اولین سکوی پرش کنکور 98 ، جمع بندی تابستان

اولین سکوی پرش کنکور 98 ، جمع بندی تابستان

تابستان امسال کاملا با تابستان های گذشته تفاوت دارد و با نگاهی گذرا به تقویم میبینیم که فقط 300 روز تا سرنوشت ساز­ترین آزمون دوران تحصیلیتون فاصله دارید. بنابراین تابستان فرصتی طلایی برای جمع­ بندی و تسلط بیشتری بر روی دروس سال قبل می­باشد.

چه درس­هایی را بخوانیم؟!

اولویت یک کنکوری 98 می­بایست رفع ضعف­ها، مرور، تست ­زنی، تسلط و جمع ­بندی درس­های پایه یعنی سال دهم و یازدهم باشد که بنابر میزان تلاش و تسلط هر دانش ­آموز به دروس سال ­های پیش برنامه تابستان می­تواند تغییر یابد این برنامه ­ریزی برای دانش ­آموز قوی، متوسط و کم­کار متفاوت است.

دانش ­آموز قوی

یک دانش آموز قوی می­بایست روی جمع ­بندی و تسلط روی درس­های پایه برنامه­ ریزی نماید و با توجه به اینکه رسیدن به تسلط کافی در دروس پایه برای دانش ­آموز قوی دشوار نیست می­تواند در ادامه برای تابستان پیشخوانی و مطالعه دروس دوازدهم را هم در دستور کارش قرار دهد. در واقع تمرکز اصلی دانش ­آموز قوی روی تسلط و آشنایی با تیپ­ بندی­های مختلف سوالات می­باشد. و می­تواند همراه با خلاصه نویسی و یادداشت ­­برداری باشد. یادداشت برداری یک اقدام بسیار مفید برای صرفه جویی در زمان و بهینه سازی مطالعه می­باشد.

دانش ­آموز متوسط

دانش ­آموزی که درس خوانده است ولی نه به اندازه ­ای که تسلط یابد یا اینکه نتوانسته به یادگیری کامل دست یابد این دانش­ آموز نیز در قدم اول مطالعه مجدد درس­نامه ها و تسلط روی موضوعات، تست ­زنی، یادداشت برداری و جمع­ بندی می­باشد یعنی علاوه بر تست زدن که دانش ­آموز قوی انجام خواهد داد می­بایست موضوعات و مباحث را مجددا بخواند یادداشت برداری برای این نوع دانش آموز نیز بسیار مفید خواهد بود. 

دانش ­­آموز کم­کار

دانش­ آموز ضعیف یا کم­کار با یک زنگ خطر جدی همراه است این زنگ خطر به او می­گوید که یا از تابستان برای جبران ضعف­ها و مطالعه کامل دروس و تست ­زنی و تسلط و جمع­ بندی استفاده کن یا اینکه موفقیتت در کنکور در هاله ­ای از ابهام خواهد بود. دانش آموز ضعیف می­بایست یک برنامه فشرده و یک اراده آهنین به زندگی­ اش اضافه کند همواره این مسئله را به یاد داشته باشید که نبوغ تاثیر چندانی در موفقیت­ها ندارد بلکه افراد موفق افراد سخت­ کوش هستند بنابرین هیچ­گاه روی خود انگ کم­ هوشی یا کند ذهنی نچسبانید حتی اگر در یادگیری کند باشید این مسئله می­تواند مربوط با تمرین و تکرار کاملا رفع شود فقط همت کنید و استارت را بزنید.

آیا درس ­های عمومی را هم بخوانیم؟!چرا؟

بسیاری از دانش ­آموزان حس می­کنند درسی مانند دین و زندگی را نباید در تابستان مطالعه کرد زیرا هم درسی حفظی و فرار است و هم اینکه می ­توان قبل از کنکور یک­جا مطالعه کرد. اما این ذهنیت کاملا اشتباه است زیرا اولا اینکه مطالعه دروس عمومی در تابستان سنگینی مطالعه آنها را در روزهای نزدیک به کنکور کم می­کند و شما را به جای مطالعه از صفر برای مرور و تسلط آماده می­کند. دوما در صورتی که این دروس در تابستان مطالعه نشوند دیگر وقتی برای مطالعه آنها پیدا نخواهید کرد زیرا دوازدهمی ­ها علاوه بر کنکور، امتحان نهایی نیز خواهند داشت و با فشردگی بالایی از برنامه روبرو می­باشند و سوما و مهم ­تر از همه اینکه شما با مطالعه دروس عمومی در تابستان و به خصوص تست ­زنی با تیپ­ بندی سوالات آشنا می­شوید و همین مسئله باعث می­شود که دروس عمومی را جوری مطالعه کنید که نزدیک به سوالات کنکور باشد و در واقع به علایق طراح سوالات کنکور پی خواهید برد.

دروس اختصاصی را چگونه بخوانیم؟!

دروس اختصاصی همواره اولویت اول مطالعه یک کنکوری 98 خواهد بود و او می­بایست اهمیت ویژه ای به این دروس بدهد اما برنامه ­ریزی برای دروس تخصصی متناسب با موارد زیر می­باشد:

1- میزان فهم دانش ­آموز از مبحث

2- میزان تلاش و زمان اختصاص یافته به آن مبحث در گذشته

3- میزان تسلط روی حل تست­های آن مبحث

قانون 70-30 را رعایت کنید

در مطالعه دروس اختصاصی و عمومی همواره در نظر داشته باشید که مطالعه مستمر و پیوسته دروس عمومی 30 درصد زمان را به خود اختصاص می دهد و اختصاصی که می تواند به تنهایی خسته کننده باشد را در 70 دزصد کل زمان مطالعه کنید. علاوه بر اینکه یکنواختی مطالعه دروس عمومی یا اختصاصی ممکن است شما را از ادامه بازدارد، در نظر داشته باشید شما یک آزمون 4 ساعته در تمام دروس خواهید داشت و باید در ورودی ها هم همین قانون را رعایت کنید.  بنابرین همواره در برنامه ­ریزی برای دروس توجه داشته باشید که دروس عمومی را در لابلای مطالعه دروس اختصاصی قرار دهید و از ایجاد دل زدگی و خستگی جلوگیری کنید.

منابع مورد استفاده برای تابستان؟

دقت کنید که سال کنکور شما را از طرفی با زمان محدود و از سوی دیگر با هزینه های مختلفی مواجه میکند. سعی کنید کمی تامل کنید، شرایط واقعی خودتان را در نظر بگیرید و بعد تصمیم به تهیه منابع بگیرید. با توجه به نظرات دانش آموزان و کنکوری های سال های گذشته بهترین گزینه برای استفاده از یک درس نامه غنی در کنار تست های کافی و با حجم و قیمت مناسب کتاب های جامع مهروماه است.

 

می توانید روی اینجا کنید تا با این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
1,343 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir