بهره‏‌مندی از هفته‏‌ی قبل کنکور

بهره‏‌مندی از هفته‏‌ی قبل کنکور

یک هفته تا کنکور، چگونه از فرصت‌‏ها بهره‏‌مند شویم؟

هفته­‌ی آخر است. می­‌خواهیم حداکثر بهره را از زمان پیش رو ببریم. چه کارهای مهمی انجام دهیم؟

1- مهم‌­ترین کار در هفته‌‏ی آخر تثبیت عادت­‌هاست. پس هیچ عادتی را چه غلط و چه درست تغییر ندهید.

2- اگر می­‌خواهید در شرایط آرمانی کنکور بدهید، باید از نظر جسمی، روحی و علمی به شرایط ایده­‌آل خودتان برسید.

3- خواب­تان را منظم کنید. سعی کنید به اندازه بخوابید و در هفته‏‌ی آخر هر روز همان ساعتی بیدار شوید که روز کنکور برخواهید خاست.

4- به تغذیه‏‌ی خود توجه ویژه داشته­ باشید. صبحانه‌‏ی متداول و به اندازه، نهار روتین و شام را سبک میل کنید، کمی میوه و خشکبار به عنوان میان‌­وعده به تغذیه‏‌ی خود اضافه کنید و به اندازه، یعنی روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. ضمناً حتی‌­المقدور از غذای بیرون پرهیز کنید.

5- برای رسیدن به اوج آمادگی علمی در درس‌­های خود، برای هر درس بهترین و سریع­‌ترین روش مرور را پیدا و اجرا کنید. پیشنهاد می‌­کنم خلاصه نکاتی  که یاداشت کرده‌­اید، شکل­‌ها و نمودارها و فرمول­‌ها را مجدداً مرور کنید. کتاب­‌ها را تک­‌تک ورق زده و موضوعات اصلی را در ذهن مرور کنید. اگر نتوانستید به‏‌خاطر بیاورید مطلقاً نگران نشوید. همه وضعی این چنین دارند. به­‌صورت تک­‌درس و یا مجموعه‌­ای یکی دو بار امتحان دهید و تکنیک­‌های مربوط به مدیریت زمان را به‌‏طور عملی به‌کار ببرید. موقع ورق زدن کتاب‏‌ها از مطالبی که نتوانستید قبلاً آن‌­ها را یاد بگیرید به سرعت بگذرید و آن­‌ها را حذف کنید. تحلیل آزمون­‌های گذشته منبع خوبی برای مرور سریع است. لغات و موضوعات حفظی را در تمام دروس مجدداً یادآوری و بازیابی کنید.

6- ارتباطات خود را مدیریت کنید. از کسانی که باعث آشفتگی، اضطراب و نگرانی شما می­‌شوند و یا رقیب درسی هستید در این یک هفته دوری کنید. به نتیجه فکر نکنید و با آرامش موضوعات گفته­ شده را با روش­‌های بیان شده مرور کنید.

7- سعی کنید روز قبل از کنکور در کنار خانواده از یک سرگرمی خوشایند مانند دیدن فیلم­‌های شاد لذت ببرید و تا جایی که امکان‌پذیر است درس نخوانید. دوشی ولرم بگیرید و وسایل را آماده کنید و با آرامش بخوابید. اگر خواب­تان نبرد نگران نباشد 90% بچه‌­ها شب کنکور خوب نمی­‌خوابند، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌­آید و بدن شما به­‌صورت فیزیولوژیکی تمام قوای جسمی و ذهنی شما را برای 4 ساعت کنکور بسیج خواهد کرد. پس بی‌خود خود را نگران نکنید.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
321 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir