مديريت بازرگاني از مهمترين بخش هاي مديريت شركت هاي تجاري است زماني يك
شركت مي تواند بين خود مشتريان و خريدارانش ارتباط تجاري خوبي برقرار كند
كه يك مدير بازرگاني موفق داشته باشد .
فردي كه مديريت بازرگاني يك بنگاه اقتصادي را به عهده مي گيرد در جذب
مشتريان و عرضه و معرفي صحيح و اصول محصول يا خدمات يك شركت تلاش مي كند و
به طور طبيعي مدير بازرگاني فردي است كه نقش اساسي در سود و زيان شركتها
دارد .
هدف از تشکیل این دوره تربیت افراد کاردان و تامین نیروی انسانی جهت
استفاده صحیح از منابع مادی و مالی می باشد که پس از یک آموزش دو ساله وارد
بازار کار گردیده و قسمتی از نیازهای کشور را در بخش بازرگانی و تولیدی
تامین می نماید.
طول دوره و شکل نظام:
طول دوره کاردانی مدیریت بازرگانی 2 سال است و تمامی درسهای آن در مدت 4
نیمسال ارائه و برگزار می شود. طول هر نیمسال تحصیلی 17 هفته می باشد. در
این دوره علاوه بر درسهای تئوری، بر جنبه های کاربردی درسها تاکید ویژه ای
شده است.
ضرورت و اهمیت:
الف) آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از موسسات بازرگانی عموماً ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول می باشد.
ب) آموزش صحیح مدیریت می تواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن موثر یاشد.
ج) اعمال حاکمیت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگانی
رديف
نام دانشگاه
کارداني
کارشناسي
ارشد
دکترا
1
آزاد- بجنورد
رديف
نام درس
1
آمار و کاربرد آن در مديریت 2
2
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
3
اصول حسابداري 1
4
اصول حسابداري 2
5
اقتصاد خرد
6
اقتصاد کلان
7
بازاريابي بين المللي
8
بازاريابي و مديريت بازار
9
بازرگاني بين المللي
10
بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان ها
11
پول و ارز و بانکداري
12
تجزيه و تحليل و طراحي سيستم
13
تحقيق در عمليات 1
14
تحقيق در عمليات 2
15
تحقیقات بازاریابی
16
توسعه اقتصادي و برنامه ريزي
17
حسابداري صنعتي 1
18
حسابرسی 1
19
حقوق اساسي
20
حقوق بازرگاني
21
حقوق بازرگاني بينالمللي
22
روابط صنعتي
23
روان شناسي کار
24
روش تحقيق در مديريت
25
رياضيات و کاربرد آن در مديريت 1
26
رياضيات و کاربرد ان در مديريت 2
27
زبان تخصصي 1 و 2
28
زبان تخصصی 3 و 4
29
سازمانهاي پولي و مالي بين المللي
30
سمینار در مسائل بازاریابی
31
سمینار در مسائل مالی
32
سياست پولي و مالي
33
سيستم هاي خريد، انبارداري و توزيع
34
سيستمهاي اطلاعاتي مديريت
35
مباني سازمان و مديريت
36
مباني مديريت اسلامي و الگوهاي آن
37
مديريت استراتژيک
38
مديريت توليد
39
مديريت رفتار سازماني
40
مديريت مالي 1
41
مديريت مالي 2
42
مديريت منابع انساني
43
کامپيوتر و کاربرد آن در مديريت
شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت با کاربردهای این رشته آشنا می شوند.