جمع بندی نیمسال اول کنکوریها

جمع بندی نیمسال اول کنکوریها

یک کنکوری زمانی میتونه طبق برنامه در سال کنکورش پیش بره که ، جمع بندی نیمسال اول خودش رو به درستی انجام بده . در مقاله جمع بندی نیمسال اول کنکوریها که توسط جناب محمدسجاد علائیان ، دانشجوی پزشکی و مشاور کنکور برای شما تهیه شده، نکات مهمی در این زمینه توضیح داده شده است.

بر اساس نحوه‌ی جمع بندی درسهای اختصاصی اونها رو به سه دسته تقسیم میکنیم:

1. یادگرفتنی(ریاضی و فیزیک)
2. حفظی و یادگرفتنی(شیمی)
3. حفظی مفهومی (زیست)

1. برای جمع بندی درسهای یادگرفتنی ریاضی و فیزیک اول خلاصه هایی که قبلا موقع مطالعه از روی درسنامه ها و یا جزوات نوشتید رو نگاه بندازید و بعد برید سراغ تست .بیشتر جمع بندی با زدن تسته. تست ازموهای جمع بندی ای که مثلا اخر هر فصل کتاب کمک درسی هست. این مراحل رو برای یک فصل به صورت کامل انجام بدید و سپس برید سراغ فصل بعد.

2. جمع بندی درس شیمی هم مثل درس ریاضی و فیزیکه فقط اینجا این نکته بهش اضافه میشه که جنبه ی حفظی شیمی هم بالاست و باید متن کتاب و خلاصه های مربوط به نکات حفظی رو خیلی با دقت مرور کنید و مسائل رو با زدن تست جمع بندی کنید.

3. جمع بندی زیست کاملا با اون سه درس قبلی متفاوته چون متن کتاب درسی و نکات حفظی اهمیت بسیار زیادی دارند و با زدن تست جمع بندی به اندازه کافی به مطالب مسلط نمیشید . روشی که من در مورد زیست پیشنهاد میکنم اینه که با توجه به وقتی که دارید روش تورق سریع رو انجام بدید . یعنی کتاب درسی رو بذارید جلوتون و ورق بزنید و قسمتهایی که فک میکنید کاملا بهش مسلط هستید رو رد کنید و برای قسمت هایی که فک میکنید کمی فراموشتون شده بیشتر وقت بذارید . بازم هم میگم که این روش با توجه به وقت شماست .(ممکنه اینقد زیاد وقت داشته باشید که بتونید همه مطالب رو یک دور کامل بخونید و حتی قسمتهای لازم رو دو دور بخونید). بعد از تورق سریع برای یک فصل تستهای جمع بندی اون فصل رو بزنید و بعد برید سراغ فصل بعد.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
274 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir