد.

استیفن دیپلم متوسطه خود را در سال 1951 از دبیرستان هایـلندپارک (Highland Park) گرفت و به عنوان کتابخوان‌ترین دانشجوی پسر ازسوی همکلاسیهایش انتخاب شد.
زف پس از دیپلم وارد دانشگاه کلورادو (Colorado) شد و فوق‌لیسانس خود را در حسابداری دریافت کرد. انتخاب او حاصل تأثیر مطلوبی بود که درس دفترداری در دبیرستان بر او بر جای گذاشته بود. وی در تمام چهار سال تحصیل، در روزنامه دانشجویی کلورادو دیلی (Colorado Daily) فعالیت میکرد و در سال آخر سردبیر و مدیر آن روزنامه شد. نمرات او در دانشگاه خوب بود ولی تا زمانی که با ویلتون دی آندرسون (Wilton D. Anderson) (کسی که در واحدهای حسابــداری پیشرفته با او به بحث مــی‌پرداخت) و رابـرت اس ویزلــی (Rabert S.Wasley) (که علاقه او را به تدریس برانگیخت) آشنا نشد، دانشجوی برجسته‌ای محسوب نمی‌شد. یک سمینار دانشجویی درباره «ارتباطات نیروی کار» که توسط دالاس ال جونز (Dallas L. Jones) ارائه شد، هم موضوع پایان‌نامه افتخاری او بود که توسط جونز راهنمایی شد و هم تز فوق‌لیسانس او.


ویزلی او را متقاعد کرد پس از فارغ‌التحصیلی در 1955 در دانشگاه کلورادو باقی‌بماند تا به‌عنوان مربی میزان علاقه‌اش به آموزش را آزمون کند و همچنین فوق‌لیسانس خود را در رشته مدیریت با گرایش حسابداری دریافت کند. این تجربه او را به انتخاب زندگی معلمی و دریافت دکتری رهنمون شد.

برای دوره دکتری، مشاوران حسابداری او در کلورادو، دانشگاه ایلینویز (Illinois) یا اوهایو (Ohio) را به او پیشنهاد دادند اما دالاس جونز که خود قصد رفتن به دانشگاه میشیگان را داشت او را نیز برای دوره دکتری به میشیگان برد. دوره دکتری او در 1957 با واحدهای درسی که توسط پیتن (Paton) و اسکلاتر (Schlatter) تدریس می‌شد شروع شد و اگر چه به‌شدت به هر دو رشته حسابداری و مدیریت علاقه‌مند بود ولی حسابداری را انتخاب کرد.

علاوه بر آموزش دروس حسابداری در طـی دوران تحصیـل او به هرب میلر (Herb Miller) در اصلاح کتاب حسابداری میانه و پیشرفته‌اش نیز کمک کرد و همچنین به‌عنوان کمک محقق در دفتر ارتباطات صنعتی دانشگاه میشیگان نیز فعالیت داشت. خوانندگان اصلی پایان‌نامه دکتری او با عنوان «یک آزمون انتقادی از فرض بدیهی تشخیص موقعیت در حسابداری با توجه خاص به شکلگیری تاریخی آن» میلر و اسکلاتر بودند. در سال 1960 زف فوق لیسانس و دو سال بعد دکتری خود را از میشیگان دریافت کرد. ..
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    754 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir