علوم تربیتی

18,984
    علوم تربیتی
    اگر مي‌خواهيد اين رشته را به اختيار خود انتخاب كنيد بهتر است كه از خصلت‌هاي ذاتي اصلاح طلبي و روحيه رحمت و رافت خواهي، بهره‌مند باشيد. داشتن صبر و حوصله هم خيلي به درد شما مي‌خورد.جاذبه‌هاي مخرب دنياي صنعتي امروز در كنار همه خوبي‌هايش دسترسي آسان افراد براي ارتباط با يكديگر رشد سريع علوم و تخصص‌ها و اثرات آن بر روح و روان انسان، متخصصان را بر آن داشته كه رشته‌اي را در دانشگاه دائر نمايند كه بتواند به راهنمائي و ارتقاء فرهنگ روح انسان كمك مي‌كند تا انسان حدود حركات و ارتباطات خود را به نحو شايسته‌اي متعادل نمايد.
    ضريب دروس تاريخ و جغرافي 3 و ادبيات ، روان‌شناسي ، فلسفه و منطق 2 و مابقي دروس 1 مي‌باشد.
    توانایی‌های لازم

    تکنولوژی آموزشی فرآیند کیفی و خُرد است؛ یعنی به یادگیری تک تک انسان‌ها توجه دارد. به همین دلیل دانشجوی این رشته باید نوع‌دوست، انسان‌دوست، علاقه‌مند به دانش‌آموزان و در عمل صادق باشد. همچنین لازم است از نظر هوشی، توانایی فوق‌العاده‌ای داشته و دید هنری داشته باشد.در حال حاضر نیز می‌بینیم که دانشجویان توانمند این رشته گاه با وسایل بسیار ابتدایی، وسایل جدید و جالبی خلق می‌کنند. و در نهایت این‌که دانشجوی تکنولوژی آموزشی اگر هدفش ورود به آموزش وپرورش است، نباید ایده‌آل‌گرا باشد چون هنوز تفکر تکنولوژی آموزشی در آموزش وپرورش جا نیفتاده است و فارغ‌التحصیلان این رشته نباید انتظار داشته باشند که آموخته‌های خود را خیلی راحت و بدون هیچ مقاومتی در محیط آموزشی پیاده کنند.
    رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
    1 آزاد- آشتیان      
    2 آزاد- بجنورد      
    3 آزاد- بیرجند      
    4 آزاد- تبریز      
    5 آزاد- تهران      
    6 آزاد- تهران جنوب      
    7 آزاد- خرم آباد      
    8 آزاد- دزفول      
    9 آزاد- رودهن      
    10 آزاد- ساری      
    11 آزاد- ساوه      
    12 آزاد- سبزوار      
    13 آزاد- سپیدان      
    14 آزاد- شهرکرد      
    15 آزاد- گچساران      
    16 آزاد- گرمسار      
    17 آزاد- محلات      
    18 آزاد- مرودشت      
    19 آزاد- میمه      
    20 آزاد- کرمانشاه      
    21 آزاد-اراک      
    22 آزاد-بوشهر      
    23 آزاد-تاکستان      
    24 آزاد-خوراسگان      
    25 آزاد-همدان      
    26 اراک      
    27 اروميه      
    28 اصفهان      
    29 الزهرا تهران      
    30 بابلسر      
    31 بوعلی سینا همدان      
    32 بیرحند      
    33 تبریز      
    34 تربیت معلم تهران      
    35 تربیت معلم سبزوار      
    36 تهران      
    37 خرم آباد      
    38 خوارزمي      
    39 رازی کرمانشاه      
    40 زاهدان      
    41 سنندج      
    42 شاهد تهران      
    43 شهيد بهشتي      
    44 شهیدچمران اهواز      
    45 شیراز      
    46 صنعتی اصفهان      
    47 علامه طباطبائی      
    48 گیلان      
    49 کاشان      
    50 یزد      

    رديف نام درس
    1 آشنايي با فعاليت هاي تربيتي- اجتماعي
    2 آشنايي با مفاهيم و روش تدريس رياضيات
    3 آشنايي با کتابخانه و اصول کتابداري
    4 آموزش هنر
    5 آموزش و پرورش ابتدايي- راهنمايي- متوسطه
    6 آموزش و پرورش تطبيقي
    7 آموزش و پرورش کودکان استثنائي
    8 ادبيات کودکان
    9 اصول بهداشت و کمک هاي اوليه
    10 اصول و مباني آموزش و پرورش
    11 اقتصاد آموزش و پرورش
    12 بهداشت و تغذيه مادر و کودک
    13 تاريخ آموزش و پرورش اسلام و ايران
    14 تفاوت هاي فردي کودکان
    15 تهيه و کاربرد و مسائل آموزشي
    16 جامعه شناسي آموزش و پرورش
    17 جامعه شناسي عمومي
    18 حرکات ورزشي و سرودهاي خاص کودکان
    19 روان شناسي آموزش خواندن
    20 روان شناسي تربيتي
    21 روان شناسي رشد 1
    22 روان شناسي رشد 2
    23 روان شناسي عمومي (جهانگردي)
    24 روانشناسي بازي
    25 روش تدريس علوم اجتماعي و تجربي
    26 روش ها و فنون تدريس
    27 روش هاي آماري در علوم تربيتي
    28 زبان آموزي
    29 سنجش و اندازه گيري در علوم تربيتي
    30 فلسفه آموزش و پرورش
    31 قصه گويي و نمايش خلاق
    32 مديريت مراکز پيش دبستاني و دبستاني
    33 مشاوره کودک
    34 مقادمات مشاوره و راهنمايي
    35 مقدمات برنامه ريزي آموزش و درس
    36 مقدمات تکنولوژي آموزشي
    37 مقدمات روش تحقيق در علوم تربيتي
    38 مقدمات مديريت آموزشي
    39 ورزش و بازيهاي دبستاني
    40 کار و آشنايي با طبيعت و زندگي اجتماعي
    41 کاردستي و مهارت هاي فني
    42 کارورزي 1
    43 کارورزي 2
    44 کارورزی 3
    45 کارورزی 4
    46 کليات اقتصاد
    47 کليات فلسفه

    گرچه در کشور ما دانشجويان علوم انساني از نظر اشتغال دچار مشکلات زيادي هستند اما با گذشت زمان و ايجاد حساسيت هايي که از طرف رسانه ها و خانواده ها صورت گرفته جهت گيري کلي کشور به سمتي است که دانشجويان رشته هايي مانند علوم تربيتي بتوانند در خصوص اشتغال خود در مراكزي فراتر از مدارس آموزش و پرورش ، مشغول به كار شوند.
    مراكزي همچون فرهنگسراها ، سازمان بهزيستي ، سازمان زندان ها ، كانون هاي اصلاح و تربيت ، مراكز مشاوره خصوصي ، محل اشتغال اين فارغ التحصيلان مي تواند باشد.
    موقعیت شغلی در ایران

    فلسفه اصلی این رشته، استفاده از توانایی فارغ‌التحصیلان آن در آموزش و پرورش و سپس صدا و سیما است. اما در عمل می‌بینیم که به دلیل تفکر غلط حاکم بر محیط‌های فوق، تکنولوژیست‌های آموزشی به سختی جذب این مراکز می‌شوند. البته برخی از فارغ‌التحصیلان این رشته جذب مدارس غیرانتفاعی شده‌اند و با ارائه طرح‌های آموزشی برای دوره‌ها و درس‌های مختلف، کارآیی مدرسه را بسیار ارتقاء داده‌اند.عده‌ای از فارغ‌التحصیلان نیز جذب وزارت ارشاد یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شوند و بالاخره برخی از فارغ‌التحصیلان با توجه به توانایی‌هایی که در طی تحصیل کسب کرده‌اند، جذب بازار کار آزاد می‌شوند و به عکاسی آموزشی یا تولید فیلم‌های آموزشی می‌پردازند.

ارسال دیدگاه (1 مورد)

سلام ببخشید علوم تربیتی اگه فرهنگیان نیاریم از طریق دانشگاه های دولتی میتونیم وارد شیم و بعد تدریس کنیم درسی رو
.
1399/06/30 - 15:47
  • +24
    بیست پک
    هوش کمپلکس ششم
    هدیه+خرید
    هدیه+خرید

    دسته بندی مطالب

    هدیه+خرید
    هدیه+خرید

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir