دانشگاه آزاد بندر انزلی

1,161
    دانشگاه آزاد بندر انزلی

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در اسفند ماه سال ۱۳۷۸ تأسیس و از مهرماه سال ۱۳۷۹ با پذیرش ۱۲۰ دانشجو در رشته کارشناسی مدیریت دولتی و کاردانی حسابداری آغاز به کار نموده‌است. تعداد دانشجویان این دانشگاه با احتساب دانشجویان اصلی و مهمان، جمعاً دارای حدود ۵۰۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد ودکتری است.

    همچنانکه تعداد دانشجویان کاردانی سما در حال حاضر ۳۵۰ نفر است، که به سرجمع دانشجویان دانشگاه اضافه می‌گردد. واحد بندر انزلی ۴ ساختمان با مساحت ۹۲۰۰ متر مربع جهت انجام امور اداری و آموزشی دارد و یک ساختمان آموزشی با زیر بنای ۶۰۰۰ متر مربع سلف سرویس به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع در دست احداث دارد.

    این واحد با توجه به امتیاز کسب نموده از فروردین سال ۱۳۸۵ از واحد کوچک، به واحد متوسط ارتقا یافته و با توجه به روند سریع تغییرات در اینجا، فضای آموزشی و رفاهی و جذب هیئت علمی، در آینده بسیار نزدیک به واحد بزرگ مبدل خواهد شد. تعداد کارکنان واحد بندر انزلی 70 نفر، تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت 82 نفر و تعداد حق‌التدریسان این واحد 65 نفر می‌باشد.

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی دارای هشت رشته کارشناسی، نه رشته کاردانی در گروه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و منابع طبیعی است. رشته‌های کارشناسی آن شامل مهندسی معماری، مهندسی عمران، حقوق، مهندسی منابع طبیعی - شیلات، مهندسی مکانیک، حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت بیمه، کتابداری و اطلاع‌رسانی می‌باشد. همچنین دانشجویان کاردانی دانشگاه در اکثر رشته‌ها می‌توانند در سطح کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

    این مرکز تاکنون 509 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی صاحب امتیاز و ناشر 1 مجله تخصصی است و تا کنون 1 همایش توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون 1 مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است.

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌انزلی از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی در بهترین نقطه شهرستان واقع شده و در محدوده آزاد‌راه رشت به انزلی قرار دارد و بودن در کناره دریای خزر از دیگر مزیت‌های این واحد دانشگاهی است.

    قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی بوده و برخورداری از این مزیت؛ موجبات بهره‌مندی دانشجویان را از تسهیلات و امکانات منطقه آزاد انزلی فراهم آورده است.

    این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای ۴۵ رشته مصوب بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر انزلی و بافت ورزشی این شهرستان؛ رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی با دو گرایش مختلف در این واحد وجود دارد و در آینده نزدیک رشته‌های بیشتری به دانشگاه افزوده می‌شود.

    در رشته‌های مختلف از جمله مکانیک، عمران، حقوق، برق، معماری و مجموعه رشته های مدیریت و ... اساتید مجرب و با دانش علمی بالا در این واحد دانشگاهی به امر تدریس مشغول هستند. وام و تقسیط شهریه به دانشجویان این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود و دانشجویان این فرصت را دارند که تا پایان ترم؛ شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.

    این واحد دانشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح بسیار خوبی قرار داشته و بهترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها فنی و مهندسی را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارد و آزمایشگاه‌های خاک، بتن و کشش میله‌گرد آن جزء بهترین آزمایشگاه‌های استان است.

    توجه به بحث کیفیت آموزش در این واحد دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به موضوع پژوهش و مسائل فرهنگی در کنار مباحث آموزشی، جزء اولویت‌های کاری این واحد دانشگاهی است. برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌ انزلی از فضای کتابخانه با دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران از دیگر امتیازات این واحد دانشگاهی است.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir