دانشگاه گلستان

1,945
    دانشگاه گلستان

    دانشگاه گلستان یک دانشگاه دولتی در شهر گرگان واقع در استان گلستان است. این دانشگاه دارای سه دانشکده علوم پایه، فنی مهندسی و علوم انسانی و حدود ۷۰ نفر هیئت علمی است. بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه گلستان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد به تحصیل و پژوهش مشغولند. دانشگاه گلستان با جداسازی دانشکده علوم از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد.

    دانشگاه جامع گلستان در سفر اول هیئت دولت به استان گلستان مورد توجه واقع شد و توسط هیئت دولت تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد. بر این اساس طی ابلاغیه ۱۲۲۶۸/۲۲ مورخ ۲۴ آبان ۱۳۸۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد مجتمع آموزشی عالی گلستان و به طبع آن ابلاغیه شماره ۱۸۲۲۵/۲۲ مورخ ۴ دی ۱۳۸۶ با ارتقاء آن به دانشگاه گلستان موافقت گردید. دکتر جمشید هومن به عنوان مسئول راه اندازی این دانشگاه از جانب وزیر وقت علوم دکتر محمدمهدی زاهدی منصوب گردید. لازم به ذکر است که دکتر جمشید هومن دکترای جامعه‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا نیز بوده است.
    در پی آن با انتصاب دکتر رنجبر طی حکم شماره ۵۳۹۸/ و مورخه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ تاسیس و توسعه این دانشگاه عملی گردید. در این راستا طی صورت‌جلسه‌ای به همین تاریخ و با امضاء خرمشاد معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، روسای دو دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی، سه دانشکده علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهندسی علی آباد با تمامی امکانات فیزیکی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی (اداری و هیئت علمی)، به دانشگاه گلستان منتقل و این دانشگاه کار خود را آغاز نمود.

    هم‌اکنون یک مجله به زبان انگلیسی و دو مجله به زبان فارسی در دانشگاه گلستان منتشر می‌شود.

    این مرکز تاکنون 1592 مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر نموده است.دانشگاه گلستان صاحب امتیاز و ناشر 2 مجله تخصصی است و تا کنون 3 همایش توسط دانشگاه گلستان برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون 13 مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است.

    دانشکده علوم پایه

    دانشکده علوم انسانی

    دانشکده فنی و مهندسی

    دانشکده تعاون

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir