Earl W. Bascom مخترع و قهرمان ردئو

0
Earl W. Bascom مخترع و قهرمان ردئو

تاریخ نشان می دهد تنها دوازده هنرمند غربی که در واقع در دوران دور برد غرب به عنوان گاوچران زندگی می کردند و کار می کردند. Earl W. Bascom هنرمند ، مخترع و قهرمان ردئو گاوچران آخرین نژاد این نژاد نادر بود.

زندگی ارل در 19 ژوئن 1906 در یک اتاقک چوبی سقف دار در 101 Ranch در نزدیکی ورنال ، یوتا آغاز شد. هنگامی که ارل 6 ساله بود ، مادرش ، راشل لیببرت باسکوم ، در اثر سرطان درگذشت و پنج فرزند کوچک را ترک کرد ، جوانترین نه ماهه است. پس از مرگ همسرش ، جان باسکوم تصمیم گرفت یوتا را ترک کند و خانواده اش را به کانادا منتقل کند.

خانواده باسكام به شهر ریموند ، واقع در آلبرتا ، كه چندی دور از مرز آمریكا واقع نشده است ، رسیدند. شهر ریموند به نام دامدار میلیونر ، ری نایت نامگذاری شد. نایت دارای یک مزرعه بزرگ دامداری بود که در مجموع نزدیک به یک میلیون هکتار بود و بزرگترین آن کرکالدی در حاشیه رودخانه میلک بود که صدها اسب ، 18000 راس دام و چند هزار گوسفند را چرا می کرد. ری پدر ارل را به عنوان سرپرست مزرعه استخدام کرد. بسیاری از تجربیات گاوچرانی ارل در تپه های نوردی مزرعه نایت اتفاق افتاد.

ارل یک بار یادآوری کرد: "دو چیز وجود داشت که ری نایت دوست داشت ،" اسب ها و ردئوها. " ری نایت به عنوان "پدر ردئو کانادایی" شناخته شد هنگامی که در سال 1902 اولین رودئودوی کانادا ، ریموند استامپد را تولید و تولید کرد. در همان سال در ریموند استامپد بود که ارل وارد اولین rodeo حرفه ای خود شد.

"ری نایت قبلا دوست داشت که ما را با برنزهای بزرگش سوار کند. هرچه بالاتر ما را پرت می کردند ، پهن تر می شد و پوزخند می زد ، "ارل گزارش داد. ری به پسران گفته بود که می توانند با هر برانکی که در مزرعه دارد تمرین کنند. ارل یک بار یادآوری کرد: "در یک دور ، 1200 راس اسب جمع کردیم و آنها را بیرون آوردیم."

 

 
 

 

ارل گفت: "یك چیز كه در كار رودئو به من كمك كرد ، توصیه هایی بود كه یك ویلت سوار قدیمی ، والت ویتنی ، به من داد. او گفت اگر می خواهید در ردئو موفق شوید ، هرگز سیگار نکشید و مشروب نخورید. او یک بار در یک تله کابین بود و شب قبل از فینال ، تمام شب بیدار بود و با پسران مهمانی میگرفت. روز بعد والت شانه خالی نکرد ، او گفت که فقط خوابید و زمین خورد. و والت قهرمان برون سواری بود. من توانایی های او را تحسین کردم و از توصیه های او استفاده کردم.

ارل 23 دوره حرفه ای سوار ماشین شد و به همراه سه برادرش ریموند (ملقب به تام به نام تام میکس) ، مل و ولدون مسیر ردئو را طی کرد. گاهی اوقات آنها با برادران لیببرت یا برادران لوند سفر می کردند.

ارل به عنوان یک سوار برنز با تحسین بین المللی و یکی از برترین گاوچران های همه جانبه ، از سال 1930 تا 1940 در میدان سلطنت سلطنت کرد ، اما این اختراعات او و خانواده اش بود که ردئو را برای همیشه تغییر داد. برادران باسكام ، ریموند ، ملوین و ارل در سال 1916 اولین رودخانه شناخته شده ردئو تحویل جانبی را در ولینگ ، آلبرتا طراحی و ساختند. در سال 1919 در لتبریج ، آلبرتا ، پسران باسكوم یک میدان رودیو ساختند و شیار تحویل جانبی خود را دوباره طراحی كردند به طوری كه آن به سر اسب متصل می شد و اسب را مجبور می کرد با باز شدن دروازه بچرخد. ناودان فقط به یک نفر نیاز داشت که دروازه را کار کند و خطر زانوهای برآمده را از بین می برد. این طرح Bascom اکنون استانداردی برای شیارهای رودو است.


ارل باسکام دو قطعه مهم تجهیزات ردئو را اختراع کرد ، اولین زین برنز بدون شاخ در سال 1922 ، (به نام قاطر) که برای اولین بار در Cardston Stampede استفاده شد و اولین تقلب بدون دست یک پا در سال 1924 ، که اولین بار در ریموند استامپد استفاده شد. امروزه هر دوی آنها تجهیزات استانداردی برای همه تفرجگاههای حرفه ای در سراسر جهان هستند. در سال 1926 ، ارل قسمت های rodeo را طراحی کرد که دارای یک پای برش خورده بود. پیت نایت آنها را وام گرفت تا یک جفت درست کنند و این سبک به عنوان "پیت نایت Chaps" شناخته شد ، که پیشرو در بخشهای rodeo امروز است.

در طول زندگی او ، هنر ارل در حال پیشرفت بود ، و اوج آن به مجسمه های برنز استادانه ای بود که در سی و شش موزه از جمله هر مجموعه مهم موزه غربی مانند موزه ملی گاوچران و میراث غربی ، مرکز تاریخی بوفالو بیل ، موزه هنر فردریک رمینگتون ، موزه دالاس برگزار شد. هنرهای زیبا ، تالار مشاهیر رودئو کانادا و مرکز یادبود ویل راجرز. زادگاهش ریموند همچنین صاحب افتخار هنر خود در موزه ریموند و تالار مشاهیر ورزشی است. ارل باسکام برای استعدادها و موفقیت های خود در لیست "چه کسی در هنر آمریکایی ، چه کسی چه کسی است" در نویسندگان غربی آمریکا و در جهان قرار گرفت.

ارل باسکام در طول زندگی خود افتخارات بی شماری از جمله ورود به چهار تالار مشاهیر دریافت کرد. تجارب ردئو و گاوچران وی در تاریخچه دائمی در رکورد کنگره در واشنگتن دی سی نوشته شده است ، و رئیس جمهور رونالد ریگان به ارل تبریک شخصی به مناسبت آخرین القای تالار مشاهیر خود ارسال کرد. ارل باسکام در 28 آگوست 1995 آخرین نژاد نادر "گاوچران" هنرمندان گاوچران درگذشت.
.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,030 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir