سه قانون مهم برای موفقیت در سال کنکور

سه قانون مهم برای موفقیت در سال کنکور

بزرگترین کشف در تاریخ بشر این است که اندیشه ، علت و شرایط معلول است. اگر بخواهید بدانید در درون یک شخص چه میگذرد کافیست ببینید در دنیای خارج چه اتفاقاتی برایش روی  میدهد و این قانون مطابقت ( دنیای بیرون ، نشان دهنده دنیای درون شماست) غیر قابل نقض است.

حتما شنیده اید که برای رسیدن به هدفتان باید ملزوماتش را داشته باشید. بسیار خوب ، امروز مرز بزرگ ،فضای بیرونی نیست ، بلکه با توجه به شناخت و درک قدرت شگفت انگیز ذهن ، قضای درونیست.

شما در خصوص مقصدتان تصمیم گرفته و آماده اید . حال آماده انجام مهمترین مرحله اید : برخاستن و برداشتن گام اول بدون اینکه تضمینی برای موفقیت وجود داشته باشد…
حال این نقطه عطف زندگی شما و یا هر فرد موفقیست. شروع صد در صدی. تصور کنید در هنگام پرواز یک هواپیما از روی باند ، خلبان به جای اینکه از صد در صد سرعت استفاده کند ، از هشتاد درصد قدرت موتور بهره گیرد! چه اتفاقی می افتد؟! شروعی وجود نخواهد داشت.

مهم نیست که صد در صد شما چقدر است ، مهم استفاده از تمام توان برای شروع است. تفاوت انسان با هواپیما قابلیت ارتقا در مرحله به مرحله مسیر است. تصمیم بگیرید ، بدون فکر به نشدن ها به جلو حرکت کنید و به هدفتان نزدیک شوید.

لازمه رسیدن به هدف نهایی بعد از شروع صد در صدی  انتخاب  مسیر مناسب ، تقسیم انرژی برای کل مسیر و داشتن نقشه ای شفاف است. استمرار و برنامه ریزی تنها شرط ماندگاری در مسیر محسوب میشود. قواعد حرکت در مسیر در این مجموعه به اختصار بیان شده . گام به گام و با اعتماد به نفس بالا و امید به خدا در مسیر پیش بروید و ایمان داشته باشید که به اندازه تلاشتان تقدیر برای شما کامیابی خواهد نوشت…

اگر همواره مانند گذشتگان بیاندیشید به همان چیزهایی دست میاببیم که در حال حاضر صاحب آنها هستیم .در حالیکه موفقیت یا عدم موفقیت محصول اهداف و روش های هر شخص است .
موفقیت نتیجه درس گرفتن از گذشته برای کسب تجربه ، استفاده بهینه از زمان حال و برنامه ریزی برای آینده بر اساس تجربیات گذشتگان وتوان زمان حال خودمان است .

 
قانون اول (مسیر): حتی قبل از انتخاب نتیجه مسیر را بشناسید .از اساتید و دانشجویان سال گذشته بپرسید. باید 7 استراتژی مختلف و 7 سبک متنوع برنامه ریزی و پیشروی برای آنها داشته باشید. اگر متفاوت عمل کنید، متفاوت نتیجه میگیرید…
1)تابستان تا مهر ماه
2)مهر ماه تا امتحانات ترم اول
3)ایام امتحانات تا عید
4) ایام عید و دوران طلایی
5)عید تا امتحانات ترم2
6) ایام امتحانات
7)ایستگاه آخر و ایام جمعبندی
برای حل مسئله صورت آنرا تفکیک و بنا به شناخت از خودتان بهترین روش را در هر کدام از 7 قسمت انتخاب کنید .برای حل مسئله آفت ها را بشناسید و مراقب باشید در گیر اشتباهات قدیمی و تکراری نشوید چون 90% رقبای شما میشوند .

 
قانون دوم (برنامه ریزی): روش های برنامه ریزی مانند روش های درمان سلیقه ای است .اصلا تصور نکنید اگر نتوانستید با متد مشاور یا موسسه ای خود را تطبیق دهید شما شکست خواهید خورد !
آزمون و خطا را در تابستان انجام دهید و روش و الگویی را انخاب کنید که در غالب آن به راحتی نتیجه میگیرید . فریب تبلیغات یا قدمت را نخورید ! گاهی معجزه خلاقیت در یک غالب برنامه ریزی حتی مجال رغابت به روش های کهنه و قدیمی موسسات را نمیدهد و بهترین برنامه پیش بینی تمام این مراحل 7 گانه را برای شما انجام داده است

 
قانون سوم ( انگیزش فردی ): شمابرای طی مسیر نیاز به انرژی خواهید داشت . به دنبال این انرژی در درون خود باشید .هدفی انتخاب کنید و به هدف خود فکر کنید و تصور کنید و از تصور رسیدن به آن انرژی بگیرید .کارنامه های پذیرفته شدگان را بررسی کنید .از کارنامه ها در صد های واقعی را ببینید.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
446 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir