دانشگاه آزاد تبریز

1,165
    دانشگاه آزاد تبریز

    دانشگاه آزاداسلامی تبریز، اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی درسطح شهرستان‌هاست. این دانشگاه در ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۶۱ شمسی تأسیس گردید و در سال تحصیلی ۶2-۶3 با پذیرش ۱۵۰ دانشجو در سه رشته ریاضی، فیزیک و عمران فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده است.

    دانشگاه آزاد اسلامي تبريز در طی این سال‌ها، با توكل به پروردگار متعال و تلاش و کوشش مدیران، استادان، دانشجويان و کارمندان خود، با برنامه‌ریزی دقیق و راهبردهای مناسب براساس شاخصه‌های علمی و فرهنگی توفیقات چشمگیری بدست آورده است که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه ۴ در بین نزدیک به ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رتبه ۴۱ در بین کل دانشگاه‌های ایران بر اساس گزارش پایگاه رتبه‌بندی «سایماگو» اشاره کرد.
    واحد تبریز به عنوان یک دانشگاه جامع و برخورداری از سرمایه انسانی متعهد و با انگیزه، هم اکنون دارای ۱۲۰۰ استاد (تمام وقت، نیمه‌وقت و مدعو)، بیش از ۲۶ هزار دانشجو، ۸۵۰ کارمند و ۸۵ هزار دانش‌آموخته می‌باشد.
    این قطب علمی شمال غرب کشور در راستای رسیدن به اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی؛ تولید و گسترش دانش و فناوری‌های نوین را در جهت نیل به مرجعیت علمی، توسعه پایدار، دانش محور و ثروت آفرین سرلوحه امور خود قرار داده و از این رو در حال حاضر دارای ۱۱ دانشکده، ۲۳۷ رشته - مقطع تحصیلی، ۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای و ۸ مدرسه از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی (سما) است.
    قابل ذکر است این واحد دانشگاهی با تأسیس مجتمع بین الملل ضمن استفاده از پتانسیل موجود از جمله وجود راه‌های ارتباطی زمینی و هوایی با کشورهای منطقه و موقعیت همسایگی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه آمادگی جذب و تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز فراهم نموده است.
    هم اکنون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، به همراه ۴۳ انجمن علمی، ۴ تشکل دانشجویی، و ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه فعالیت می‌نمایند.
    همچنین این دانشگاه در سال ۹۱ افتخار میزبانی دو شهید گمنام جنگ تحمیلی را کسب نموده که مزارشان در حسینیه مسجد امیرالمومنین (ع) دانشگاه قرار دارد.

    این دانشگاه در حال حاضر ۲ بیمارستان (امام سجاد (ع) و زکریا)، ۵ کتابخانه (دارای بیش از ۲۳۰ هزار جلد کتاب)، ۱۳۴ آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، ۱۱ مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد و مرکز فناور، ۱۳ سایت اینترنت، کلینیک دامپزشکی، سالن‌های همایش و کنفرانس، مرکز مشاوره، سلف سرویس، ۲سالن چند منظوره ورزشی، ۴ خوابگاه دانشجویی، ۲ مهمانسرا و... می‌باشد.

    کتابخانه‌ها

    کتابخانه مرکزی دانشگاه با زیربنای هفت‌هزار و ۸۰۰ مترمربع نیز در اختیار اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه می‌باشد. همچنین سه باب کتابخانه دیگر در دانشکده‌های پزشکی، حقوق و الهیات و کشاورزی و دامپزشکی با مجموع بیش از ۴۰۰ مترمربع در اختیار دانشجویان و استادان قرار دارد.

    غذاخوری دانشگاه

    طبخ بیش از۲۸۰۰ پرس ناهار دانشجویی در هر روز از عمده فعالیت‌های غذاخوری دانشگاه است و در: غذاخوری خواهران واقع درمجتمع، با بیش از۸۰۰ نفر ظرفیت به صورت همزمان، غذاخوری برادران با۲۰۰۰ نفرظرفیت به صورت همزمان، غذاخوری دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی سرو می‌شود و علاوه بر آن سه بوفه دانشجویی در مجتمع و یک بوفه در دانشکده دامپزشکی و کشاورزی و یک بوفه در دانشکده پزشکی به دانشجویان ارائه سرویس می‌نماید.

    مجتمع شماره ۱: دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده معماری و هنر، دانشکده علوم انسانی

    مجتمع شماره ۲: دانشکده دامپزشکی (دکترای عمومی)؛ بهداشت مواد غذایی؛ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

    مجتمع شماره ۳: علوم پزشکی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir