مطالعات امنیتی

1,562
    مطالعات امنیتی
    یکی از رشته‌های خاص و ویژه که زیر مجموعه‌ی گروه‌های ریاضی – فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می‌باشد، رشته مطالعات امنیتی است. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات لازم برای انتخاب رشته مطالعات امنیتی آشنا کنیم تا بتوانید این رشته را بهتر بشناسید.

    همچنین به ذکر شرایط خاص پذیرش در این رشته نیز پرداخته‌ایم و تمام شرایط عمومی و اختصاصی برای ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را بیان خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

    برای اینکه بتوانید در رشته مطالعات امنیتی در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید باید در کنکور سراسری شرکت، در موعد مقرری که سازمان سنجش مشخص می‌کند، باید به این سازمان مراجعه و کارنامه خود را دریافت و در نهایت به اطلاعات درج شده در کارنامه توجه نمایید. شرط انتخاب رشته، مجاز شدن به انتخاب رشته است که این مورد در جداول موجود در کارنامه درج شده است.

    در مرحله‌ی بعدی باید نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی، تجربی یا انسانی اقدام کنید. به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب رشته، حتماً این دفترچه را به دقت مطالعه نمایید تا با تمام قوانین و شرایط لازم برای انتخاب رشته آشنا شوید.

    مورد مهم بعدی که حتماً باید مد نظر قرار دهید، ظرفیت پذیرش هر واحد دانشگاهی است که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به این مورد به طور دقیق اشاره شده است. رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب رشته‌ای بهتر و اصولی‌تر انجام دهید.

    زمان انتخاب رشته مطالعات امنیتی نیز مانند سایر رشته‌ها و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور است. بعد از دریافت کارنامه می‌توانید برای انتخاب این رشته اقدام نمایید.

    نحوه انتخاب رشته‌ی مطالعات امنیتی

    در بحث معرفی رشته مطالعات امنیتی نوبت به بررسی نحوه انتخاب رشته می‌رسد. برای اینکه بتوانید این رشته را انتخاب کنید بعد از دریافت کارنامه و دانلود دفترچه انتخاب رشته باید کد رشته‌ محل‌های انتخابی خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته پیدا و با دقت آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. سپس بایستی این کدها را به ترتیب در فرم انتخاب رشته الکترونیکی که در سایت سازمان سنجش موجود است، وارد کنید. ر مرحله‌ی بعد باید روی گزینه‌ی «ثبت و تایید نهایی» بزنید تا به این شکل درخواست شما در سیستم ثبت شود.

    حالا باید صبر کنید تا تمام فرم‌های انتخاب رشته توسط سازمان سنجش بررسی شود. سپس نتایج توسط این سازمان در سایت سازمان سنجش اعلام و منتشر خواهد شد و می‌توانید در موعد مقرری که سازمان سنجش اعلام می‌کند، نتایج خود را دریافت کنید.

    ظرفیت رشته‌ی مطالعات امنیتی چقدر است؟

    اگر بخواهیم به ظرفیت رشته مطالعات امنیتی اشاره کنیم باید به دفترچه راهنمای انتخاب رشته مراجعه نماییم. در این دفترچه به این نکته به طور دقیق اشاره شده و ظرفیت این رشته ۳۰ نفر اعلام شده است. همان طور که مشاهده می‌شود ظرفیت پذیرش این رشته پایین است و البته ورود به این رشته نیز نیازمند دارا بودن شرایط خاصی می‌باشد.

    ظرفیت پذیرش رشته مطالعات امنیتی فقط ۳۰ نفر است و از این رو قبولی در این رشته، کار آسانی نمی‌باشد. البته پذیرش در رشته مطالعات امنیتی نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که در ادامه مطلب به ذکر این شرایط پرداخته‌ایم.

    مراحل گزینش دانشگاه وزارت اطلاعات به شرح زیر می‌باشد.

    - تست هوش و شخصیت شناسی
    - معاینات پزشکی بدنی
    - مصاحبه‌ی حضوری اول (که شامل مصاحبه در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، عقیدتی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد)
    - مصاحبه‌ی حضوری دوم (که شامل مصاحبه در مورد مسائل فردی و خانوادگی می‌باشد)
    - استعلام‌های حفاظتی و محلی

    این پروسه حدود یک سال به طول می‌انجامد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

    علاقه مندان به رشته مطالعات امنیتی باید به این نکته توجه کنند که ثبت‌نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه نیازمند دارا بودن یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد. شرایط عمومی در زیر ذکر شده است تا شما راحت‌تر بتوانید در مورد انتخاب این رشته اقدام نمایید.
    شرایط پذیرش عمومی در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی:

    - تدین به دین مبین اسلام
    - دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
    - داشتن اعتقاد و التزام عملی به ولایت ‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
    - احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات
    - برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشكی وزارت اطلاعات
    - داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارتخانه‌ای باشند
    - حداكثر سن برای داوطلبان مقطع كارشناسی 22 سال تمام می‌‌باشد (متولدین 1378 به بعد)
    - حداقل معدل كتبی دیپلم برای داوطلبان گروه‌‌های آزمایشی ریاضی- فیزیک و علوم تجربی 14 و علوم انسانی 15 می‌باشد
    - پذیرفته‌شدگان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می‌توانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی كنند
    - دانشجویان در طول دوره‌‌ی تحصیل، از کمک‌ هزینه برخوردار می‌باشند و پس از فارغ ‌التحصیلی، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد
    - دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برای دانشجویان مجرد واجد شرایط، خوابگاه تهیه می‌نماید
    - تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تمام‌ وقت، به‌صورت شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از امكانات بسیار مناسب خواهد بود
    - دانشجویان مقطع كارشناسی در طول مدت تحصیل ملزم به فراگیری یكی از زبان‌های زنده دنیا و امور فوق‌ برنامه می‌باشند
    - درصورتی‌ که پذیرفته‌شدگان از تحصیل انصراف دهند، باید خسارت مالی ناشی از گزینش و تحصیل را پرداخت نمایند
    - به دانشجویان پس از اتمام مدت تحصیل و انجام تعهدات، گواهی‌نامه فارغ ‌التحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء می‌گردد

    هزینه رشته‌ی مطالعات امنیتی

    داوطلبان رشته مطالعات امنیتی باید به این نکته توجه کنند که هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نوبت روزانه، رایگان است و در صورتی که دانشگاه خدمات خوابگاهی ارائه کند نیز دانشجویان می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند. از آن جایی که رشته مطالعات امنیتی فقط در دانشگاه روزانه ارائه می‌شود، تحصیل در این رشته رایگان است و علاوه بر آن به دانشجویان کمک هزینه نیز پرداخت می‌شود.

    قبولی در رشته مطالعات امنیتی کار آسانی نیست زیرا ظرفیت پذیرش در این رشته بسیار کم است و رشته مطالعات امنیتی فقط در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تدریس می‌شود. از این رو اگر قصد دارید در این رشته مشغول به تحصیل شوید باید مطابق با برنامه‌ی مشخصی درس بخوانید و نمره‌ی کل بالایی در کنکور سراسری کسب کنید. با توجه به شرایط ویژه‌ای که رشته مطالعات امنیتی دارد، رقابت بر سر قبولی در این رشته بالا است و از این رو باید با برنامه‌ریزی حرکت کنید.
    در ادامه مطلب به معرفی دانشگاه های پذیرنده رشته مطالعات امنیتی پرداخته‌ایم.

    دورهنام دانشگاهنحوه پذیرشاستانجنسیتظرفیت
    روزانهدانشکده اطلاعات وابسته به وزارت اطلاعاتبا آزمون – نیمه متمرکزتهرانمرد۳۰ نفر
    تعداد واحدهای درسی رشته مطالعات امنیتی، ۱۴۰ واحد است و دانشجویان باید تمام واحدهای درسی را در  ۸ ترم تحصیلی با موفقیت به پایان برسانند. زمان فارغ التحصیلی در رشته مطالعات امنیتی بعد از گذراندن تمام واحدهای درسی می‌باشد و بعد از آن دانشجویان می‌توانند مستقیماً وارد بازار کار شوند.
    این رشته به دلیل شرایط خاصی که دارد از بازار کار متفاوتی نیز برخوردار است. البته دانشجویانی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تحصیل می‌کنند، بعد از فراغت از تحصیل در این سازمان مشغول به کار خواهند شد. همچنین امکان ادامه‌ی تحصیل تا مقطع دکتری در این دانشگاه وجود دارد و علاقه‌‌مندان به این رشته می‌توانند تحصیلات خود را تا مقاطع بالاتر ادامه دهند.

    به طور کلی فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در سازمان‌ها و بخش‌های مختلفی مانند نیروی پلیس، شهرداری، سازمان‌های امنیتی و اطلاعات، وزراتخانه‌‌ها، حفاظت از اطلاعات بانک‌ها و موسسات دولتی و تامین امنیت نرم‌افزاری سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های کتابنامه
هوش کمپلکس ششم
کتاب های لقمه
همراه من ، کتاب برنامه ریزی کنکور

دسته بندی مطالب

جامع ریاضیات تجربی
کتاب های جامع

آخرین نظرات ارسالی

سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
حسین 1403/05/8 - 07:46
سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir