دانشگاه آزاد اهر

1,556
    دانشگاه آزاد اهر

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سال 1372 با موافقت سازمان مرکزی دانشگاه و مساعدت مسئولین محلی با دریافت مجوز تأسیس اعلام موجودیت نمود و از مهرماه 1373 با پذیرش دانشجو در دو رشته کامپیوتر و برق در مقطع کاردانی در ساختمان استیجاری آموزش و پرورش فعالیت علمی و آموزشی خود را در این شهرستان آغاز کرد و به یمن این حرکت فرهنگی و همراهی هیئت امناء و مسئولین اجرایی با تهیه زمین جهت احداث مجتمع آموزشی و آغاز عملیات اجرائی و ساختمانی در مهرماه 1376 فاز اول مجتمع دانشگاهی واحد اهر به اتمام رسید.
    در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با درجه سازمانی بسیار بزرگ و بیش از 4500 نفر دانشجو در 131 رشته تحصیلی در مقاطع دكترا 13رشته، 65 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 53 رشته در مقطع کارشناسی و مقطع کاردانی و با 118 نفر هیات علمی تمام وقت شامل 1 نفر دانشيار، 54 نفر استاديار، 32 نفر بورسيه دكتری، 31 نفر مربی و بیش از 105 نفر حق التدریس و بعنوان بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه ارسباران و شمال‌شرق استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر فعاليت دارد. این دانشگاه هم اکنون دارای سه دانشکده مصوب علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه است.

    دارای دو کتابخانه مرکزی و انسانی بوده و هم اکنون بیش از 53000 جلد کتاب با عناوین و تخصص‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، پزشکی و کتب مرجع به زبان‌های فارسی و لاتین موجود بوده و به جرأت می توان گفت این کتابخانه، یکی از بزرگترین و فنی ترین کتابخانه‌های شمالشرق استان و منطقه ارسباران می باشد که می تواند منبعی مناسب برای علاقه مندان و دانش پژوهان و علاقمندان تحقیق و پژوهش قرار گیرد.
    از دیگر مزیت های این کتابخانه راه اندازی سایت اینترنتی خواهران و برادران برای دسترسی دانشجویان و اساتید به اینترنت بوده. و کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی شده و علاقه مندان می توانند از مزایای این کتابخانه بهره مند شوند. در جهت بهره مندی مطلوب اساتید و دانشجویان از فضای علمی و کتاب مرجع لاتین و فارسی و سایر کتب عمومی موجود در دانشگاه هم اکنون کتابخانه مرکزی و کتابخانه علوم انسانی با فضای مطالعه بیش از هشتصد متر برای خواهران و برادران آماده شده است.
    و هم اکنون بیش از 100 نفر عضو باشگاه پژوهشگران جوان بوده و 9 نفر آنها نیز عضو استعدادهای درخشان باشگاه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که از این افراد بیش از 20 اختراع ثبت شده است.
    این دانشگاه دارای سه مجله بصورت فصلنامه بوده که مجله فضای جغرافیایی بصورت علمی پژوهشی و مجلات شیمی در محیط زیست و هوش مصنوعی به صورت علمی – تخصصی منتشر می شود.
    این دانشگاه تاکنون 15 جلد کتاب از تألیفات اساتید تمام وقت دانشگاه را چاپ کرده و به بازار کتاب عرضه کرده است.
    در بخش آزمایشگاه ها نیز بیش از 100 آزمایشگاه و کارگاه با تجهیزات و دستگاه های مجهز به فناوری های نوین راه اندازی شده که در این آزمایشگاه ها اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می توانند از امکانات و تجهیزات آنها در راستای تحقیق و پژوهش بهره مند شوند.
    همچنین سایتهای آموزشی و اینترنتی با پهنای باند 10 Mb/ps و سیستم وایرلس برای بهره مندی عموم اساتید و دانشجویان راه اندازی شده است.

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در زمینی به مساحت 18 هکتار و 65000 متر مربع زیربنا در قالب 16 ساختمان آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی، ورزشی، 8 سوله صنعتی و خدماتی بزرگترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی می باشد.

    دانشکده علوم پایه

    دانشکده علوم انسانی

    دانشکده فنی و مهندسی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir