علوم اجتماعی

14,878
    علوم اجتماعی
    در سلسله مراتب مباحث دانشگاهي به ويژه در علوم اجتماعي رشته هاي مردم شناسي و انسان شناسي از مباحث نسبتاً جديد در يکصد سال اخير است. انسان شناسي Anthropology در يک ديد کلي، مطالعه خصوصيات انساني است که ويژگي هاي جسماني نشانه هاي فرهنگي، فکري و تاريخي را در بر گرفته و به مطالعه چگونگي دنياي تغييرات و دلايل تحولات زيستي در گروهها و جمعيتهاي مختلف انساني مي پردازد .
    مراد از مردم شناسي Ethnology مطالعه ويژگي هاي فرهنگي و اجتماعي گروههاي انساني در محدوده جغرافيائي معين و در دوره تاريخي مشخص است که عناصر ويژه اي نظير، زبان، هنر، موسيقي، آداب و سنن، ازدواج، عادات و خلقيات، خانواده، خويشاوندي، مذهب، اقتصاد، حقوق، پوشاک، فنون ... را در برمي گيرد. فرهنگ Culture نيز با گسترش دامنه مطالعات و تحقيقات فرهنگي و پيشرفت تکنولوژي، داراي معنا و مفهومي وسيع و همه جانبه گرديده است، به طوري که در تعريف آن آمده است:
    فرهنگ عبارت است از مجموعه اي شامل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقيات، مهارت ها و فنون، هنر و ... که انسان به عنوان عضوي از جامعه آن را فرا مي گيرد و در قبال آن جامعه نيز تعهداتي دارد.
    به اين ترتيب مطالعه و تحقيق فرهنگها قسمت عمده اي از قلمرو مردم شناسي را در برمي گيرد. از اين رو برخي از دانشمندان دانش مردم شناسي و انسان شناسي را «علم مطالعه فرهنگ ها» (اعم از مادي و غيرمادي) مي دانند.
    زيبائي رشته علوم اجتماعي به ارتباطات زيبائي كه بين اجتماع انسان‌ها برقرار است ، بر مي‌گردد.
    انسان‌ها در كنار يكديگر نيازهاي فراوان خود را مرتفع مي‌كنند و اين فراواني نياز، پيچيدگي‌هاي زيادي را براي رسيدن به رفاه اجتماعي بوجود مي‌آورد. مسائلي مانند مسكن، اشتغال، آموزش، بهداشت، ... در رشته علوم اجتماعي پژوهش و مطالعه براي رسيدن به رفاه را بررسي مي‌كند.
    علاقه به مسائل خبري و اجتماعي، داشتن روحيه جمع گرائي و داشتن بيان خوب و در پايان پايه قوي آماري از شروط موفقيّت در اين رشته است.
    در كنكور سراسري ، ضريب درس رياضي 4 مي‌باشد.
    آشنایی با رشته علوم اجتماعی

    سالانه بیش از ۸۰ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می‌شود. به همین دلیل سن نیمی از جمعیت جهان کمتر از ۲۵ سال است و در این میان بیش از یک میلیارد جوان در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند و این بیانگر آن است که کشورهای دنیا بخصوص کشورهای در حال توسعه که بیشتر جمعیت جهان به آنها اختصاص دارد، در سال‌های آینده با معضلات اجتماعی بسیاری در شهرها و روستاها رو به رو خواهند شد.

    به زبان دیگر تقاضای اجتماعی برای آموزش، بهداشت، اشتغال، مسکن و در مجموع رفاه اجتماعی بیشتر می‌شود و در نتیجه وجود مختصصانی که با پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی, راه‌های رسیدن به رفاه اجتماعی را بیابند، بسیار ضروری است. هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است که نیاز جامعه را در زمینه‌های فوق برآورده سازند. اما چون عنوان علوم اجتماعی دارای مفهوم وسیعی است، رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است. برهمین اساس علوم‌اجتماعی‌ دارای‌ چهار گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ، رفاه‌ و تعاون‌ اجتماعی‌ و مردم‌شناسی‌ است‌.
    گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی

    هدف‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌ ساختن‌ انسان‌ جامعه‌شناس‌ است‌. انسانی‌ که‌ بتواند با مطالعات‌ دقیق‌ نظری‌ و عملی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ محقق‌، سطح‌ آگاهی‌های‌ اجتماعی‌ را بالا برده‌ و‌ پاسخگوی‌ نیاز مراکز آموزشی‌، پژوهشی‌ و خدماتی‌ باشد؛ یعنی‌ نتایج‌ تحقیقات‌ او به‌ ما بگوید که‌ چگونه‌ می‌توان‌ از بحران‌های‌ اجتماعی‌ عبور کرد و به‌ آرامش‌ و رفاه‌ رسید. درس‌های‌ پژوهشگری اجتماعی‌ دارای‌ سه‌ شاخه‌ است‌. در یک‌ شاخه‌ مهارت‌ در عملیات‌ تحقیقی‌ آموزش‌ داده‌ می‌شود، شاخه‌ دیگر مبانی‌ جامعه‌شناسی‌ است‌ که‌ پایه‌های‌ علم‌ جامعه‌شناسی‌ را از نظر مفهومی‌ معرفی‌ می‌کند و شاخه‌ سوم‌ نیز مباحث‌ جمعیت‌شناسی‌ است‌ که‌ از درس‌ مبانی‌ جمعیت‌شناسی‌ شروع‌ می‌شود و به‌ تحلیل‌ جمعیت‌، تحلیل‌ حرکت‌های‌ جمعیتی‌ و کاربردهای‌ جمعیت‌شناسی‌ در مباحث‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ ختم‌ می‌گردد.
    توانایی‌های‌ لازم‌

    دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید به‌ تحقیق‌های‌ نظری‌ و عملی‌ علاقه‌مند باشد؛ یعنی از یک سو نظریه‌های‌ اجتماعی‌ را مطالعه‌ کرده‌ و آنها را مورد نقد و تحلیل‌ قرار دهد و از سوی‌ دیگر بین‌ مردم‌ جامعه‌ رفته‌ و به‌ تحقیق‌های‌ میدانی‌ علاقه‌مند باشد. دانش‌ و بینش‌ ریاضی‌ در این‌ گرایش‌ بسیار مهم‌ است‌؛ چون‌ دقیق‌ فکر کردن‌ و دقیق‌ اندیشیدن‌ در پژوهشگری‌ اجتماعی‌ اهمیت بسیاری دارد.

    nj; گرایش‌ دیدگاه‌های‌ خوبی‌ در زمینه‌ مسائل‌ شهری‌ و روستایی‌، حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌ با بعد اجتماعی‌ پیدا می‌کنند و می‌توانند در سه‌ بخش‌ دولتی‌، عمومی‌ و خصوصی‌ فعالیت‌ نمایند. که‌ در بخش‌ دولتی‌ در سازمان‌های‌ برنامه‌ و بودجه‌، وزارت‌ کشور، فرمانداری‌ها و در اکثر اداره‌های‌ دولتی‌ می‌توانند مشغول‌ به‌ کار شوند و در سایر بخش‌های‌ عمومی‌ شهرداری‌ها، موسسه‌های‌ مختلفی‌ از قبیل‌ بنیاد شهید، کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌"ره‌"، سازمان‌ بهزیستی‌ و موسسه‌های‌ رفاهی‌ مراکز مهمی‌ برای‌ اشتغال‌ هستند و در بخش‌ خصوصی‌ نیز موسسه‌های‌ خدماتی‌ و مشاوره‌ای‌ مکان‌های‌ مناسبی‌ برای‌ اشتغال‌ هستند. فارغ‌التحصیلان‌ می‌توانند به‌ صورت‌ کارشناسان‌ مستقل‌ تحقیقات‌ شهری‌، روستایی‌ و منطقه‌ای‌ نیز فعالیت‌ کنند.

    دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌

    اصول‌ توسعه‌ و عمران‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ شهری‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌، برنامه‌ریزی‌ روستائی‌، تکنیک‌های‌ مقدماتی‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌ در ایران‌، ارزشیابی‌ طرح‌ها و برنامه‌ها، عوامل‌ سازمان‌دهی‌ مکان‌، برنامه‌ریزی‌ حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌،اصول‌ علم‌ جغرافیا و نقشه‌خوانی‌.
    گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی

    محتوای‌ دروس‌ این‌ گرایش‌ را اقتصاد، جامعه‌شناسی‌، مردم‌شناسی‌، امور مالی‌، حسابداری‌، مدیریت‌ و تعاون‌ و کارکرد تعاون‌ تشکیل‌ می‌دهد و هدف‌ آن‌ تربیت‌ کارشناسانی‌ است‌ که‌ بتوانند به‌ یاری‌ تشکل‌های‌ انسانی‌ عامل‌ توزیع‌ عادلانه‌ ثروت‌ و قدرت‌ در جامعه‌ گردند. در گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ هرآنچه‌ مربوط‌ به‌ تعاونی‌ باشد مورد بحث‌ و بررسی‌ قرار می‌گیرد که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ انواع‌ تعاونی‌ها، چگونگی‌ تاسیس‌ و مدیریت‌ آنها و فوایدی‌ که‌ تعاونی‌ها برای‌ جامعه‌ دارند، اشاره‌ کرد.
    توانایی‌های‌ لازم‌

    گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ میان‌ رشته‌ از واحدهای‌ گوناگون‌ درسی‌ استفاده‌ می‌کند که‌ می‌توان‌ این‌ دروس‌ متنوع‌ را در دو درس‌ پایه‌ و اصلی‌ اقتصاد و جامعه‌شناسی‌ خلاصه‌ کرد در نتیجه‌ دانشجویی‌ که‌ پایه‌ ریاضی‌ قوی‌ داشته‌ باشد، می‌تواند در تعدادی‌ از دروس‌ مهم‌ این‌ رشته‌ مثل‌ امور مالی‌، اقتصاد و حسابداری‌ موفق‌ گردد و اگر به‌ علوم‌ اجتماعی‌ علاقه‌مند باشد می‌تواند در دروسی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌ یا مردم‌شناسی‌ توفیق‌ یابد. علاوه‌ بر آمادگی‌ در دروس‌ فوق‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید به‌ تعاون‌ علاقه‌مند بوده‌ و روحیه‌ همکاری‌ و همیاری‌ با دیگران‌ را داشته‌ باشد. چون‌ در این‌ رشته‌ دانشجو باید بتواند ارتباطی‌ نزدیک‌ با دیگران‌ ایجاد کند.
    موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌

    فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در شاخه‌ها و واحدهای‌ مختلف‌ وزارتخانه‌ تعاون‌ کار کنند. همچنین‌ می‌توانند در تعاونی‌های‌ شرکت‌ها و وزارتخانه‌های‌ مختلف‌ اعم‌ از تعاونی‌های‌ تولیدی‌، مصرف‌ و مسکن‌ به‌ عنوان‌ مدیر و برنامه‌ریز مشغول‌ به‌ کار شوند. با این‌ که‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در بسیاری‌ از وزارتخانه‌ها و شرکت‌های‌ خصوصی‌ و دولتی‌ مفید باشند اما متاسفانه‌ بازار کار این‌ گرایش‌ محدود است چون‌ در جامعه‌ ما به‌ مدیریت‌ علمی‌ تعاونی‌ها اهمیت‌ نداده‌ و در کل‌ تعاونی‌ها حضوری‌ فعال‌ در جامعه‌ ندارند.
    دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌

    اصول‌ و اندیشه‌های‌ تعاونی‌، سیر تحول‌ تعاونی‌ در ایران‌ و جهان‌، اصول‌ آموزش‌ و ترویج‌ تعاونی‌، انواع‌ و کارکرد تعاونی‌ها، سازماندهی‌ و مدیریت‌ در تعاونی‌ها، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در جوامع‌ شهری‌ و روستائی‌، اقتصاد خرد و کلان‌، حقوق‌ تجارت‌، حقوق‌ تعاون‌ (تهیه‌ اساسنامه‌ و آئین‌نامه‌)، اصول‌ حسابداری‌، امور مالی‌ تعاونی‌ها، سمینار مسائل‌ تعاونی‌، تامین‌ و رفاه‌ اجتماعی‌، کارورزی‌.
    گرایش‌ مردم‌ شناسی

    کار اصلی‌ یک‌ مردم‌شناس‌ مطالعه‌ فرهنگ‌ جوامع‌ مختلف‌، در مکان‌ها و زمان‌های‌ متفاوت‌، از قدیمی‌ترین‌ ایام‌ تا امروز است‌ و در این‌ میان‌ توجه‌ ویژه‌ای‌ به‌ سیر تحول‌ فرهنگ‌، علل‌ تغییرات‌ فرهنگی‌ و کاربرد فرهنگ‌ در جوامع‌ مختلف‌ دارد. به‌ همین‌ دلیل‌ علوم‌ اجتماعی‌ بدون‌ مردم‌شناسی‌ یا انسان‌شناسی‌ فرهنگی‌ با مشکلات‌ بسیاری‌ روبرو خواهد شد چرا که‌ فرهنگ‌ در ساختارهای‌ اجتماعی‌ نقش‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ دارد؛ یعنی‌ لازمه‌ اصلی‌ مطالعات‌ اجتماعی‌، مطالعه‌ فرهنگی‌ است‌ و در حوزه‌ مطالعات‌ فرهنگی‌ نیز، مردم‌شناسان‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ دارند.
    توانایی‌های‌ لازم

    کنجکاوی‌، صبر و علاقه‌ به‌ کارهای‌ میدانی‌ برای‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ ضروری‌ است‌. دانشجوی‌ مردم‌شناسی‌ باید به‌ مردم‌ و مسائل‌ جامعه‌اش‌ علاقه‌مند بوده‌ و روابط‌ اجتماعی‌ خوبی‌ داشته‌ باشد تا بتواند با گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ ارتباط‌ نزدیکی‌ برقرار کرده‌ و از فرهنگ‌ و هنجارهای‌ آنها مطلع‌ شود.
    موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌

    مردم‌ شناسی‌ زیربنای‌ بسیاری‌ از فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ است‌ و این‌ به‌ معنای‌ آن‌ است‌ که‌ بازار کار متنوعی‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ وجود دارد و اکثر وزارتخانه‌ها به‌ فارغ‌التحصیلان‌ آن‌ نیازمندند. زیرا باید بخش‌ تحقیقات‌ مردم‌شناسی‌ بسیار گسترده‌ای‌ داشته‌ باشند. البته‌ برخی‌ از وزارتخانه‌ها مثل‌ وزارت‌ فرهنگ‌ وارشاد اسلامی‌، آموزش‌ و پرورش‌، جهادکشاورزی‌، کشور، خارجه‌ و نیرو در حال‌ حاضر نیز دارای‌ چنین‌ بخشی‌ هستند و فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ را جذب‌ می‌کنند. همچنین‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ می‌تواند به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ آزاد روی‌ آورده‌ و نتیجه‌ تحقیقات‌ خویش‌ را به‌ صورت‌ کتاب‌ منتشر سازد. چون‌ امروزه‌ کتبی‌ که‌ در زمینه‌ مردم‌شناسی‌ چاپ‌ می‌شود، بازار بسیار خوبی‌ دارد.
    دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مردم‌شناسی‌

    جامعه‌شناسی‌ قشرها و نابرابری‌ها، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، مردم‌ شناسی‌ فرهنگی‌، محیط‌شناسی‌ انسانی‌، جغرافیای‌ انسانی‌ ایران‌، تنظیم‌ خانواده‌ و جمعیت‌، مبانی‌ تعاون‌ ، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در شهر و روستا، فرهنگ‌ و توسعه‌، مردم‌ نگاری‌، مردم‌شناسی‌ ماقبل‌ تاریخ‌ و جوامع‌ ابتدایی‌، باستان‌شناسی‌ از دیدگاه‌ انسان‌شناسی‌، موزه‌داری‌ و تکنیک‌ ضبط‌ اسناد، مردم‌ شناسی‌ روستا، ایل‌شناسی‌، نظام‌های‌ خویشاوندی‌، مردم‌شناسی‌ اعتقادات‌ دینی‌، مردم‌شناسی‌ هنر، نماد و نشانه‌شناسی‌، انسان‌شناسی‌ و فرهنگ‌ منطقه‌ای‌ (آفریقا و ...)، مردم‌شناسی‌ شهری‌، نظریه‌های‌ مردم‌شناسی‌.
    رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
    1 آزاد- آباده      
    2 آزاد- آزاد شهر      
    3 آزاد- آشتیان      
    4 آزاد- ایلام      
    5 آزاد- بردسیر      
    6 آزاد- تبریز      
    7 آزاد- تربت جام      
    8 آزاد- تهران      
    9 آزاد- خلخال      
    10 آزاد- دامغان      
    11 آزاد- دهاقان      
    12 آزاد- رودهن      
    13 آزاد- زرند      
    14 آزاد- زنجان      
    15 آزاد- شوشتر      
    16 آزاد- شیروان      
    17 آزاد- قوچان      
    18 آزاد- گرمسار      
    19 آزاد- گناباد      
    20 آزاد- نراق      
    21 آزاد- کرمان      
    22 آزاد-اراک      
    23 آزاد-جهرم      
    24 الزهرا تهران      
    25 بابلسر      
    26 بوعلی سینا همدان      
    27 تهران      
    28 خوارزمي      
    29 شاهد تهران      
    30 شهیدچمران اهواز      
    31 شیراز      
    32 صنعتی اصفهان      
    33 علامه طباطبائی      
    34 یزد      
    رديف نام درس
    1 آمار در علوم اجتماعي
    2 آمار و احتمالات مقدماتي
    3 ارتباطات انساني
    4 ارتباطات بين‌المللي
    5 ارتباطات تصويري
    6 ارتباطات در جهان سوم
    7 ارتباطات سياسي
    8 ارتباطات و توسعه
    9 ارتباطات و فرهنگ
    10 ارزيابي پروژه
    11 اصول روابط بين الملل (الف و ب)
    12 اصول روابط عمومي
    13 اصول روزنامه‌نگاهري
    14 اصول علم اقتصاد 1
    15 اصول و فلسفه آموزش و پرورش
    16 اصول و فنون مشاوره و راهنمايي
    17 اصول و مباني ارتباطات
    18 افکار عمومي و وسايل ارتباطات جمعي
    19 اقتصاد روستايي
    20 انديشه‌هاي سياسي در قرن بيستم
    21 انسان در اسلام
    22 انقلاب اسلامي و ريشه‌هاي ان
    23 باستان شناسي فرهنگي
    24 بررسي مسائل اجتماعي ايران
    25 بررسي و تحليل پروژه‌هاي انجام شده
    26 برنامه ريزي منطقه و کاربرد در /ت
    27 پايان‌نامه
    28 پيايي گروهي
    29 تاريخ اسلام
    30 تاريخ تفکر اجتماعي در اسلام
    31 تاريخ روزنامه نگاري
    32 تجزيه و تحليل برنامه‌هاي راديو و تلويزيون
    33 تحليل محتوا و گفتمان پيامهاي ارتباط
    34 تحولات جامعه روستايي ايران
    35 تربيت بدني 2
    36 تعليم و تربيت در اسلام
    37 تغيرات اجتماعي
    38 تمرين دبيري 1
    39 تمرين دبيري 2
    40 توسعه اقتصادي
    41 توليد و کاربرد مواد آموزشي
    42 تکنولوژي چاپ و نشر
    43 تکنولوژي هاي جديد ارتباطي
    44 جامعه شناسي
    45 جامعه شناسي آموزش و پرورش
    46 جامعه شناسي انقلاب
    47 جامعه شناسي ايلات عشاير ايران
    48 جامعه شناسي جهاني شدن
    49 جامعه شناسي خانوادگي
    50 جامعه شناسي روستايي
    51 جامعه شناسي سينما
    52 جامعه شناسي شهري
    53 جامعه شناسي قشرها و نابرابريها
    54 جامعه شناسي هنر
    55 جغرافياي انساني ايران
    56 جهاني شدن ارتباطات
    57 حقوق ارتباطات
    58 حقوق اساسي
    59 حقوق تجارت
    60 راسانه ها و گروهاي اجتماعي
    61 رفاه اجتماعي
    62 روانشناسي اجتماعي کاربردي روستايي
    63 روانشناسي تربيتي
    64 روانشناسي کودکي و نوجواني
    65 روزنامه نگاري تخصصي
    66 روزنامه نگاري علمي 2 گزارش مطبوعات
    67 روش بررسي و افکار عمومي
    68 روش تحقيق
    69 روش تحقيق پيشرفته آماري
    70 روش تحليل جمعيت شناسي
    71 روش کمي 3
    72 روشها و فنون تدريس
    73 روشهاي بررسي و تحليل پيامهاي ارتباط
    74 روشهاي پزوهش در ارتباطات جمعي
    75 رياضيات پايه
    76 رياضيات پيش دانشگاهي
    77 زبان انگليسي
    78 زبان پيش دانشگاهي 1
    79 زبان پيش دانشگاهي 2
    80 زبان تخصصي 1 متون علوم اجتمعاي
    81 زبان تخصصي 2
    82 زبان تخصصي مطالعه در متونن ارتباطات 2
    83 زبان فارسي
    84 زيست شناسي عمومي
    85 سمينار مسائل سياسي و استراتژي معاصر
    86 سمینار نقد فيلم
    87 سنجش و اندازه‌گيري
    88 سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت
    89 شيوه نگارش فارسي در مطبوعات
    90 طرح تحقيق
    91 فارسي
    92 فتوژورناليسم (عکاسي خبري)
    93 گرافيک و صفحه آرايي در مطبوعات
    94 مباني برنامه‌ريزي آموزش متوسطه
    95 مباني تاريخ اجتماعي
    96 مباني جامعه شناسي 1
    97 مباني جامعه شناسي 2
    98 مباني زبان شناسي
    99 مباني فلسفه 1
    100 مباني مطالعات انتقادي در ارتباطات
    101 متون اسلامي
    102 مديريت آموزشي
    103 مديريت ارتباطات اجتماعي
    104 مديريت بحرانهاي ارتباطي
    105 مردم شناسي ايران
    106 مردم شناسي ايلات و عشاير
    107 مسائل رسانه‌اي ايران و جهان
    108 معارف اسلامي 2
    109 مقدمات ارتباطات کامپيوتري
    110 مقدمات جامعه‌شناسي
    111 نظامهاي خويشاوندي و خانواده
    112 نظريه‌ها و مفاهيم ارتباطات اجتماعي 1
    113 نظريه‌هاي تغييرات اجتماعي
    114 نظريه‌هاي جامعه شناسي 1
    115 نظريه‌هاي جامعه شناسي 2
    116 نقد و تفسير و مقاله در مطبوعات
    117 ويراستاري و مديريت اخبار
    118 کليات حقوق
    با نگاهي به چند سرفصل رشته علوم اجتماعي مي توانيم به اهميت و بازار کار آن نگاهي تازه داشته باشيم جامعه شناسي انقلاب، جامعه شناسي قشرها و نابرابريهاي اجتماعي، جامعه شناسي در ادبيات فارسي، جامعه شناسي پزشکي، جامعه شناسي سياسي، جامعه شناسي کار، جامعه شناسي آموزش و پرورش، جامعه شناسي جهان سوم، مردم شناسي ايران، جغرافياي انساني ايران، جامعه شناسي ايلات و عشاير، روانشناسي اجتماعي، اصول علم سياست، مباني جمعيت شناسي.
    رشته علوم اجتماعي بخشي از زيربناي بسياري از برنامه ريزي هاي کشوري براي افراد هر جامعه است در واقع نهادهاي سياست گذار، نهادهاي فرهنگي، اجتماعي، شهرداري ها، فرهنگ سراها، انجمن هاي خصوصي و دولتي، وزارتخانه هاي ارشاد، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارايي، گمرک و بازار بورس، سازمان بهزيستي، کميته امداد، مرکز آمار، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت کشور، وزارت بهداشت و به نحوي بسيار ديگري از مراکز بايد به کارشناسان خبره اين رشته مراجعه و به عنوان يکي از عوامل مهم در تصميم گيري هاي خرد و کلان لحاظ نمايند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir