شش راهکار افزایش نبوغ که هر نابغه‌ای در تاریخ آن را تایید

0
شش راهکار افزایش نبوغ که هر نابغه‌ای در تاریخ آن را تایید می‌کند
افزایش نبوغ و شناخت توانایی‌های واقعی در خود،نیازمند یک امر مهم و ساده در مسیر زندگی است؛ «پرسش».

اگر بتوانید در مورد هر سؤالی تأمل کنید،می‌توانید پاسخ آن را بیابید، از این رو سعی کنید سؤال‌های خوب و سازنده را با همه‌ی وجود از خودتان بپرسید.
شما می‌توانید قدرت این کلمات را احساس کنید که شما یک نابغه هستید،حتی اگر در حال حاضر احساس می‌کنید که هیچ اثری از نبوغ در وجودتان نیست.برای اینکه بدانید حافظه‌ی پنهان و نهفته‌ی شما چه گنجینه‌ی ذهنی بزرگی است، سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید:

    – من هم اکنون چه فکر بکر و سازنده‌ای دارم؟
    – ذهن من در چه زمینه‌ای خلاق است؟
    – ذهن من چگونه می‌تواند سریع به سؤال‌ها پاسخ بدهد؟
سعی نکنید با پاسخ منفی از خودتان رفع تکلیف کنید.
آنقدر این سؤال‌ها را تکرار کنید تا ذهنتان که پدیده‌ای شگفت و معجزه آساست،پاسخ شما را بیاید. وقتی پاسخ را یافتید،آن را یادداشت کنید و بپذیرید که به گنجی دست یافته‌اید.

گنجینه‌ی دوم "ذهن شما " دانش و تجربه
در حال حاضر چقدر وقت صرف خواندن،شنیدن یا تماشای چیزی می‌کنید که به پُربارتر شدن شما و ذهنتان کمک می‌کند؟ این نکته بسیار مهم است که با آثار و اختراع‌های انسان‌های بزرگ آشنا شویم تا بلکه از عظمت و بزرگی آن‌ها تأثیر بپذیریم.
عقل حکم می‌کند که اگر مطلبی را می‌خوانید،به موسیقی و ترانه‌ای گوش می‌دهید یا حتی به تماشای برنامه‌ای تلویزیونی، سینمایی و … نشسته‌اید، باید فهم و بصیرت شما افزایش یابد. اگر می‌خواهید نبوغ شما برانگیخته شود،به دنبال رد نبوغ در آثار بزرگان باشید.
ذهن خودتان را با ایده‌های بزرگ پُر کنید.در ادامه  به برخی منابع بی‌شمار دانش و تجربه‌ای اشاره می‌کنیم که شما نیز می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

 
 

 


1 » به جای خواندن کتاب‌های سرگرم کننده، کتاب‌های عالی و برجسته بخوانید
کتاب‌های برجسته از ادبیات و فرهنگ کشور خودتان تا علوم و فنون جدید،در کتابخانه‌های معتبر وجود دارند.باید غرق این گونه کتاب‌ها شوید تا نبوغ خودتان را بیابید.اگر فرصت کافی ندارید،لااقل سراغ زندگینامه‌ی نوابغ بروید.

دنبال سرنخی از زندگی انسان‌های بزرگ باشید و با دوران کودکی و رشد آن‌ها آشنا شوید.با این کار احساس خواهید کرد برای انجام کاری بزرگ رسالتی بر دوش دارید.هر یک از ما می‌تواند شخصیتی جاودان و ماندگار از خود باقی بگذارد.غیر از این کتاب‌ها، صدها انسان بزرگ و تأثیرگذار زندگی‌نامه و آثاری از خود باقی گذاشته‌اند که می‌توانید مطالب زیادی از آن‌ها فرا بگیرید. همین که افکار، اختراعات و نوع زندگی آن‌ها را مطالعه کنید، دیدگاه شما در مورد زندگی تغییر خواهد کرد و برانگیخته می‌شوید تا ایده‌های عالی ارائه کنید.

 

 
 

 


چه نعمت بزرگی است که با پیدا کردن ایده‌ای ساده،بتوانید زندگی خودتان را برای همیشه متحول کنید.
2 » مطالعه و تحقیق آگاهانه
آیا متوجه این نکته شده‌اید که:
اگر روزی سی دقیقه در هر زمینه‌ای مطالعه کنید، در عرض هفت سال می‌توانید در آن حوزه کارشناس شوید،

روزی یک ساعت به کاری اختصاص دهید تا در عرض چهار سال صاحب نظر شوید

و اگر روزی سه ساعت مطالعه کنید، در عرض یک سال و نیم کارشناس می‌شوید.

اما به شیوه‌ی قدیمی و فراگیری که همه کتاب می‌خوانند کتاب نخوانید زیرا که کاملا اشتباه است. روش درست و جدید کتابخوانی را در این مقاله به شما گفیتم

 

 
 

 


3 » نغمه‌ی دل خود را بسرایید
هر کسی به نوع خاصی از موسیقی علاقه دارد که موجب شور و شوق و برانگیخته شدن احساسات او می‌شود و ناخودآگاه دست به انجام کاری می‌زند که ذهن، جسم و روح او را متعالی می‌کند. با گوش دادن به اجرای ارکسترهای بزرگ و آثار موسیقی فاخر،می‌توانید آگاهی و درک خودتان را از زیبایی و هماهنگی سازها،صداها و نغمه‌ها بالا ببرید.

محاسبات دقیقی که در صدا و آواز وجود دارد و بیان احساسات معنوی خواننده، شما را متوجه رسالت و آرمان فطری خودتان می‌کند. هماهنگی و شور و نشاطی که در سازها و نواهای مختلف وجود دارد، باعث می‌شود انسان اشتیاق بیشتری برای ابراز وجود پیدا کند.

 

 
 

 


4 » توجه به آثار فاخر موسیقی
هم به آثار فاخری که ضبط شده‌اند گوش کنید،هم برای تماشای آثار زنده بروید تا بتوانید صدای نواختن ابزارهای موسیقی را با سیستم عصبی خودتان و ضربان سازهای ضربی را در رگ‌هایتان احساس کنید.

گوش دادن به آثار فاخر موسیقی باعث شور و شوق بیشتر شما خواهد شد.

 

 
 

 


 
5 » تماشای گل و گیاهان
هر چند روز یک بار برای تماشای گل‌های رنگانگ به بوستان محله‌ی خودتان بروید و ببینید که درخت و گل و گیاه هم نشانه‌ای از حیات هستند و مراحل مختلف زندگی اعم از جوانه زدن، رویش و بالندگی را به ما می‌آموزند.گیاهان و درختان غیر از اهمیتی که در تولید غذا،دارو و اکسیژن برای ما دارند، نظم شگفت‌انگیز خلقت را به ما نشان می‌دهند.

برخی افراد وقتی زیر سایه‌ی درختان نشسته‌اند، با نگاه دقیق به اندازه‌ی شاخ و برگ درختان،هماهنگی و نسبت‌های موسیقیایی در آن‌ها کشف کرده‌اند. حتی نسیمی که از مزرعه‌ی گندم می‌وزد، می‌تواند برای اهل دقت حامل پیام باشد.

برای قدم زدن به بوستان،مزرعه یا جنگل بروید و به نسیمی که از لا به لای درختان می‌وزد با همه‌ی وجود گوش کنید و ببینید از سوی خلقت چه پیامی برای شما دارد.

 

 
 

 


6 » قدرت اراده و تجسم
تصور کنید که زندگی را مطابق میلتان سپری کرده‌اید.ابتدا این تصور کمی مبهم و تار به نظر می‌رسد و شاید هم انجام آن کمی سخت به نظر برسد،اما حوصله به خرج دهید تا تصویری دقیق و شفاف ایجاد شود. موضوع خواست (اراده) ما و تصویرسازی ذهنی هر دو نکته‌های مهم فیلم راز بود. به نظر می‌رسد بخشی از شور و شوق انسان برای ادامه‌ی زندگی،به میزان دقیق بودن رؤیاهای او بستگی دارد.
ذهن انسان می‌تواند هر چیزی را آنقدر دقیق به تصویر بکشد
که بر خلقت و عناصر اطرافش به طور عملی تأثیر بگذارد.

منظور این نیست که روی مبلتان بنشینید و تصور کنید که آسمان گشوده می‌شود و یک میلیون دلار در دامان شما می‌افتد،منظور این است که اراده و نیت خود را با عملتان هماهنگ کنید،یعنی با استفاده از قدرت ذهنتان،با آگاهی تمام زندگی خود را خلق کنید.

منظور این نیست که روی مبلتان بنشینید و تصور کنید که آسمان گشوده می‌شود و یک میلیون دلار در دامان شما می‌افتد،منظور این است که اراده و نیت خود را با عملتان هماهنگ کنید،یعنی با استفاده از قدرت ذهنتان،با آگاهی تمام زندگی خود را خلق کنید.
من یقین دارم که شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما شاید می‌ترسید شروع کنید. شاید ترس و نگرانی شما باعث شده است در گذشته بمانید؛شاید باور کرده‌اید که از عهده‌ی این کار برنمی‌آیید؛شاید تصور می‌کنید هوش کافی را برای این کار ندارید (که در این مقاله گفتیم چرا  تحقیقات نشان داده موفقیت هیچ ربطی به هوش شما ندارد و شاید هم نگران هستید که اگر دنبال آرمان‌های خودتان بروید، شکست بخورید. یادتان باشد:

 

 
 

 


اگر آرمانی دارید، توانایی تحقق و به سرانجام رساندن آن را نیز دارید.
شاید نیاز به کمک دارید،
شاید به دنبال راهنمایی دیگران هستید
و شاید هم منتظرید اتفاقی بیفتد تا کارتان را شروع کنید.
اما واقعیت این است که شما می‌توانید رؤیای خودتان را خلق کنید.

همین امروز آغاز کنید و آنچه در زندگی مورد علاقه‌ و خواست شماست،به تصویر بکشید.وقتی تصویر رؤیاهایتان به طور دقیق مشخص شد،ثبتش کنید و از همین امروز آن را واقعی تلقی کنید. لذا نگویید:«من می‌خواهم یک نابغه باشم»،بلکه بگویید:«من یک نابغه هستم و از عقل و خرد خودم استفاده می‌کنم».یقین داشته باشید که افکار و اندیشه‌های محکم شما، واقعیت بیرونی پیدا می‌کنند.

رسیدن به نبوغ در ذهن و در بطن زندگی و فراهم کردن زمینه‌های موفقیت،از جمله مهم‌ترین راه شناسایی قابلیت‌های فکری و ذهنی شماست.شما با این کار می‌توانید علاوه بر شناخت افکار و احساسات خود،آن را پرورش دهید و در جهت درست از آن در مسیر موفقیت خود استفاده کنید. اگر دیگران توانستند نبوغ خود را دریابند، شما هم می‌توانید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,171 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 اسفند 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir