میچیو کاکو (فیزیکدان آینده نگر)

0
میچیو کاکو (فیزیکدان آینده نگر)
میچیو کاکو (به انگلیسی: Michio Kaku) (به ژاپنی: 加来 道雄) (زادهٔ ۲۴ ژانویه ۱۹۴۷ کالیفرنیا) فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی تبار است. وی شاگرد ادوارد تلر، و از نظریّه‌پردازان بزرگ فیزیک کنونی جهان است. کاکو از بنیانگذاران نظریه ریسمان است. او کتاب‌های درسی در زمینهٔ نظریه ریسمان و نظریهٔ کوانتومی میدان دارد. فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و دورهٔ دکتری را در دانشگاه برکلی گذرانده. هم‌اکنون او استاد دانشگاه سیتی کالج نیویورک است.

او از طرفداران محیط زیست و از مخالفان به‌کارگیری انرژی هسته‌ای شکافت است. همچنین یکی از حامیان پروژه جستجوی هوش فرازمینی (ستی) می‌باشد.

زندگی شخصی
با شیزیو کاکو ازدواج کرده و دو دختر دارد.میچیو کاکو که در جهان از فیزیکدانان نظری شناخته شده است، استاد فیزیک نظری هنری سمات کالج شهر نیویورک است.او یک آینده نگر، یک سخنران عالی، و یک عامه پسند علم است. او نویسنده چندین کتاب مرتبط با فیزیک منتشر کرده است. میچیوکاکو در چندین برنامه تلویزیونی ، برنامه های رادیویی ، فیلم ها ظاهر شده است.

انتشارات و شغل علمی
کاکو در زمینه های مختلفی از جمله فیزیک هادرونیک، ابر گرانش ابرتقارن، نظریه ابر ریسمان و فیزیک کوانتوم تخصص دارد. دانش وی در مورد این موضوعات بیش از 70 مقاله در مجلات مختلف تحت پوشش موضوعات مرتبط با فیزیک مانند Physics Review بوده است.

 

 
 

 


میچیو کاکو به عنوان محبوب کننده علم شناخته می شود، و چندین کتاب درسی علوم مشهور را تألیف کرده است. اولین کتاب او در سال 1994 - هایپراسپرس منتشر شد و پس از آن کتاب فراسوی انیشتین قرار گرفت که یک سال بعد با جنیفر تامپسون نوشت. وی کتاب ابرفضا را نوشت و در سال 1998، وی چشم اندازها: چگونه علم انقلابی در قرن 21 ایجاد می کند، و سپس دو کتاب در سال 2004: کیهان انیشتین و جهان های موازی منتشر کرد. آخرین کارهای وی شامل فیزیک ناممکن ها (2008)، فیزیک آینده (2011)، آینده ذهن (2015)، آینده انسان است.
همه این نشریات با توجه به چشم انداز آینده پژوهی که میچیو کاکو به آن اعتقاد دارد، توجه بسیاری را در ذهن دانشمندان و ذهن کنجکاوی که به حوزه فیزیک نظری و سایر رشته های مرتبط علاقه مند هستند، برانگیخته است.

انتشارات میچیو کاکو بیانگر مشارکت وی در جستجوی مداوم درک و متحد کردن نیروهای طبیعت فقط در یک نظریه است. وی بر اساس یافته های قبلی انیشتین به کارهای خود ادامه می دهد و میچیو کاکو به عنوان یکی از بنیان گذاران نظریه رشته ها شناخته می شود. كتاب ابر فضا (Hyperspace) او پرفروش ترین بود و به عنوان یكی از برترین كتاب های علمی توسط واشنگتن پست و نیویورك تایمز در همان سال انتخاب شد.

 

 
 

 


حضور وی در رسانه های مختلف و مهارت وی در برقراری نظریه های پیچیده با فهم آسانتر زبان، وی را به محبوبیت بیشتری در علم تبدیل کرده است.میچیو کاکو قطعاً در میان بزرگترین ذهن های زندگی ماست. کار او در رشته ی تئوری ممکن است ما را به درک چگونگی شروع جهان و پایان آن نزدیک کند.با این حال، مهمتر از همه، کاکو ابتکار عمل را برای آموزش علم به مردم در اختیار دارد.

کاکو دقیقاً مانند برخی از مشهورترین دانشمندان، مانند کارل ساگان، علمی بسیار گیج کننده را به روشی آسان و غیر تهدیدآمیز توضیح می دهد به این امید که شاید همه ما درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشیم. دفعه دیگر که یکی از برنامه های "علم درباره آینده" میچیو را مشاهده کردید (که به خاطر آن معروف شده است)، به یاد داشته باشید که او در فیزیک بسیار پیشرفت کرده است و او یک دانشگاهی بسیار موفق است - نه فقط یک نماد پاپ علمی.

آثار
ابرفضا
چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم
کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد.
فیزیک ناممکن‌ها
فراسوی اینشتین
جهان‌های موازی
فیزیک آینده
آینده ذهن
آینده انسان
مهم‌ترین اثر
مهم‌ترین کتاب این فیزیک‌دان، فیزیک غیرممکن‌ها نام دارد که در زمرهٔ پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی قرار گرفته‌است. میچیو کاکو به‌طرز شگفت‌انگیزی در بیان مفاهیم بسیار دشوار و پیچیده به زبانی ساده مهارت دارد.

 

 
 

 


سرنوشت آینده بشر از منظر کاکو
به اعتقاد کاکو، سرنوشت بشریت به سادگی می‌تواند برپایه یک مدل توسعه توضیح داده شود. برپایه این مدل توسعه، انسان در طول تکامل خود چهار مرحله تمدن را پشت سر می‌گذارد:

تمدن نوع ۰ - در این تمدن، خود ما، یعنی انسانها وجود دارند که برپایه سطح فناوری ما می‌تواند گامهایی به عقب یا جلو بردارد.

تمدن نوع ۱- به اعتقاد «کاکو» تمدن نوع ۱ آینده نزدیک بشریت است. به گفته این فیزیکدان، ما در مرحله گذار از نوع ۰ به نوع ۱ هستیم که از نشانه‌های آن می‌توان به فرهنگ بیش از همیشه جهانی شده، منابع جدید انرژی در حال توسعه و … اشاره کرد.

تمدن نوع ۲- یک خیز واقعی کیفیت. به گفته این دانشمند، یک تمدن نوع ۲ به صورت مجازی کاملاً جاودانه و نامیرا است؛ بنابراین در این تمدن هیچ چیز از بین نمی‌رود.

تمدن نوع ۳- تمدنی است که بر تمام قوانین فیزیک و در نتیجه کنترل بر روی فضا و بر روی انرژی حاصل از هزاران ستاره تسلط دارد. کهکشان را بدون مشکل کاوش می‌کند، سیارات را با استفاده از روباتهای هوشمند می‌بیند و می‌تواند با سرعت زیاد سفرهای فضایی انجام دهد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,221 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 مرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir