کاردانی شیمی-پدافند جنگهای میکروبی

1,704
    کاردانی شیمی-پدافند جنگهای میکروبی

     آشنایی با رشته کاردانی شیمی پدافند جنگهای میکروبی


    هدف این رشته تربیت کاردان مقابله با جنگ‌های شیمیایی،‌میکروبی و هسته‌ای است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارگان‌های نظامی به وجود آنها نیاز بسیار دارند.این رشته دارای سه شاخه شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم، در زمینه پدافند جنگ‌های شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای در سازمان‌های رزمی و دیگر ارگان‌های مرتبط فعالیت نمایند.

    بر خلاف تصور اغلب افراد ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای یا همان کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای بدون کنکور راه هایی دارد که اطلاع از آن ها می تواند راه گشای بسیاری از داوطلبان پذیرش رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای بدون کنکور باشد. از این رو مرکز مشاوره تحصیلی چگونگی ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای را به شما مشاوره می دهد.
    ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای

    ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای  که یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در کنکور تجربی می باشد. که تحصیل در این رشته تقریبا آرزوی تمام داوطلبان کنکور تجربی می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان کنکور تجربی که موفق به ورود به دانشگاه در رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای  نشده اند این است که چگونه با ثبت نام بدون کنکور تجربی وارد دانشگاه شوند. زیرا که داوطلبان زیادی برای ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای  در ایران وجود دارند.

    برای پاسخ به این نیاز داوطلبان مرکز مشاوره تحصیلی صدای رهیاب با اطلاع از جدید ترین اخبار تحصیلی مربوط به شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای  در دانشگاه های سراسری ایران ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه غیر انتفاعی را در اختیار دواطلبان ورود به دانشگاه از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته کاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای  قرار می دهد.

     آشنایی با رشته کاردانی شیمی پدافند جنگهای میکروبی


    هدف این رشته تربیت کاردان مقابله با جنگ‌های شیمیایی،‌میکروبی و هسته‌ای است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارگان‌های نظامی به وجود آنها نیاز بسیار دارند.این رشته دارای سه شاخه شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم، در زمینه پدافند جنگ‌های شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای در سازمان‌های رزمی و دیگر ارگان‌های مرتبط فعالیت نمایند.

    رشته میکروب شناسی پزشکی (باکتری شناسی پزشکی) Master of Medical Bacteriology

    علم میکروب شناسی پزشکی دانش مطالعه باکتری و شاخه‌ای از دانش میکروبیولوژی است. باکتری شناسی شامل شناسایی، طبقه بندی و بررسی خصوصیات گونه‌های باکتریایی است.
     در این گرایش میکروبهایی که برای انسان بیماری زا هستند و چگونگی فعالیت آنها بررسی می شود. البته این گرایش قسمت کوچکی از علم میکروبیولوژی را به خود اختصاص می دهد چرا که از میان میکروبهای شناخته شده فقط حدود ۱۷۰ نوع میکروب، بیماری زا هستند و بقیه میکروبها تاکنون شناخته شده اند، میکروبهایی مفید می باشند.
    باکتری‌ها متنوع‌ترین و مهم‌ترین میکروارگانیسمها هستند. تعداد کمی از آنها در انسان و حیوانات و گیاهان بیماریزا است. بطور کلی بدون فعالیت آنها، حیات بر روی زمین مختل می‌گردد. بطور یقینیوکاریوت‌ها از موجودات زنده باکتری مانند بوجود آمده‌اند. نظر به اینکه باکتری‌ها ساختمان ساده‌ای داشته و می‌توان به آسانی بسیاری از آنها را در شرایط آزمایشگاه کشت داد و تحت کنترل درآورد، میکروب شناسان مطالعه وسیعی درباره فرایندهای حیاتی آنها انجام داده‌اند.
    میکروبیولوژی (Microbiology) علمی است که درباره میکروارگانیسمها یا جانداران ذره ‌بینی بحث و گفتگو می‌کند. جانداران ذره‌ بینی به کلیه موجوداتی اطلاق می‌شوند که به علت کوچک بودن ابعاد فقط با ذره بین یا میکروسکوپ قابل مشاهده هستند.

    هدف و رسالت رشته
    رسالت اصلي رشته باكتري شناسي پزشكي تربيت افرادي است كه براساس استانداردهاي قابل قبول، در تحقيقات ملي و همچنين در آموزش نظري و عملي ميكروب شناسي پزشكي دانشجويان در رشته هاي مرتبط و با استفاده از تكنيكهاي رايج آزمايشگاهي در تشخيص بيماريهاي عفوني در خدمت جامعه، دانشگاه و مؤسسات آموزش عالي باشند.
    اميد مي رود در 10 سال آينده رشته باكتري شناسي پزشكي همگام با پيشرفت علوم و فناوري در زمينه باكتري شناسي پزشكي نيازهاي مربوط به مؤسسات آموزش عالي و دانشگاه هاي علوم پزشكي، در تمام سطوح آموزشي، پژوهشي و خدماتي و همچنين نيازهاي كادر پژوهشي در مراكز تحقيقاتي و نيازهاي مربوط به بخش ميكروب شناسي آزمايشگاه هاي تشخيص طبي را تأمين مينمايد.

    دروس نظامی

    ردیف نام درس
    1 تاکتیک جنگ‌افزار
    2 مدیریت فرماندهی
    3 آیین‌نامه‌ها و سازمان
    4 ارتباط و مخابرات

    دروس پایه

    ردیف نام درس
    1 هواشناسی
    2 شیمی عمومی)
    3 شیمی عمومی عملی
    4 فیزیک عمومی
    5 ‌زیست‌شناسی عمومی
    6 اصول جنگهای شیمیایی
    7 میکروبی و هسته‌ای
    8 روانشناسی و امداد به مصدومین شیمیایی
    9 میکروبی
    10 هسته‌ای
    11 شناخت حفاظت انفرادی و جمعی شیمیایی
    12 میکروبی
    13 هسته‌ای
    14 ریاضیات پایه
    15 مقدمات آمار

    دروس تخصصی شاخه شیمیایی

    ردیف نام درس
    1 حفاظت آزمایشگاهی
    2 شیمی آلی عملی
    3 شیمی تجزیه عملی
    4 شیمی آلی
    5 شیمی معدنی
    6 شیمی تجزیه
    7 بیوشیمی
    8 عوامل شیمیایی جنگی
    9 تاثیر عوامل شیمیایی بر محیط‌زیست
    10 مکانیزم تاثیر عوامل شیمیایی جنگی بر روی موجودات زنده
    11 شناسایی عوامل شیمیایی جنگی (آشکار سازی)
    12 انبارداری و حمل و نقل و حفاظت از مواد شیمیایی
    13 شناخت و رفع‌آلودگی عوامل شیمیایی
    14 مانور در منطقه آلوده

    دروس تخصصی شاخه میکروبی

    ردیف نام درس
    1 حفاظت آزمایشگاه میکروبی
    2 میکروبیولوژی عمومی
    3 راه‌های انتقال
    4 باکتری‌شناسی رزمی
    5 قارچ‌شناسی رزمی
    6 ویروس‌شناسی رزمی
    7 تک‌یاخته‌های رزمی
    8 بیوشیمی
    9 عملیات خنثی‌سازی
    10 حفاظت جمعی
    11 اصول فرماندهی پدافند
    12 اصول نحوه کاربرد جنگ‌افزارهای میکروبی
    13 مانور میکروبی
    14 ایمونولوژی

    دروس تخصصی شاخه هسته‌ای

    ردیف نام درس
    1 حفاظت
    2 ریاضیات کابردی
    3 فیزیک پایه
    4 فیزیک جدید
    5 فیزیک هسته‌ای
    6 عوامل هسته‌ای
    7 تاثیرات هسته‌ای
    8 عملیات خنثی‌سازی
    9 حفاظت و آثار اشعه بر محیط،‌حفاظت جمعی
    10 اصول فرمانده و پدافند هسته‌ای
    11 آشکارسازی
    12 ‌مانور

    شیمی آلی زیر مجموعه ای از دانش شیمی است که درباره ترکیبات کربن یا مواد آلی سخن می‌گوید، عنصر اصلی که با کربن ترکیبات آلی را تشکیل می دهند، هیدروژن می باشد. در گذشته به موادی که ریشه گیاهی یا حیوانی داشتند، مواد آلی می گفتند اما امروزه مواد آلی را می توان از طریق روش های صنعتی و آزمایشگاهی و به کمک مواد معدنی نیز سنتز کرد. موادی که از منابع آلی بدست می آیند، در یک ویژگی مشترک هستند و آن اشتراک در دارا بودن عنصر کربن است. دو منبع بزرگ مواد آلی که از آنها مواد آلی با ترکیبات ساده، تأمین می شوند، نفت و زغال سنگ هستند، این دو ماده فسیلی در مفهوم قدیمی آلی بوده و حاصل تجزیه جانوران و گیاهان هستند.

    این ترکیبات ساده به عنوان مصالح ساختمانی، در ساختن ترکیبات بزرگتر و پیچیده تر مصرف می گردند. شیمی آلی، شیمی ترکیبات کربن با سایر عناصر به ویژه هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، هالوژن ها و غیر فلزات دیگر نظیر گوگرد و منیزیم است. الکل ها، اترها، هیدروکربن ها، آلدئیدها، کتون ها، کربوکسیلیک اسیدها، ترکیبات آلیفاتیک حلقوی، کربانیون ها، آمین ها، فنل ها، درشت مولکول ها و بسپارها (پلیمر) و نظیر آنها جزء مواد آلی بوده و مباحث شیمی آلی را به خود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir