7 دلیل مهم برای توجه به سوال‌های ساده

7 دلیل مهم برای توجه به سوال‌های ساده

تحلیل آزمون را چه گونه انجام دهم؟ از کجا شروع کنم و چه گونه ادامه دهم؟ چه طور پیشرفت کنم؟ نتوانستم عملکرد خوبی در آزمون داشته باشم، چه کار کنم؟

سوالات بالا برخی از سوالاتی است که ممکن است از خود یا دیگری بپرسید. این که سوال می پرسید(از خودتان یا دیگری) یعنی می خواهید در مسیرتان موفق شوید. موضوع برای تان مهم است. این نکته بسیار مهمی است.
توجه به کارنامه و خروجی آزمون جهت ارزیابی وضعیت تان از مهم ترین اقدامات شما در چرخه یادگیری بعد از آزمون است. برای ارزیابی همه جانبه خودتان باید کارنامه آزمون را به دقت بررسی کنید.

یکی از تغییرات مهم کارنامه‌ی امسال ارائه دو سوال ساده و دو سوال دشوار از هر 10 سوال است. هر جایگاهی که دارید تاکید خودتان را در ابتدا روی سوال های ساده بگذارید. در زیر 7 دلیل اهمیت این موضوع آورده شده است:


    1- این سوالات راحت تر حل می شوند و اطمینان بالا در پاسخ گویی صحیح به این سوالات باعث حفظ انگیزه و آرامش شما در جلسه آزمون می شود.
    2- شناسایی و پاسخ گویی به سوالات ساده باعث افزایش بدون دردسر چند از ده تان در آن درس می شود و نتیجه خوبی خواهید گرفت.
    3- پاسخ گویی به سوالات ساده زمان کم تری برای حل نیاز دارد. در نتیجه زمان مطلوبی را در ادامه برای خودتان ذخیره خواهید کرد.
    4- ممکن است شما توهم یادگیری در یک مبحث یا درس داشته باشید. توجه به سوالات ساده تلنگر اولیه ای به شما خواهد زد که واقعا چه قدر مسلط هستید. اگر در حل سوالات ساده به مشکل برخوردید باید موضوع را جدی بگیرید.
    5- ممکن است در رویارویی با مبحث یا درس خاصی توهم فراموشی داشته باشید. شناسایی و پاسخ گویی به سوالات ساده نگرانی و اضطراب ناشی از توهم فراموشی را از شما دور خواهد کرد.
    6- زمانی که احساس ناخوشایند عدم پاسخ گویی به یک یا چند مبحث از یک یا چند درس به سراغ تان می آید نا خودآگاه بهانه جویی می کنیم و کار را به تعویق می اندازیم. توجه به دو سوال ساده محرک بسیار خوبی برای شروع رسیدگی به آن مبحث خواهد بود و همین شروع کردن منجر به ادامه دادن و به اتمام رساندن می شود.
    7- هر چه قدر توجه شما به شناسایی و حل سوالات ساده بیش تر شود فراشناخت شما در این باره قوی و قوی تر می شود و در ادامه و به مرور در آزمون دادن بسیار ماهر می شوید. حین آزمون با توجه به روش های مدیریت زمان(روش ضرب در منها و زمان های نقصانی) ابتدا به سراغ سوال های ساده می روید و از مزایای در اولویت بودن پاسخ گویی به سوالات ساده بهره مند خواهید شد.


کارنامه های آزمونهای آزمایشی خود را جدی بگیرید.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
351 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir