چطور استرس قبل از کنکور را کاهش دهیم؟

چطور استرس قبل از کنکور را کاهش دهیم؟

اگر پشت کنکور، یا دانشجو هستید و به دنبال جواب این سوالید که چگونه امتحان را ۲۰ بگیریم و یا چگونه برای کنکور درس بخوانید، این مطلب می‌تواند به کارتان بیاید.

 

امتحانات دانشگاه نزدیک است و حالا باید فکر کرد برای اینکه بهترین روش درس خواندن پیش از امتحان چیست و یا چگونه می‌توانیم به موفقیت در کنکور در زمان کم برسیم. برای اینکه بدانیم چگونه امتحان را ۲۰ بگیریم و با روش صحیح مطالعه برای کنکور آشنا شوید این مطلب را بخوانید.


کنکور

مطمئناً دل‌تان نمی‌خواهد که الان درباره‌اش فکر کنید، اما خودتان هم می‌دانید که امتحانات نزدیک است. یعنی که مجبورید خواندن درس‌ها را هم به فهرست بلندبالای برنامه‌های آینده‌تان بیفزایید. در اینجا چند نکته‌ی مفید آورده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید خودتان را برای امتحانات آماده کنید و کارهای دیگرتان را هم به سرانجام برسانید.



نکته‌ی ۱: زود شروع کنید

 
آمادگی برای آزمون باید قبل از شب امتحان کسب شود. نمی‌شود این همه اطلاعات را یک‌شبه توی مغز فرو کرد.

نکته‌ی ۲: سازماندهی کنید

برای خودتان تقویمی تهیه کنید که برنامه‌ی روزانه‌تان را مشخص کند و معلوم باش که هر روز چه سرفصل‌هایی را باید بخوانید. هر روز برای هرکدام از کلاس‌ها یک مقدار از مواد آزمون را پوشش بدهید. هربار که یک موضوع را کامل خواندید، یک ریویوی کوتاه از خوانده‌های‌تان تهیه کنید.

نکته‌ی ۳: نمای کلی از مطالعات‌تان داشته باشید

بعد از اینکه به نتیجه رسیدید که چه چیزهایی باید بخوانید و برای هرکدام از این چیزها چه مقدار وقت باید بگذارید، نوبت این است که واقعاً شروع به مطالعه کنید. یکی از بهترین کارهایی که در مطالعه می‌توانید انجام دهید این است که نمای کلی مختصری از مطالعه تهیه کنید. وقتی دارید کتاب درسی و دست‌نویس‌های کلاسی را می‌خوانید، خلاصه‌ی کوتاهی از هر موضوع بنویسید. قسمت‌هایی از آن را که در آن بیشترین مشکل را داشته‌اید نشانه‌گذاری کنید. وقتی کارتان با خواندن منابع تمام شد، می‌توانید سراغ این خلاصه‌ها بروید و خوانده‌های‌تان را یادآوری کنید.

نکته‌ی ۴: فلش‌کارت بسازید

فلش‌کارت هم، مثل نمای کلی و خلاصه‌نویسی، روش بسیار مفیدی برای مطالعه است. با نوشتن اطلاعات از روی نمای کلی، نیمی از مطالعه را به انجام رسانده‌اید. با کامل‌شدن فلش‌کارت‌ها، بسته‌ی همراهی در دست دارید که می‌توانید همه‌جا از آن استفاده کنید.

نکته‌ی ۵: کمک بگیرید

اگر در حفظ‌کردن چیزی دچار مشکل شده‌اید، یا یک مفهوم خاصی هیچ‌جوره وارد مغزتان نمی‌شود، قبل از اینکه دیر شود از کسی کمک بگیرید. از استاد یا معلم‌تان بخواهید تا مشکل شما را در فهم مطلب حل کند. اگر حفظ‌کردن ۲۰۰ لغت کار سختی به‌نظر می‌رسد، از اعضای خانواده بخواهید تا از جعبه‌ی فلش‌کارت‌ها از شما امتحان بگیرند.

نکته‌ی ۶: بخوابید

بدن شما به هفت ساعت خواب شبانه نیاز دارد تا بتواند کار کند. آزمون‌ها برای این ساخته شده‌اند که شما را وادار به فکرکردن کنند. اگر محتاج خواب باشید، نمی‌توانید هیچ‌کدام از اطلاعاتی را که در مغز خود فرو کرده‌اید به یاد بیاورید.

نکته‌ی ۷: آرامش خود را حفظ کنید

 
موقع امتحان وحشت‌زده نشوید. حتی اگر در همان نگاه اول متوجه شدید که سطح امتحان فراتر از توان‌تان است، اول نفس عمیقی بکشید. اگر سوالی سخت به‌نظر می‌رسد، به سوال‌هایی که پاسخ‌شان را می‌دانید جواب دهید، بعد دوباره برگردید سراغ سوال‌هایی که سفید گذاشته‌اید. به خودتان یادآوری کنید که برای امتحان آماده‌اید.

نکته‌ی ۸: عجله نکنید

حداقل دو هفته است که دارید درس می‌خوانید، چند دقیقه‌ی دیگر هم رویش. در صفحه‌ی سوالات به‌آرامی پیش بروید و همه‌ی پرسش‌ها را قبل از پاسخ‌دهی بخوانید. اگر پیش از پایان زمان امتحان کارتان تمام شد، برگردید و بار دیگر به جواب‌ها نگاهی بیندازید.

نکته‌ی ۹: بعد از امتحان هم آرامش داشته باشید

نگذارید ترس بر شما غلبه کند. حتی اگر فکر می‌کنید در برگه خرابکاری کرده‌اید، باید بدانید که نگرانی و استرس کمکی به شما نمی‌کند. اما ممکن است ذهن شما را برای امتحان‌های بعدی تحت تاثیر قرار دهد. از امتحان قبلی بیرون بیایید و روی امتحان بعدی تمرکز کنید. به‌هرحال، این احتمال هست که شاید آن‌طوری که خیال می‌کرده‌اید خراب نکرده باشید.

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
-1
آمار
1,317 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir