روابط کار

662
    روابط کار
    یکی از رشته‌‌هایی که داوطلبان گروه علوم انسانی می‌توانند آن را انتخاب کنند، رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار است. این رشته متقاضیان زیادی دارد و هر ساله داوطلبان برای ورود به این رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

    راهنمای انتخاب رشته‌ی کاردانی علمی کاربردی روابط کار

    رشته کاردانی روابط کار یکی از رشته‌های جدید التاسیس می‌باشد که اولین پذیرش دانشجو در این رشته به سال ۱۳۷۴ برمی‌گردد. پذیرش دانشجو در این رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد انجام می‌شود و واحد دانشگاهی شهر قزوین اولین پذیرش دانشجو را در این رشته انجام داده است. شما می‌توانید در مقطع کاردانی در این رشته تحصیل کنید و سپس تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در این رشته ادامه دهید. البته تحصیل در مقاطع بالاتر گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

    پذیرش دانشجو در مقطع لیسانس در این رشته در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد. در مقطع لیسانس و بالاتر نام این رشته به رشته روابط عمومی تغییر پیدا می‌کند و از نظر شغلی نیز فرصت‌های بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چند با اخذ مدرک کاردانی نیز می‌توانید به راحتی در این رشته مشغول به کار شوید. ظرفیت پذیرش رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار بسیار مناسب است و این نشان دهنده‌ی نیاز جامعه به این رشته است.

    معرفی رشته‌ی کاردانی علمی کاربردی روابط کار

    یکی از پیچیده‌ترین روابط انسانی، روابط کار است که اگر به طرز درست و اصولی شکل بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد هماهنگی و بهبود در عملکرد پرسنل شود. این موضوع ارتباط مستقیمی با بازدهی شرکت یا سازمان دارد و می‌تواند باعث افزایش میزان بازدهی شرکت شود و شرکت را به سوددهی مطلوبی برساند.

    فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند با ایجاد فضای مناسب برای پرسنل، شرکت را در دستیابی به این هدف یاری کنند. همچنین می‌توانند با شناسایی مشکلات و ارائه‌ی راه حل‌های مناسب از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کنند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها به وجود نیروهای ماهر و متخصص در این زمینه نیاز بسیاری دارند.

    زمان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور می‌باشد و بعد از آن می‌توانید برای انتخاب این رشته اقدام کنید.

    نحوه انتخاب رشته‌ی کاردانی علمی کاربردی روابط کار

    وقتی سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور را اعلام کرد، شما می‌توانید برای انتخاب رشته دست به کار شوید. برای این منظور بایستی کد رشته محل‌های انتخابی خود را از دفترچه انتخاب رشته انسانی پیدا و در فرم الکترونیکی انتخاب رشته وارد کنید. درخواست خود را ثبت نمایید و کار انتخاب رشته خود را به پایان برسانید. همچنین می‌توانید با مشاوران فعال در زمینه‌ی انتخاب رشته نیز مشورت کنید.

    ظرفیت رشته علمی کاربردی کاردانی روابط کار چگونه است؟

    ظرفیت این رشته در کشور مناسب است و از این رو جای نگرانی برای قبولی دراین رشته وجود ندارد. برای اینکه بتوانید در این رشته وارد دانشگاه شوید فقط کافی است معدل خوبی داشته باشید.

    هزینه رشته علمی کاربردی کاردانی روابط کار

    از آنجایی که پذیرش در این رشته در دانشگاه‌های روزانه انجام نمی‌شود باید برای تحصیل در این رشته شهریه پرداخت کنید. همچنین هزینه‌‌های اقامت و رفت و آمد نیز از هزینه‌هایی است که باید مد نظر داشته باشید. به ویژه اگر در دانشگاه‌ محل سکونت خود پذیرفته نشوید.

    قبولی در رشته علمی کاربردی کاردانی روابط کار

    قبولی در این رشته، کار سخت و دور از دسترسی نیست و داوطلبان می‌توانند با کمی تلاش و پشتکار در این رشته پذیرفته شوند. در درجه‌ی اول باید علاقه خود را به این رشته در نظر بگیرید و در هنگام انتخاب رشته باید نکات لازم برای این کار را مد نظر داشته باشید. دوری و نزدیکی دانشگاه از شهر محل سکونت هم می‌تواند برای گروهی از داوطلبان بسیار مهم باشد.

    در این مقاله به معرفی رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار پرداختیم و سعی کردیم شما را با این رشته‌ی جذاب آشنا کنیم. این رشته در مقطع کاردانی در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی دانشجو می‌پذیرد و از بازار کار مناسبی هم برخوردار است. پذیرش در این رشته بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

    از این رو شرکت در آزمون سراسری لازم نیست و معدل شما تعیین می‌کند که در کدام دانشگاه پذیرفته می‌شوید. اگر دوست دارید معدل خود را ارتقا دهید، می‌توانید از فرصتی که وزارت آموزش و پرورش در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده و نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنید. به این شکل شانس شما برای قبولی در دانشگاه افزایش پیدا می‌کند.
    یکی از مواردی که در امر انتخاب رشته بسیار مهم است، بررسی دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در رشته مورد نظر شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید با دانشگاه های پذیرنده رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار آشنا شوید باید به دفترچه راهنمای انتخاب رشته مراجعه نمایید. در این دفترچه، اطلاعات کامل و جامعی از طرفیت پذیرش هر واحد دانشگاهی نیز درج شده و از این رو مطالعه‌ی دفترچه قبل از انتخاب رشته موضوعی بسیار مهم است.
    تعداد واحدهای درسی رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار، ۷۱ واحد است و دانشجویان باید این دروس را در مدت ۴ ترم تحصیلی که معادل ۲ سال می‌باشد با موفقیت به پایان برسانند. اگر دانشجویی نتوانست این دروس را در این مدت تمام کند می‌تواند یک سال تحصیلی را به عنوات سنوات تحصیلی انتخاب کند و درس خود را در طول ۳ سال پشت سر بگذارد.

    وقتی شما قصد دارید رشته‌ای را به طور نسبتا کامل بشناسید، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید. اما یکی از بهترین روش‌ها برای این کار بررسی لیست دروس این رشته است. از این رو در ادامه‌ی مطلب به بررسی لیست دروس این رشته پرداخته‌ایم و شما هم می‌توانید با بررسی این دروس به شناخت خوبی از این رشته دست پیدا کنید.

    لیست دروس عمومی:

    - فارسی عمومی
    - اندیشه اسلامی ۱
    - تربیت بدنی ۱
    - اخلاق و تربیت اسلامی
    - زبان خارجی

    لیست دروس پایه و اصلی:

    - ریاضیات کاربردی
    - آمار مقدماتی
    - آشنایی با برنامه نویسی و بسته‌های کامپیوتری
    - مبانی روانشناسی
    - مبانی جامعه شناسی ۱
    - مبانی مردم شناسی
    - روانشناسی صنعتی
    - تامین و رفاه اجتماعی
    - خدمات اجتماعی و رفاهی ( کاربردی)
    - کلیات حقوق
    - حقوق مدنی
    - قانون تامین اجتماعی (کاربردی)
    - حفاظت و بهداشت کار
    - نوتوانی در صنعت
    - شرایط جوی در محیط کار
    - ارگونومی (مهندسی فاکتورهای انسانی)

    زمان فارغ التحصیلی در رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار بعد از پشت سر گذاشتن تمام واحدهای درسی می‌باشد و بعد از آن دانشجویان می‌توانند وارد بازار کار شوند و به درآمدزایی مشغول شوند.

    داوطلبان رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار می‌توانند در صورت تمایل، تحصیلات خود را تا مقاطع بالاتر ادامه دهند و برای کنکور کارشناسی خودشان را آماده کنند.
    یکی از نگرانی‌های علاقه مندان به رشته کاردانی علمی کاربردی روابط کار، بحث بازار کار این رشته است. بازار کار این رشته بسیار خوب است و فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌ها و سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌ها، جهاد کشاورزی، بانک و … مشغول به کار شوند. این افراد می‌توانند برای طراحی طبقه‌بندی مشاغل، مسئولیت تشکیلات کارگری و کارفرمایی، رسیدگی به اختلافات کار و حل اختلافات، عقد قراردادهای کاری و … به خدمت رسانی مشغول شوند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های کتابنامه
هوش کمپلکس ششم
کتاب های لقمه
همراه من ، کتاب برنامه ریزی کنکور

دسته بندی مطالب

جامع ریاضیات تجربی
کتاب های جامع

آخرین نظرات ارسالی

سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
حسین 1403/05/8 - 07:46
سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir