دانشگاه علوم پزشکی لرستان

5,124
    دانشگاه علوم پزشکی لرستان
    پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در ايران در اوايل دهه 60، لرستان در حوزه علوم پزشكي تنها از يك مركز آموزش عالي تحت عنوان «مدرسه عالي پرستاري خرم آباد» با ظرفيتي محدود تنها در رشته كارداني پرستاري بهره مند بود كه در سال 1366 با پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي پرستاري به دانشكده پرستاري ارتقا يافت. پس از تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و رشد شكوفايي و بالندگي آن و به همت مسئولين اين نظام الهي، با توسعه مراكز آموزش عالي در كشور، در مهرماه 1370 ، دانشكده پزشكي با پذيرش 43 دانشجو در رشته پزشكي شروع به كار نمود كه به دليل كمبود امكانات آموزشي، اولين دوره دانشجويان پزشكي به يزد انتقال يافته و دانشگاه علوم پزشكي لرستان عملاً از سال 1372 راه اندازي و شروع به كار نمود. با همت والاي دولتمردان نظام اسلامي و قرار گرفتن در بستر توسعه، اين دانشگاه در حال حاضر با برخورداري از نه دانشكده شامل دانشكده پزشكي، پرستاري و مامايي ، بهداشت ، پيراپزشكي، دندانپزشكي و داروسازي خرم آباد ، پرستاري اليگودرز، پرستاري و فوريت هاي پزشكي پلدختر و پرستاري بروجرد به تربيت نيروي انساني مورد نياز در حوزه سلامت مشغول فعاليت مي باشد كه دانشكده هاي داروسازي و دندانپزشكي خرم آباد ،پرستاري بروجرد،پرستاري و فوريت هاي پزشكي پلدختر در 3 سال اخير(90، 91و92) ايجاد شده اند. دانشگاه از تعداد 186 عضو هيأت علمي بهره جسته كه 2نفر با مرتبه علمي استاد تمامي،22 نفر با مرتبه علمي دانشياري،106 نفر با مرتبه علمي استادياري و 56 نفر با مرتبه علمي مربي بوده و بيش از نيمي از آنها بومي استان هستند.
    در حال حاضر تعداد 2488 نفر دانشجو در 24 رشته مقطع تحصيلي مشغول به تحصيل هستند. همچنين به منظور تربيت پزشك متخصص در استان، دانشگاه براي اولين بار در مهرماه سال 1390، در رشته تخصصي بيماري هاي داخلي مبادرت به پذيرش دستيار نموده است و در زمينه تحصيلات تكميلي در مقطع كارشناسي ارشد نيز در رشته هاي پرستاري ويژه ،بيوشيمي باليني وبهداشت محيط ودكتراي پژوهش محور نيز مشغول به تربيت جوانان مستعد ايران اسلامي و خطه شهيدپرور لرستان است اين دانشگاه داراي تعداد 14 بيمارستان با2029تخت مصوب و1591 تخت فعال در سطح استان بوده كه تعداد 5 بيمارستان شهيد رحيمي، شهداي عشاير، شهيد مدني، خيريه عسلي و اعصاب و روان به عنوان مراكز آموزشي درماني مشغول فعاليت هستند. تعداد 54 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني شهري و جاده اي كه 36 پايگاه آن جاده اي و18 پايگاه شهري در سطح استان فعاليت دارند.
    اين دانشگاه داراي تعداد 7 معاونت (بهداشتي، درمان ، غذا و دارو، آموزشي، دانشجويي و فرهنگي ،تحقيقات و فناوري و توسعه مديريت و منابع) مي باشد. تعداد كاركنان شاغل در سطح واحدهاي تابعه استان10297نفر(1358زيرديپلم،1772ديپلم و7167تحصيلات دانشگاهي) مي باشد كه 60 درصد آنها داراي تحصيلات دانشگاهي و 40 درصد نيز ديپلم و زيرديپلم هستند. دانشگاه داراي 11 شبكه بهداشت و درمان در سطح استان مي باشد و در مجموع در سطح استان 642 خانه بهداشت فعال و 73 مركز بهداشتي درماني شهري فعال،76 مركز بهداشتي درماني روستايي فعال،43 پايگاه بهداشتي فعال و 11 مركز مشاوره به مردم استان ارائه خدمت مي نمايد.
    معاونت ها:
    - معاونت آموزشی
    - معاونت تحقیقات و فناوری
    - معاونت توسعه مدیریت و منابع
    - معاونت بهداشتی
    - معاونت دانشجویی و فرهنگی
    - معاونت درمان
    - معاونت غذا و دارو
     
    بیمارستان ها:
    - بیمارستان اعصاب و روان امام رضا
    - بیمارستان شهید مدنی
    - بیمارستان امام جعفر صادق الیگودرز
    - بیمارستان امام علی ازنا
    - بیمارستان ابن سینا نورآباد
    - بیمارستان شهید رحیمی
    - ...
    دانشکده ها:
    - دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد
    - دانشکده پزشکی
    - دانشکده بهداشتی
    - دانشکده پیراپزشکی
    - دانشکده پرستاری الیگودرز

ارسال دیدگاه (1 مورد)

برای قبولی تو این دانشگاه از منطقه ۳باید چ رتبه ای بیاریم؟؟
.
1400/04/9 - 16:53
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir