در ماه اردیبهشت چکار کنیم؟

در ماه اردیبهشت چکار کنیم؟

اكنون كه در ابتداي ارديبهشت‌ماه هستيم، فقط دو ماه تا كنكور سراسري دانشگاه‌ها زمان داريم. چقدر زود دیر می‌شود واقعاًً! در اين زمان باقی‌مانده، دو بازه‌ی زماني مهم در پيش‌رو داريم كه يكي آزمون پاياني نيم‌سال دوم است و ديگري برنامه‌ی زمان‌بندي دوره‌ی دروس.
دوستان من! این ماه مختص دوره و مرور مطالبی است که از قبل خوانده‌اید. در این ماه شروع کار جدید حرام است! هر مطلبی را که تا به‌حال نخوانده‌اید رها کنید و فقط به مرور مطالب گذشته بپردازید و سعی کنید از این زمان محدود خود با برنامه‌ریزی‌ مناسب برای مرور، بهترین نتیجه را دریافت کنید. همانطور که تجربه کرده‌اید، مرور کمی سخت است و به حوصله‌ی بیشتری نیاز دارد ولی این خصوصیت نباید مانع از انجام آن شود. مرور از آن دسته کارهایی است که کمی دشوار است، آن را در این مدت باقی مانده انجام دهید و از تأثیرات آن بهره‌مند شوید. دوره در این ماه، شما را برای شرکت در آزمون‌های مختلف آماده می‌کند و جدی گرفتن همین زمان محدود باقی مانده می‌تواند آنقدر تأثیرگذار باشد که تصور آن برای شما سخت است.
يكي دیگر از كار‌هاي مهمي كه در اين زمان به شما توصيه مي كنم اين است كه به سراغ كار‌هاي جديد و شركت در كلاس‌‌هاي مختلف و يا كار‌هايي كه ديگر دوستان‌تان انجام مي‌دهند نرويد و به برنامه‌ی خود با بیشترین توان بپردازید. در ضمن برای دوره‌ی بهتر دروس می‌توانید از تست‌های مبحثی کنکورهای گذشته استفاده کنید. به این ترتیب که پس از مطالعه هر مبحث،‌ تست‌های همان مبحث را حل کنید تا ببینید اگر همین الآن از این مبحث کنکور می‌دادید، چه درصدی را کسب می‌کردید.
اميدوارم تا اين جاي راه خسته نشده باشيد و آماده باشيد كه با دو ماه تلاش خستگي‌ناپذير، راه را براي ورود خود به دانشگاه‌، هموارتر سازيد. دوستان من، بسيار ديده شده‌ دانش‌آموزاني كه حتي تا پايان فروردين‌ماه در بين دانش‌آموزان متوسط در آزمون‌‌هاي آزمايشي قرار داشتند، توانسته‌اند با تلاش زياد، حفظ خونسردي و جمع‌بندي مناسب دروس در دوره‌ی دو ماهه‌ی آخر، در بين رتبه‌‌هاي ممتاز كنكور سراسری قرار بگيرند. با توکل بر خدا و تکیه بر تلاش خودتان سعی کنید این اواخر مسیر را هم با بیشترین توان طی کنید.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: heydarian [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,592 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir