6 دلیل مهم اهمیت مطالعه در تابستان

6 دلیل مهم اهمیت مطالعه در تابستان

همه از اهمیت دوران تابستان در سال پایانی منتهی به کنکور شنیده ایم. دانش آموزان موفق از این فصل طلایی نهایت استفاده را می برند. این دوران به 6 دلیل اهمیت بسیار بالایی دارد:

 1- خودشناسی آموزشی: حضور پیوسته در آزمون های تابستان وضعیت شما را به لحاظ مفهومی و عمق یادگیری، سرعت و دقت و مهارت های حل مسئله و مدیریت زمان آزمون مشخص می کند. این که نقاط قوت شما کدام اند و روی چه مباحثی از چه دروسی چالش دارید. این موضوع در آزمون 17 تیر که آزمون تعیین سطح است یک دید کلی از وضعیت شما ارائه می کند. این که باید به کدام مبحث یا درس از دروس دهم و یازدهم برای کنکوری ها و درس های سال قبل برای برای سایر مقاطع توجه بیشتری کنید و پله به پله مسائل را رفع کنید از این خودشناسی با حضور پیوسته در آزمون ها حاصل می شود.

 2- تمرین دریافت بازخورد و رفع اشکال: هر آزمون مانند یک آئینه وضعیت شما را به شما نشان می دهد. هر آزمون یک بازخورد است. کسب موفقیت روندی پلکانی دارد. در هر پله باید به بازخورد ها توجه  کنیم و تحلیل کارآمد داشته باشیم  نقاط چالشی خود را مشخص کنیم و برای رفع چالش ها اقدام کنیم( حتما برای رفع چالش ها ابتدا باید نقاط قوت را ببینم و روش های موثر و منجر به نتیجه را به کار ببنیدم). آزمون تابستان فرصتی عالی برای دریافت بازخورد و رفع چالش هاست. با تسلط بر این موضوع در طی سال تحصیلی بسیار پیش خواهیم افتاد.

 3- نگاه به آینده: همان طور که می دانید درس های پایه در تابستان در بستر نگاه به گذشته پیش می روند و در هر آزمون با نگاه پوششی دروس سال بعد ارائه می شوند. یکی از مزایای توجه به نگاه آینده شناسایی حفره های مطالعاتی و مفهومی در دروس مختلف است. این که با انتخاب یک یا چند درس از درس های سال بعد مباحث مرتبط با دروس سال قبل را در تابستان پیش ببریم و اگر ضعفی وجود دارد آن را برطرف کنیم. شاید تصورمان این باشد که به مباحث دروس مختلف مسلط هستیم ولی اگر با نگاه جدید و یک سطح بالاتر به مباحث نگاه کنیم متوجه شویم اشکالاتی داریم که باید رفع شوند.

4- تمرین یافتن چگونگی برنامه ریزی: پروژه تابستان یک فرصت عالی برای پیش روی است. یکی از موضوعات مهم آموزش برنامه ریزی است. در فصل تابستان با جدیت در آزمون های تابستان شرکت می کنید و خروجی هایی را دریافت خواهید کرد. با توجه به حجم بالای دروس در هر آزمون با کمک اولیا و پشتیبان برای خود برنامه ریزی می کنید و پیش می روید. در هر آزمون متوجه ساختار بندی برنامه ریزی تان می شوید. این که چند ساعت در چند نوبت و برای چه درسی و از چه منابعی استفاده می کنید. مطمئناً با یک یا دو آزمون به نتیجه نهایی مطلوب نمی رسید. این پیوستگی است که راه گشاست و به یک برنامه ثابت متناسب با خود خواهید رسید.

 5- فرصتی عالی برای ایجاد عادات جدید: عادت های روزمره پایه و اساس زندگی هستند و حال و آینده ما را تحت تاثیر قرار می دهد. جمله ای از بزرگان: اعمال تان تبدیل به عادت می شوند. عادت های تان ارزش های تان را می سازند. ارزش های تان سرنوشت تان را تعیین می کند. چه چیزی مهم تر از سرنوشت تان وجود دارد که بخواهید به خاط آن عادت های آموزشی و تحصیلی نیک پرورش دهید و عادت های بدتان را کنار بگذارید. برای کسب موفقیت در کنکور از ابتدای تابستان عادت های مطالعاتی و رفتارهای آموزشی خود را ارتقا دهید. ایجاد برنامه ثابت روزانه مطالعه و پیوستگی در مطالعه محور اصلی ایجاد عادت کارآمد است که از تابستان آن را در برنامه خود قرار دهید.

 6- به عمل کار برآید: در فصل تابستان مطابق برنامه راهبردی و برنامه شخصی سازی شده پیش خواهید رفت. دروس دهم و یازدهم برای کنکوری ها و دروس سال قبل برای سایر مقاطع جمع بندی می شود ویک یا چند درس سال بعد را پیش خواهید برد. عنصر اصلی موفقیت دانش آموزان موفق تلاش پیوسته است و البته هدف مند. برای رسیدن به مقصود باید زحمت کشید و تعلل ورزی را کنار گذاشت. باید شروع کرد و گام اول را محکم برداشت. بعد از قدم اول و در ادامه گام به گام مسیر شفاف تر خواهد شد. به عمل کار برآید.

پیوسته و هدف مند پیش بروید

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
299 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir