پایان نیمسال اول

پایان نیمسال اول

بسياری از دانش‌آموزان سال‌ آخر تصور می‌كنند كه چون كنكور به شكل تستی برگزار می‌شود، برگزاری امتحانات در دی‌ماه، آن هم به شكل تشريحی هيچ فايده‌ای برای آن‌ها ندارد و از درس خواندن طفره می‌روند. اما از آن‌جا كه هيچ دانش‌آموزی بدون درس خواندن سر جلسه‌ی امتحان نمی‌رود، در اين ايام كتاب‌‌ها را ورق می‌زنند، ولی دایما اين تصور با آن‌ها همراه است كه اين نوع درس خواندن تشریحی هيچ فايده‌ای براي آن‌ها ندار و پانزده روز ارزشمند را تلف می‌کنند.
اگر قصد موفقيت داريد، بايد ياد بگيريد كه از هر فرصتی بیش‌ترین استفاده را ببريد.
برای استفاده‌ی حداكثر از دوره‌ی امتحانات انتهای نیم‌سال اول، بهتر است به جای ايراد گرفتن به فلسفه‌ی وجودی امتحانات، سعی كنيد از اين فرصت برای مطالعه‌ی دقيق كتاب‌‌ها و مرور مطالبی كه احتمالا جا مانده است يا با بی‌دقتی از روی آن‌ها گذشته‌ايد، استفاده كنيد. اين نکته به خصوص در مورد دروس اختصاصی كه دانش‌آموزان بيشتر وقت مطالعه‌ی خود را صرف تست زدن برای این درس‌ها می‌كنند، اهميت بيشتری دارد. شما می‌توانيد از اين فرصت براي تسلط كامل بر مطالب كتاب‌های درسی نیم‌سال‌اول، استفاده كنيد. سعی کنید در این دوران، تمامی بخش‌های پیش‌ (1) را به‌طور کامل مطالعه کنید. نگذارید هیچ خلا و یا جای اشکالی باقی بماند و انرژی خود را به دروس پیش (1) اختصاص دهید و دروس پایه و پیش (2) را برای دوره‌ی محدودی رها کنید. پس از مطالعه‌ی کامل هر درس و تسلط بر کتاب درسی‌ آن، چند تست نمونه از آن درس انتخاب کنید و پس از پاسخ‌دادن، آن‌ها را به خوبی رفع اشکال کنید. در دروس عمومی (مانند زبان انگليسی و ادبيات فارسی) و حفظی (مانند زیست، شیمی و روان‌شناسی) بهتر است متن کتاب‌های درسی را چندبار بخوانید و به یک دور خواندن ساده اکتفا نکنید و با این تیر چند هدف را بزنید.
از اين فرصت براي تكميل خلاصه برداری‌های خود و هم‌چنين تست‌‌هايی كه قرار بوده حل كنيد، اما به هر دليل پاسخ‌گويی به آن‌ها به تعويق افتاده است، استفاده كنيد. امتحانات نيم‌سال اول را پيش رو داريد و همان‌طور كه گفتم اگر دقت كافی نداشته باشيد ممكن است اين فرصت ارزشمند، به زمان تلف‌شده تبديل شود. شما از ابتدای سال، گام به گام با كتاب همراه من پيش آمده‌ايد و ديگر توانايی برنامه‌ريزی هوشمندانه و استفاده‌ی بهينه از زمان را داريد. پس مي‌توانيد در اين مدت برنامه‌ی خود را تنظيم كنيد و به این نکته دقت کنید که در ایام امتحانات این‌که شما وقت ‌اضافی بیاورید، غیر ممکن است. اگر مطالب را عمیق بخوانید و بخواهید پیش (1) را به‌طور کامل ببندید، به نظر می‌آید وقت هم کم می‌آورید.

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir