روش های تقویت حافظه کنکوری ها

روش های تقویت حافظه کنکوری ها

روش های تقویت حافظه کنکوری ها راهکار های ساده ای هستند که داوطلبا می تونن با استفاده از این راهکار ها در درس هاشون پیشرفت کنن و بتونن با کمک یک مشاور خوب، برنامه ریزی درستی داشته باشن و بتونن با افزایش قدرت یادگیریشون در آزمون کنکور نتیجه خوبی رو به دست بیارن.

تقویت حافظه کنکوری ها یکی از مهم ترین مسئله هایی که امروزه خیلی از متخصص ها و مشاوره های تحصیلی در موردش تحقیق می کنن و سعی می کنن تا راهکارهای مناسب و کارآمدی و به دانش آموزا و داوطلبای کنکور ارائه بدن.

اما حقیقت اینه که گاهی این راهکارها انقدر زیاد میشن و هر کسی یه نظر متفاوتی راجبشون میده که دانش آموزا به طور کامل گیج میشن و نمی تونن دقیقا باید به کدوم یکی از این راهکارها عمل کنن تا نتیجه مطلوبی و بدست بیارن.

یادگیری روش های تقویت حافظه برای درس خواندن به دانش آموزا کمک میکنه که به بهترین نحو از توانایی ذهنی و پتانسیل خودشون استفاده کنن و در نهایت نتیجه خوبی بدست بیارن. پس در ادامه این مقاله در خصوص چند تا از مهمترین و اصلی ترین روش های تقویت حافظه کنکوری ها اشاره می کنیم تا با اونا آشنا بشین.

روش‌های تقویت حافظه کنکوری‌ها

relaxed برعکس تصور خیلی از دانش آموزها و خانواده های اونا باید بگیم که روش های تقویت حافظه کنکوری ها در حقیقت بسیار ساده هستن و خیلی راحت میشه اونا رو به مرحله اجرا گذاشت و نیازی نیست تا حتما روش ها سختگیرانه ای برای تقویت حافظه کنکوری ها اعمال بشه تا نتیجه خوبی بدست بیاد.

relaxed گاهی این روش های سختگیرانه نتیجه های برعکس دارن و به جای اینکه باعث شن دانش آموز در درس پیشرفت کنه و نتیجه ی خوبی بدست بیاره باعث میشه تا وقت و انرژی داوطلب کنکور برای یادگیری روش هایی ناکارآمد از دست بره و نتونن روی روش های تست زنی تمرکز لازم رو داشته باشن.


به مهم ترین و ساده ترین روش های تقویت حافظه کنکوری ها اشاره می کنیم

 sleeping داشتن خواب کافی:

همه ما به خوبی میدونیم که ساعت خواب استاندارد هر انسانی در طول شبانه روز، 6 الی 8 ساعته و کمتر یا بیشتر از این ساعت خوابیدن باعث ایجاد آسیب به سلامتی میشه. بعضی از دانش آموز ها به اشتباه فکر میکنن که اگر ساعت خوابشون کم کنن، ممکنه نتیجه بهتری بدست بیارن و این افراد باید دقت کنن که این روش کاملا غلطه. چون وقتی که ذهن خسته باشه، قدرت یادگیری به حداقل ممکن میرسه و به جای چند ساعت خواب اضافی، چندین ساعت و حتی چندین روز از زمان افراد از دست میره.

 yum تغذیه مناسب:

تغذیه مناسب جز مهمترین و اصلی ترین روش های تقویت حافظه کنکوری ها به حساب میاد و به اونها کمک میکنه تا حالت افسردگی و کسالت روحی و جسمی شون از بین بره. پس بهتره در این دوره دانش آموزها بیشتر از پیش به نوع تغذیه و خورد و خوراکشون توجه کنن و تا حد ممکن از غذاهای مختلفی که رد هرم غذایی وجود دارد، استفاده کنن.

astonished داشتن دقت و تمرکز:

مسلما شما هم تاکنون با افراد باهوشی آشنا شدید که بسیار قدرت ذهنی خوبی دارن اما متاسفانه به دلیل اینکه دارای تمرکز نیستن و به خوبی به مطالب درسی دقت نمیکنن، نمیتونن خیلی نتیجه خوبی بگیرن. پس به همین خاطر هم توصیه میشه که بچه ها در این دوران حتما با دقت و تمرکز کافی در کلاس ها حاضر بشن.

sunglasses خلاصه نویسی کردن دروس:

مسلما چند دور خوندن یک کتاب چندین صفحه ای کار بسیار سختی به حساب میاد و بهتره داوطلبای کنکور به جای اینکه چندین بار یک کتاب و مطالعه کنن میتونن به دلیل کمبود وقت و بالا رفتن کیفیت مطالعشون از روش خلاصه نویس کردن در کنکور استفاده کنن تا بهتر هم در ذهنشون تثبیت بشه.

innocent مرور کردن مطالب:

مرور کردن مطالب جز موارد خیلی مهم و ضروری به حساب نیاد و برای ازمون های ازمایشی و جلسه آزمون کنکور خیلی تاثیر گذاره و باعث میشه تا مطالب یادگیری شده در ذهن تثبیت بشن. بنابراین توصیه میشه که به روشی درست مطالب مرور بشن و برای هر مبحثی برنامه ریزی بشه.

bowtie رمز گذاری برای یادگیری:

اگر دقت داشته باشین میبینین که در خیلی از مواقع پیش میاد که حفظ کردن و به خاطر سپردن چند کلمه سخت و هم معنی دار، کار مشکلی به حساب میاد و وقت گیره و از طرفی دیگه هم به دلیلی شباهت ظاهری این کلمات امکان خطا و اشتباه در تست زنی افزایش پیدا میکنه، به همین خاطر هم توصیه میشه که در برخی از مواقع از روش یادگیری رمزگذاری استفاده بشه.

smiley تند خوانی:

تند خوانی یکی از مهارت های مهم و ضروری دوران کنکور به حساب میاد که نیازه تا داوطلبا اونو یاد بگیرن، این مهارت(به خصوص در ماه های آخر) خیلی کارامد محسوب میشه.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir