دانشگاه یزد

5,088
    دانشگاه یزد
    آشنایی با دانشگاه:
    با پيگيري هاي سومین شهید محراب حضرت آیت ا.. صدوقی (ره) در 23 بهمن ماه سال 1367 دانشگاه یزد به عنوان اولین دانشگاه جامع کشور بعد از انقلاب اسلامي با پذیرش 38 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی رسماً کار خود را در زميني به مساحت 380 هكتار آغاز کرد. در مهر ماه سال 1370 دانش سراي عالي يزد در دانشگاه يزد ادغام شد. از آن زمان تاكنون هماهنگ با گسترش و ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های علمی و آموزشی، توسعه فیزیکی دانشگاه به طور جدی در دستور کار مدیران و برنامه‌ریزان این مجموعه قرار گرفته است.
       دانشگاه يزد هم اکنون  دارای 12 دانشکده مستقل است که در آن نزدیک به 350 نفر از اساتید مجرب کشور به کار آموزش و تحقیق مشغولند. بیش از 13هزار نفر دانشجو در 27 رشته و گرایش مصوب در مقطع دکترا، 66 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 62 رشته در مقطع کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند.
    چاپ بیش از 300 مقاله ISI در مجلات معتبر بین‌المللی، 380 مقاله نمایه‌شده علمی پژوهشی و ارایه 780 مقاله علمی و پژوهشی در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در سال 91 را می‌توان به عنوان جلوه‌ای از فعالیت‌های اعضای هیأت علمی این دانشگاه ذکر کرد در کنار سایر ابداعات و افتخارات مي توان به دو نمونه راه‌اندازی موتور جستجوگر پارسی، نوآوری‌ در زمینه بیوسنسورها و محصولات زیست‌فنآوری و ... اشاره كرد.
    تاکنون حدود 150 هکتار از مساحت 380 هکتاری این مجموعه آماده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرارگرفته و در تداوم آن بیش از 104 هزار مترمربع ساختمان آموزشی، 30 هزار مترمربع ساختمان کمک‌آموزشی، 52 هزار مترمربع فضاهای خوابگاهی و بالغ بر 30 هزار متر مربع ساختمان‌های مورد نیاز دیگر در دست احداث است.
    علاوه بر آن، توسعه چشمگیر فضای سبز این دانشگاه در سالیان اخیر که مساحتی بالغ بر 80 هکتار را در برگرفته است، با تلفیق زیبایی از باغچه‌های پرگل، آب‌نماها و سایبان‌های حصیری، مناظر چشم‌نواز و دلپذیری را در برابر دیدگان هر بیننده‌ای که به این دانشگاه کویری وارد می‌شود قرار داده است.
    آمار و اطلاعات دانشگاه:
    دانشگاه يزد در 22 بهمن سال 1367 با يك رشته تحصيلي و 40 نفر دانشجو شروع به كار كرد. اين دانشگاه در سال تحصيلي 92-91 دارای بیش از 13000 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي(73%کارشناسی،25%کارشناسی ارشد و 2%دکتری)342 نفر عضو هيأت علمي، حدود 420نفرکادراداري رسمي، پیمانی و قراردادي، 62 رشته مصوب كارشناسي، 66 رشته كارشناسي ارشد و 27 رشته وگرایش دكتري می باشد.
    فضاي فيزيكي دانشگاه نيز داراي توسعه چشمگيري بوده است كه البته بخشي از اين توسعه مديون كمك‌هاي سختاوتمندانه مردمي و خيرين و فرهنگ دوست استان است. در حال حاضر حدود 200 هكتار از سايت 350 هكتاري دانشگاه آماده سازي و حدود 70هکتار فضاي سبز ايجاد شده است. همچنين بيش از 860/103 مترمربع ساختمان آموزشي 30000متر مربع ساختمان كمك آموزشي، 52650 متر مربع فضاي خوابگاهي و بيش از 30070 متر مربع ساختمان‌هاي مختلف در دست ساخت دارد.

    دانشکده ها:
    • مهندسی برق و کامپیوتر
    • مهندسی معدن و متالورژی
    • هنر و معماری
    • فنی و مهندسی
    • فیزیک
    • ریاضی
    • علوم پایه
    • منابع طبیعی و کویر شناسی
    • اقتصاد، مدیریت و حسابداری
    • علوم اجتماعی
    • ادبیات
    • علوم انسانی
    • پردیس دانشگاه

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir