کنکوری ها روز امتحان این مورد را فراموش نکنید

کنکوری ها روز امتحان این مورد را فراموش نکنید

صبحانه، مهمترین وعده غذایی است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که خوردن صبحانه هم در کودکان و هم در بزرگسالان در بهبود عملکرد ذهنی و کارکرد شغلی تاثیر دارد.

 

دکتر رضا امانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: تاثیر صبحانه خوردن بر روی موفقیت در آزمون‌های محاسباتی مانند ریاضی بیشتر است و موجب افزایش تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

وی در تصریح نتایج آزمایشی که بر روی دانش‌آموزان دبستانی اهواز انجام شده، گفت: در این آزمایش با تهیه یک صبحانه‌ استاندارد و معمولی و با انجام بررسی‌های متقاطع مشاهده شد دانش‌آموزانی که وعده صبحانه را مصرف کرده‌اند در مقایسه با کسانی که صبحانه نخورده‌اند، از قدرت تمرکز و حافظه کوتاه‌مدتی به میزان 20 درصد بالاتر، برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد عادت مصرف صبحانه در خانواده اظهار کرد: افرادی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند باید این عادت را به تدریج و با خوردن غذاهای سبک مانند نصف لیوان آب‌میوه، چای رقیق و یا خوردن میوه، در خود ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه درباره رژیم مناسب غذایی در ایام امتحانات عنوان کرد: ‌پیشنهاد می‌شود ‌قبل از امتحان غذای سنگین و پرچرب مصرف نشود و همچنین وعده شام به آخر شب موکول نشود. در وعده صبحانه نیز، مواد با پروتئین سرشار به همراه میوه‌ فصل توصیه می‌شود.

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,607 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir