آزمون آزمایشی، آری یا نه؟

آزمون آزمایشی، آری یا نه؟

آزمون در دید اکثر داوطلبین کنکور وجهه آزمایش دارد وبه هدف تایین جایگاه و تراز و وضعیت کلی خود در آن شرکت میکنند .ظاهرا حضور در آزمون ها  با همین هدف صورت میپذیرد اما باید توجه داشت که این آزمون ها آموزشی محسوی میشوند نه آزمایشی !

 
1)    اصل محدودیت منابع

 
منابع کنکور هر رشته محدود هستند .چرا ؟ تعداد کتاب محدود به معنی تعداد فصل های محدود و تعداد مباحث محدود است !یک مبحث به تنهایی میتواند چند تیپ سوال داشته باشد؟! یک؟ ده؟ صد؟ هزار ؟
پس میبینیم که دیدن ،حل کردن و تحلیل کردن سوالات بیشتر ،شانس موفقیت بیشتری بشما میدهد .به همین دلیل است که هر سال موسسات شباهات آزمونشان را با کنکور سراسری به رخ میکشند .!

 
2)    اصل شب امتحان

 
با نگاهی دقیق به سالهای گذشته متوجه می شویم که شبهای امتحان پر بارترین ساعات مطالعه را به خود اختصاص داده اند ! حتی اگر چند روز برای یک امتحان فرجه داشتیم باز روز آخر پر رنگ ترین روز بوده است !
 حضور در آزمونهای مستمر هدیه شبهای امتحان زیادی در یک سال تحصیلی به خودمان است !
احساس مسئولیت نسبت به تک تک سوالات باعث عبور از تک تک پله های ترقی می شود.

 
3)    اصل خروجی مفید

 
  هیچکس به اندازه خود شما از تواناییها و قدرتهای درونیتان با خبر نیست . به جلسه های امتحانی که تا بحال در آن حضور داشتید فکر کنید . می بینید که بیشترین تمرکز ذهنی شما روی مطالب و مباحث بیش از هر زمانی در جلسه امتحان بوده است . در مواجهه با هر سوال و بر ای یافتن روشی برای حل مسئله شما به کنکاش در آموخته های خود پرداخته اید .

 
4)  اصل آموزش

 
 علت رویش و طراوت طبیعت سیراب شدن ریشه هاست . ذهن شما ، تشنه پاسخ هر سوالیست که در جلسه آزمون به پاسخ کاملی برای آن دست نیافتید و بهترین زمان سیراب کردنش بلافاصله بعد جلسه ظهور می کند . بررسی و آنالیز آزمون مهمترین بخش پروسه آزمون است
بررسی کردن هر پاسخ ، جزئییات و روش حل آن بعد از کنکاش ذهنی با هر بخش سوالات ، بعد آزمون باعث بخاطر سپاری طولانی مدت آن
می شود .

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+2
آمار
2,016 نفر بازدیدکننده
2 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (2 مورد)

سلام به نظر شما کسی که رتبه و تراز خیلی خوبی در ازمون های سنجش میاره می تونه امید داشته باشه که بتونه تقریبا همون درصدا رو در کنکور هم بزنه؟

::روابط عمومی::
دوست عزیز شما هم فکر کنید که سوالات آزمون آزمایشی سنجش به وسیله طراحان کنکور سراسری طرح می‌شود و با بررسی آن‌ها می‌توان با سبک سوالات کنکور هر سال آشنا شد، اما در اشتباهید!سیستم آزمون‌ آزمایشی سنجش تحت نظر تعاونی سازمان سنجش می‌باشد، نکته مثبتی که برای آزمون‌ آزمایشی سنجش می‌توان به آن اشاره کرد اینست که جامعه آماری بسیار بالای دارد که تقریبا هم سطح کنکور سراسری است. البته این جامعه آماری بالا فقط در آزمون‌های جامع این موسسه مشاهده می‌شود، باید هنر درست تست زدن و درست آزمون دادن را بلد باشید وبرای موفقیت می‌بایست انگیزه و ساعت مطالعه بالا و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. relaxed
.
1397/10/9 - 15:44
  • 0
    کنکوری های عزیز فراموش نکنید اولین اصل مهم برای یک کنکوری حرفه ای آزمونه!
    .
    1397/08/30 - 17:30
  • +1
    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir