دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

1,999
    دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

    تاریخچه واحدهای پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، ۲۷ خرداد ۱۳۶۴ راه‌اندازی شد و فعالیت آموزشی خود را با ریاست حسین یحیوی و راه‌اندازی چهار رشته تحصیلی پزشکی در مقطع دکتری حرفه‌ای، پرستاری و مامایی در مقطع کارشناسی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی و با جذب ۳۷۶ دانشجو آغاز کرد.

    این واحد دانشگاهی با داشتن ۲۳ رشته و حدود ۱۲ هزار دانشجو دارای چهار دانشکده مصوب و سه رشته مستقل و جمعاً در ۲۳ رشته در مقاطع تحصیلی دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی بود که حدود ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته است.

    یکی دیگر از واحدهای حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران واحد دندان‌پزشکی بود که ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ راه‌اندازی شد. این واحد دانشگاهی ۳۲ ساله تنها واحد تخصصی دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و اولویت نخست دانشجویان این رشته است.

    واحد دندان‌پزشکی تهران تا سال گذشته بیش از ۶ هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های دندانپزشکی را تحویل جامعه داده و به تنهایی و بدون هیچ‌گونه بار مالی برای دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود یک‌ششم دندان‌پزشکان کشور را تربیت کرده است.

    واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز سال ۱۳۶۴ در تهران با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای داروساز مورد نیاز کشور با کیفیتی هم‌سطح دانشگاه‌های دولتی وقت راه‌اندازی شد و با کیفیتی مشابه دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان توسعه یافت.

    ۲۴ مرداد سال 96 بود که تصمیم و مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجمیع واحدهای پزشکی، دندان‌پزشکی و علوم دارویی و تشکیل نخستین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آغاز شد.

    جزئیات و فواید تجمیع واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران
    مرداد ماه سال 96 دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در اجرای مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و واحدهای علوم دارویی، دندانپزشکی و واحد پزشکی تهران به عنوان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عنوان اولین و بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تجمیع شدند.

    دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در حال حاضر دارای بیش از 23000 دانشجو و ۸ دانشکده شامل دانشکده‌های داروسازی و علوم دارویی، دندان‌پزشکی، علوم و فناوریهای نوین، شیمی دارویی، پرستاری و مامایی، بهداشت و مهندسی پزشکی، پیراپزشکی و پزشکی، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

    درحال حاضر و براساس سیاستگذاری‌های کلان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تجمیع واحدهای داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی و همچنین حدود 70 رشته‌محل با بیش از 23000 دانشجو و حدود دوهزار و ۵۰۰ نفر عضو هیات‌علمی متخصص در رشته‌های مختلف علوم پزشکی ایجاد شده است و قطعا استحقاق و شایستگی تبدیل به یک دانشگاه بزرگ را دارد.

    دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با استقلال مالی و با مدیریتی آینده نگر و عملگرا به پرورش نیروی انسانی متخصص، خلاق، اخلاق مدار و کارآمد جهت ورود به سیستم سلامت، آموزش پژوهش، صنعتی، خدماتی و تقویت آنها و نیز تولید و گسترش علم می پردازد و به برخورداری جامعه از سلامت کمک می نماید.

    چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ارتقای سلامت جامعه و بهبود کیفیت علمی و تاثیرگذاری در تولید علم و تولید فارغ التحصیلان متخصص و رشد تعاملات علمی، ملی و بین المللی و نیز گسترش رشته های مرتبط با ارتقاء کیفی آموزش است.

    بیمارستان‌ها
    دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران دارای ۴ بیمارستان و ۱ درمانگاه در پنج منطقه اصلی شهر تهران است:

    بیمارستان فرهیختگان
    بیمارستان جواهری
    بیمارستان بوعلی
    بیمارستان امیرالمومنین (ع)
    درمانگاه قدس

    مراکز تحقیقاتی
    مرکز تحقیقات روش‌های کم تهاجمی در زنان
    مرکز تحقیقات سیاست گذاری اقتصاد سلامت
    مرکز تحقیقات زیست فناوری کاربردی
    مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهی
    مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت
    مرکز تحقیقات پالایش آب
    مرکز تحقیقات علوم اعصاب
    مرکز تحقیقات سبک زندگی
    مرکز تحقیقات ژنومیک پزشکی

    واحد پزشکی تهران بالغ بر ۱۱۶ هزار مترمربع است که حدود ۶۵۰۰ مترمربع آن به مراکز رفاهی دانشجویان از جمله سالن ورزش به مساحت ۶۰۰ مترمربع، کتابخانه به مساحت ۸۰۰ مترمربع و فضای سبز و پارکینگ به مساحتی قریب به ۵۰۰۰ مترمربع اختصاص دارد.

    دانشکده‌ها
    دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دارای ۵ دانشکده به شرح زیر است:

    دانشکده پزشکی
    دانشکده پرستاری و مامایی
    دانشکده پیراپزشکی
    دانشکده علوم نوین پزشکی
    دانشکده بهداشت و مهندسی پزشکی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir