نحوه مطالعه درس زیست شناسی

نحوه مطالعه درس زیست شناسی

زیست شناسی مهم ترین درس رشته تجربی می باشد که در همه ی زیر گروه ها ضریب بالاتری نسبت به بقیه دروس دارد. به علت اهمیت و همچنین حجم بالای این درس داوطلبان می بایست اهمیت بیشتری به این درس بدهند و در برنامه ریزی هفتگی نسبت به بقیه دروس بازه های بیشتری به این درس اختصاص بدهند و حتی بهتر است هرروز این درس را در برنامه خود داشته باشند.
اگر از یک دانش آموز بپرسیم که کدام قسمت زیست شناسی بیشتر از همه شما را اذیت می کند حتما در مواردی که می شمارد جزئیات زیاد این درس و همچنین عدم پایداری مطالب این درس در ذهن را اشاره خواهد کرد. حال توصیه می شود برای دقت و توجه بیشتر به این جزئیات زیاد، حتما زیر قید های کتاب (اعم از اغلب ،در بسیاری موارد و ...) و نیز زیر نویس ها و توضیحات شکل ها خط بکشید و آنها را متمایز کنید.اما برای حل مشکل پایداری و وسواس نداشتن برای مطالعه این درس در هنگام مطالعه بعد از هر سه چهار صفحه که به صورت عمیق خواندید یک توقف بدهید و همه ی تیتر ها که خواندید را در یک برگه بنویسید و سپس این تیتر ها را به خود توضیح دهید ،هر جایی که فراموشتان شد را به کتاب مراجعه کنید و کنار پاراگراف مربوط یک ضربدر بزنید و یک بار دیگر آن پاراگراف را بخوانید. یک روز بعد از مطالعه شروع به تست زنی بکنید،در بازه های تست زنی هر تستی که اشتباه زده شد یا اصلا نزدید را حتما به کتاب مراجعه کنید و آن مطلب را دوباره بخوانید. با این کار به جای اینکه وسواس در مطالعه داشته باشیم، مراجعه زیاد به متن کتاب باعث تثبیت یادگیری و همچنین پایداری زیاد در ذهن شما خواهد شد.
حتما هر هفته یک فلش بک به دروس مورد مطالعه در هفته های قبل داشته باشید و حواستان باشد که در دفعات بعدی مطالعه به پاراگراف هایی که علامت زدید ، بیشتر دقت کنید..
و نکته آخر اینکه :
آن دسته از دانش آموزان که احساس می کنند درس زیست شناسی کمی برایشان فرار است باید هر روز زمانی را برای مرور قرار دهند و هر قسمت از فصلی که در آن هفته خوانده اند و فکر می کنند که فراموش کرده اند را دوباره از روی متن کتاب بخوانند


نویسنده مطلب : مهندس علی علیزاده (مشاور دپارتمان‌ مشاوره و برنامه‌ریزی مهروماه)

Avatar
فرستنده: heydarian [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
2,816 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir