راهکارهای افزایش تراز آزمون آزمایشی

راهکارهای افزایش تراز آزمون آزمایشی

یکی از متداول‌ترین سوالات کنکوری‌ ها نحوه افزایش تراز می‌باشد.
باید گفت یک تراز خوب حاصل رفتارها و عادت‌های خوب مطالعاتی و عملکردی می‌باشد .

عادات مطالعاتی خوب کنکور در طولانی‌ مدت ایجاد می‌شوند اما عادات عملکردی بیشتر مربوط به سر جلسه آزمون می‌شود. در این مقاله قصد داریم پیرامون این موضوع بحث کنیم.

مدیریت آزمون و هنر خوب آزمون دادن برای افزایش تراز

مدیریت آزمون برای مدیریت زمان ، کاهش استرس سر جلسه ، کاهش تعداد غلط‌ ها ، افزایش اعتماد به‌ نفس و استفاده از تمامی معلومات در سر جلسه مفید می‌باشد.

حل آزمون در زمان اضطراری بدون افت تراز

در جلسه آزمون ممکن است فرد به دلایل مختلفی مثل دیر رسیدن به سر جلسه ، استرس گرفتن و …. با کمبود وقت آزمون مواجه شود مدیریت زمان آزمون مهمترین درگیری ذهنی او شود.

برای حل این مشکل باید قبل از هر آزمون چندین پیش‌ آزمون کنکور را در تایم کمتر از حالت استاندارد شبیه‌سازی کند ( به‌عنوان‌ مثال از دروس عمومی 15 دقیقه و از دروس اختصاصی 20 دقیقه کم کند) در این صورت قادر خواهد بود سؤالات سخت و حل نشدنی را از سؤالات ساده تشخیص داده و به‌ جای حل یک تست سخت چند تست ساده را پاسخ دهد و وقت خود را از دست ندهد.

افزایش تعداد تست‌ها راهکار مناسب افزایش تراز آزمون

افزایش تعداد تست‌ ها باعث افزایش تسلط ، کاهش تعداد پاسخ‌های غلط ، افزایش سرعت تست‌ زنی و افزایش قدرت تشخیص سؤالات ساده از سخت و وقت‌گیر می‌شود.
برای افزایش تعداد تست‌ها می‌توانیم از تست‌های پوششی ، تست‌های تکراری و علامت‌دار استفاده کنیم که در مجموع شیوه صحیح تست زنی کنکور است. در این صورت هم برنامه‌های قبلی را مرور می‌کنیم هم تعداد تست‌ها افزایش می‌یابند.

همواره باید به این نکته توجه داشت که حل تست از خواندن چند باره درسنامه در رسیدن به تسلط مفیدتر خواهد بود.
البته تحلیل و بررسی تست زنی بعد از هر پیش آزمون نباید فراموش شود.

سریع جمع‌کردن برنامه آزمون برای حل تست‌های زیاد و ترکیبی و زمان‌دار

اکثر داوطلبان کنکوری تا 5 شنبه قبل از آزمون در حال مطالعه هستند یا حتی برنامه عده‌ای از کنکوری‌ ها این است که تا 20 خرداد مطالعه کنند و فقط از 21 خرداد تا 10 تیر به زدن آزمون‌های جامع کنکور بپردازند.
اما باید گفت زدن تست‌های ترکیبی و زمان‌دار باید در طولانی‌ مدت به‌ صورت عادت دربیاید نه یک ماه مانده به کنکور! پس پیشنهاد ما زود تمام کردن بودجه‌ بندی آزمون ، حل پیش‌ آزمون‌ های متعدد و زدن تست‌ های پوششی به‌ صورت زمان‌ دار می‌باشد.

مطالعه کامل پیش‌ نیازها برای افزایش تراز در آزمون

قبل از شروع هر فصل یا مطلبی باید ابتدا پیش‌نیازهای آن را مطالعه کرد ، سپس به مطالعه فصل موردنظر پرداخت . به‌عنوان‌ مثال نکات مربوط به توابع را قبل از شروع فصل کاربرد مشتق باید مطالعه کرد.


استفاده از منبع مناسب عامل دیگری برای افزایش تراز آزمون

منابع کنکور باید کاملاً مطابق با سطح داوطلب بوده و هم تست‌های ساده و هم تست‌های سخت در آن وجود داشته باشد. چون وقتی فرد فقط تست‌های ساده یا فقط تست‌های سخت حل می‌کند قادر به تشخیص و پاسخ دادن به بقیه تست‌ ها نخواهد بود.

با توجه به نکته ی فوق می توان گفت بهترین منابع کنکور برای هرر شخص متفاوت است.


توجه به ‌تمامی دروس به اندازه کافی

کم خواندن یک درس به بهانه بالاتر زدن درس دیگر کاملاً  اشتباه است. هیچ درسی نباید از میانگین پایین‌تر باشد. همواره باید توجه داشت که تمامی سؤالات یک درس سخت نیستند و فرد می‌تواند با صرف زمان معقول به سؤالات ساده هر درس پاسخ دهد و خود را به میانگین برساند.

صبر داشتن رمز نهایی افزایش تراز آزمون آزمایشی

نکته بسیار مهم در سال کنکور داشتن صبر و حوصله فراوان است. هیچ داوطلبی یک‌ شبه به تراز بالا نرسیده است. رسیدن به یک تراز عالی نیاز به مطالعه عالی و زیاد در تمام دوران و روزهای کنکور دارد و عملکرد ضعیف چند روز ممکن است تلاش روزهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؛ یاتون باشه اگر با انگیزه درس بخوانید حتما ادامه می دهید و اگر ادامه بدید حتما تراز آزمون بالا میاد .

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
341 نفر بازدیدکننده
2 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir