دانشگاه علوم پزشکی آبادان

248
    دانشگاه علوم پزشکی آبادان
    دانشکده پرستاری آبادان یکی از هشت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده که در مجاورت فرودگاه بین المللی آبادان و حاشیه اروندرود قرار داشته که در حال حاضر ساختمان مرکزی این دانشکده به آدرس: کوی ذوالفقاری ابتدای 30 متری ساختمان دانشکده علوم پزشکی ابادان و دانشکده پرستاری واقع در مجتمع آموزشی بیمارستان آیت الله طالقانی می باشد.

    آغاز فعالیت این دانشکده به سال 1348 بر می گردد که با عنوان "آموزشکده بهیاری" به تربیت کادر مورد نیاز بیمارستان ها پرداخت. بعد از آن در سال 1353 با پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری در دو رشته پرستاری و مامایی در مقطع کاردانی فعالیت خود را رسماً آغاز نمود. با شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 فعالیت مرکز متوقف شد و به ناچار دانشجویان به دانشگاه های شیراز و اصفهان منتقل شدند.

    پس از پایان هشت سال دفاع مقدس و بعد از بازسازی ساختمان و با تلاش مسئولین در پنجاهمین نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مورخ 1370/12/17 مجوز بازگشایی این مرکز با نام دانشکده پرستاری آبادان صادر گردید. اولین دوره پذیرش دانشجو در بهمن ماه سال 1371 انجام گرفت که در آن دوره 55 دانشجوی دختر در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرفته شدند. از بهمن ماه سال 1372 اولین دوره شبانه پذیرش شد و تا سال 1377 ادامه یافت و بعد از آن متوقف گردید. از بهمن ماه سال 1379 نیز اولین دوره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسـی ناپیوسته پرستاری آغاز گردیده و این روند تا سال 1386 ادامه یافت.

    دانشکده پرستاری در اردیبهشت ماه 1390 با مجوز شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی به دانشکده علوم پزشکی آبادان ارتقاء یافت و پس از آن در اسفند ماه 1391 با تاسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان موافقت گردید و استقلال کامل یافت.این دانشکده با مرکزیت شهرستان آبادان ، چهار شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای خرمشهر، هندیجان، شادگان و ماهشهر را تحت پوشش دارد.

    معاونت های تابعه دانشکده:دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در حال حاضر دارای پنج معاونت شامل: معاونت‌های درمان، توسعه مدیریت و منابع ، توسعه آموزش پژوهش و دانشجویی، بهداشت و غذا و دارو است.
    دانشگاه علوم پزشکی آبادان مشتمل بر دو دانشکده و پنج مرکز درمانی است. که عبارتند از:

    - دانشکده پزشکی
    - دانشکده پرستاری
    و
    - بیمارستان آیت الله طالقانی
    - بیمارستان شهید بهشتی
    - بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر
    - بیمارستان معرفی زاده شادگان
    - بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir