پروفسور محمد امین شکراللهی

0
پروفسور محمد امین شکراللهی
محمد امین شکراللهی یک ریاضی‌دان ایرانی (اصالتاً اهل بستک از استان هرمزگان) است که در زمینهٔ ریاضیات محاسباتی، نظریه کدگذاری و نظریه پیچیدگی محاسباتی کار می‌کند. او استاد دانشکده علوم کامپیوتر و اطلاعات و دانشکدهٔ ریاضی دانشگاه EPFL سوییس است.

پروفسور محمد امین شکراللهی
محمد امین شکراللهی در سال ۱۹۶۴ در ایران متولد شد. ایشان دانشنامه کارشناسی ارشد آلمانی خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه کارلسروهه در سال ۱۹۸۸ دریافت نمود. سپس در سال ۱۹۹۱ مدرک دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه بن آلمان دریافت نمود و عنوان تز دکتری وی «بهبود نظریه کدگذاری و پیچیدگی از طریق زمینه های تابع جبری» است.
کد رپتور
پیشرفته ترین کد تصحیح خطای پیشرو (FEC) برای شبکه های دیتا در جهان با عنوان کد رپتور توسط امین شکرالهی در سال ۲۰۰۱ اختراع گردید که با ارسال داده تصحیح کننده دیگر جهت بازسازی داده حذف شده یا از دست رفته منجربه محافظت در برابر اتلاف بسته می گردد. کدهای پاک کننده با تبدیل یک پیام به پیام طولانی تر منجربه بازیابی داده ها می گردند به این صورت که پیام اولیه از زیرمجموعه ای از پیام طولانی شده بازیابی می شود. تکنولوژی کد تصحیح خطای پیشرو با برند RaptorQ شرکت کوالکام، بسته داده های از دست رفته را با ارسال حداقل مقدار داده تصحیح کننده دیگر و بدون نیاز به ارسال مجدد از سوی فرستنده بازیابی می کند. این ویژگی کدهای رپتور باعث می شود تا بطور موثرتر قابلیت اطمینان را در شبکه های دیتا فراهم سازند .
در طول مدت ۱۰ سال دکتر شکرالهی انواع مختلفی از نسخه های کد رپتور را برای بسیاری از کاربردهای توزیع اطلاعات من جمله در پخش آنلاین فیلم و ارسال داده به دستگاه های سیار طراحی و اجرا کرد.

 

 
 

 



شهرت وی بیشتر به خاطر کارش بر روی روش‌های تکراری (iterative) رمزگشایی بر مبنای گراف است که به خاطر آن جایزه مقاله نظریه اطلاعات آی‌تریپل‌ای را در سال ۲۰۰۲ (به همراه چند تن دیگر) دریافت نمود.
وی چندین کلاسِ کد جدید نیز ابداع نموده‌ است. به خاطر این دست‌آوردها وی همراه با میشائیل لابی جایزه اریک سامنر آی‌تریپل‌ای در سال ۲۰۰۷ و نیز مدال ریچارد همینگ آی‌تریپل‌ئی در سال ۲۰۱۲ را دریافت نمود.
 وی همچنین در سال ۲۰۱۷ جایزه ۵۰۰ هزار دلاری «مصطفی» را که «نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام» خوانده شده، در مراسمی در تالار وحدت تهران دریافت کرد. علت اعطای جایزه، ابداع کد رپتور عنوان شد. این کد که در سال ۲۰۰۱ توسط وی معرفی شده، در شبکه‌های اطلاعاتی به کار گرفته می‌شود و چند سال پیش توسط شرکت کوال کام خریداری شد و در حال حاضر در سطح جهانی به کار گرفته شده‌است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,207 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir