امتحانات تشریحی نیمسال دوم و جمع‌بندی کنکور

+2

جمع بندی نیمسال دوم اگر به درستی انجام شود می تواند یک سکوی پرتاپ به سمت کنکوری موفق باشد . اکنون زمان بهبود کیفیت مطالعه و جمعبندی حرفه ای مباحث خوانده شده است. موفقیت در آزمون کنکور و کسب یک نتیجه‌ی مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای است که در هر مقطع از زمان باید متناسب با ویژگی‌های مطالعاتی و اهداف دوران مربوط باشد. در واقع، برخلاف تصور غلط بسیاری از داوطلبان کنکور، برنامه‌ریزی و مطالعه در هر مقطعی از زمان متفاوت بوده و باید براساس ویژگی‌های همان مقطع تنظیم شود.
قطعا اصلی ترین کاربرد برنامه ریزی ایجاد تعادل است. اما همه تعادل ها مفید نیستند. اگر تعادل های مفید را بشناسیم به راحتی می توانیم برنامه ای بر  اساس تواناییهایمان تنظیم کنیم.
در ایام امتحانات نهایی دوازدهم قطعا نمی توان کنکور را ندید گرفت.در کنار آماده سازی برای امتحانات از وظایف یک داوطلب کنکور سراسری در ایام امتحانات همچنان آزمون های شبیه ساز با قی می ماند . حال در این ایام بهتر است که الگویی مرکب از دو وظیفه را به شکل یک تعادل در نظر بگیریم. ابتدا به صورت مستقل وظایف خود را در هر زمینه بشناسیم.

 

 
 

 
وظایف مطالعاتی ایام امتحان :
 

پیش بینی : در ابتدا قبل از هدفگذاری مباحث مطالعاتی باید خود را به جای طراح بگذارید تا بتوانید تشخیص دهید کدام مباحث در اولویت مطالعاتی قرار گیرد. اگر به جای او بودید چه سوالاتی طرح می کردید؟! تجربه نشان داده اکثریت دانش آموزان قوی سوالات را به خوبی پیش بینی می کنند. برای این کار بهترین راه با توجه به زمان برای شما استفاده از نمونه سوالات امتحانات نهایی است. نگاهی گذرا به سبک و بودجه بندی سوالات برای شما خط و مشی مطالعاتی تولید می کند و بعد از مطالعه مباحث مورد نیاز ، پاسخگویی به همان سوالات برای شما یک تسلط کافی ایجاد خواهد کرد. برای مشاهده منابع نمونه سوالات امتحان نهایی اینجا کلیک کنید .
ترتیب : سعی کنید ابتدا مطالب را از روی جزوه هایی که در کلاس تدریس شده مطالعه کنید ، این امر باعث می شود حافظه تصویری شما به کمکتان بیاید تا یادگیری دروس برای شما در زمان کمتر و راحت تر رخ دهد.
سپس کتاب درسی را مهمترین منبع خود در نظر بگیرید زیرا قطعا تمام سوالات از همانجا طراحی می شود. تمام متون ، تمارین و مثال ها را به طور خیلی جدی بررسی کنید و در نهایت به بررسی و حل نمونه سوالات امتحانی بپردازید.
طبقه بندی مباحث : سوالات سختی که قبلا موفق به حل آنها نشده اید، مشخص کنید تا در هنگام مطالعه ی امتحان دوباره حل کنید و بخوانید . می توانید از اطرافیان بخواهید تا در فواصلی مشخص، از شما امتحان بگیرند تا خود را در شرایط آن قرار داده باشید . مطالب دشوار را به قسمت های ساده تر و کوچک تری تقسیم کنید.


وظایف مطالعاتی ایام جمعبندی :


تصور کنید وقتی یک معمار می خواهد یک سازه ی بسیار زیبا را بسازد ، ابتدا مصالح مورد نیازش را در  محل مورد نظر گردآوری می کند می کند. مجموعه ای از آجر ، گچ ، سیمان ، گچ ، موزاییک ، آب و ... که در نگاه اول این مجموعه اصلا زیبا به نظر نمی رسد. وقتی بر اساس یک طرح درست از این مصالح یک بنای زیبا ساخته می شود کار تمام است.
امروز شما در این وضعیت هستید. خوب یا بد ، کم یا زیاد مباحثی به صورت به هم ریخته و نا مرتب و بعضا بلا استفاده در ذهن دارید که نیاز با یک جمع بندی و آماده سازی دارند.
مشاوران و هدایتگران تحصیلی برای شبیه سازی فضای کنکور و جمعبندی مباحث و ایجاد شناخت از سطح دانش و نقاط قوت و ضعف داوطلبان ، به همه داوطلبان توصیه می‌کنند که کنکورهای سنوات گذشته را در شرایطی شبیه به کنکور واقعی در وقت تعیین شده‌ آن از خودشان آزمون بگیرند.  این کار سه فایده مهم دارد
•    مرور کل مطالب مهم و پرتکرار در کنکور و ایجاد یک ذهنیت منظم برای مباحث مورد نیاز برای مطالعه
•    افزایش سرعت تست‌زنی و تمرین تکنیک های تست زنی و تکنیک های آزمونی
•    تجربه کردن شرایط کنکور قبل از کنکور
پیشنهاد می کنم از مناسب ترین منبع شبیه سازی استفاده کنید. بسته شبیه ساز کنکور ، کنکوریوم  با یک طراحی خلاقانه شامل 10 دفترچه اختصاصی و 10 دفترچه عمومی مجزا است. برای تکمیل شبیه سازی در فضای کنکور 10 پاسخ‌برگ مشابه پاسخ برگ های کنکور سراسری نیز در بسته قرار داده شده .  پاکت محرمانه پاسخ‌های کلیدی و کتاب پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی جهت تحلیل آزمون و تعیین استراتژی آزمون به عنوان مکمل در این بسته قرار گرفته است. ازآنجایی‌که سؤالات کنکور سراسری در سال‌های مذکور از کتاب‌های درسی نظام قدیم آموزشی طرح شده است و داوطلبان کنکور  98، کتاب‌های نظام جدید را در دوران تحصیل خود مطالعه کرده‌اند و با توجه به تفاوت‌های این دو نظام آموزشی با یکدیگر و تغییرات چشمگیری که برخی از دروس و مباحث داشته‌اند، ادیت و به‌روز‌رسانی این تست‌ها به‌منظور افزایش کارآمدی برای داوطلبان امری اجتناب‌ناپذیر بود. در حال حاضر شما به راحتی می توانید از این منبع استفاده کنید و مشکلات داوطلبان سال های گذشته را با کتاب های شبیه ساز نداشته باشید ! برای مشاهده کنکوریوم اینجا کلیک کنید .

 
 تعادل های واجب

 

 
 

 
بخش مهم ایجاد تعادل بین این دو گروه وظایف است. در حالت کلی اگر در نظر بگیریم بر اساس برنامه امتحانات نهایی ما نیاز به آمادگی تشریحی داریم و مباحث مورد نیاز در امتحانات نیمسال دوم ، بخشی از  بودجه بندی کنکور هستند ، از طرفی با مطالعه مباحث در حال ارتقا هستیم و از سوی دیگر نباید مباحث دیگر و دروس پایه را کنار بگذاریم.
•    در وقفه های بین امتحانات و زمان باقیمانده ایام قبل از امتحانات ، شما موظف به انجام آزمون و تحلیل آن هستید. نیاز نیست در این ایام آزمون ها را چند روز یکبار بزنید! صرفا یک یا دو آزمون برای دوره کل مباحث کافیست.
•    از تحلیل افقی استفاده کنید. تصور کنید از سال دوازدهم مبحثی را می خوانید که در کنکور بودجه بندی را به خود اختصاص داده است. می توانید در 10 آزمون کنکور سراسری که در اختیار دارید ، در هر دفترچه تست مرتبط به آن مبحث را پیدا کنید و سعی بر حل آن کنید. این روش چند امتیاز به شما اضافه می کند.
o    شما با جایگاه و شماره سوال مرتبط با هر مبحث آشنا می شوید.
o    با روند تغییرات کیفی سوال مربوط به آن مبحث خاص در سال های متفاوت آشنا می شوید
o    قدرت پیشبینی سوالات مرتبط با آن مبحث در کنکور خود را پیدا می کنید
o    تمام تست های مهم کنکور آن مبحث را تحلیل می کنید
o    وظایف تستی خود را در کنار وظایف تشریحی به سرانجام می رسانید
 
تعادل های مجاز

 
در این ایام نباید به دلیل حجم یا ترتیب امتحانات تشریحی از دروس اختصاصی اصلی و درس های رتبه شکن غافل شوید. درس های اختصاصی برای شما همیشه در اولویت ارزشی هستند.

 

 
 

 

تعادل های مضر

 
در دوره‌ی همگام با دبیر  تعادل مطالعه در هفته  اهمیت زیادی داشت . این امر به معنی اختصاص دادن زمان معین به هر درس در هفته بود . اما در دوره‌ی جمع‌بندی مبحثی، ممکن است شما در طول یک هفته یک درس را کمتر یا بیشتر مطالعه کنید ، که این هیچ اشکالی ندارد.

 

نویسنده: علی نظیف

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,000 بازدید

    8 نظر

    درج: 25 اردیبهشت 1398

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (8 مورد)

    خیلی خیلی ممنون
    .
    1398/03/2 - 15:42
  • +2
    من کنکوریوم رو از سایت خریدم و به دستم رسید . واقعا معرکه بود . دار با امتحانا هماهنگش می کنم
    .
    1398/02/29 - 14:29
  • +3
    زهرا
    عالییییییییییییییییی بود
    .
    1398/02/28 - 13:27
  • +3
    همه خوبیاتون یه طرف مطالب مشاوره ایتون یه طرف
    دمتون گرم
    .
    1398/02/28 - 10:29
  • +3
    سلام و خسته نباشید
    ببخشید توی ماه رمضان بهتره آزمون رو بعد سحری بزنیم یا تشریحی بخونیم؟
    ::روابط عمومی::
    آزمون دادن در بهترین شرایط تمرکزی بعد از سحری بسیار کار خوبی است و در نگاهی دیگر می توانید دروس تخصصی و حل تمرین تشریحی را در روزهایی که آزمون نمی دهید قرار دهید


    .
    1398/02/25 - 18:17
  • +4
    شما چه منبعی رو برای جمعبندی آزمون پیشنهاد می کنید و چرا ؟
    ::روابط عمومی::
    کنکوریوم بهترین و تنها گزینه برای شماست و علت این پیشنهاد تطابق کامل این پکیج از نظر ظاهری و محتوایی با کنکور سراسری است
    .
    1398/02/25 - 16:14
  • +3
    آقا دمتون گرم خیلی هم ممنون میریم برای اجرا
    .
    1398/02/25 - 16:07
  • +3
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir