می خواهم یک کنکوری موفق باشم!

می خواهم یک کنکوری موفق باشم!

چه تیتر عجیب و بحث برانگیزی مگر نه؟آیا تابحال این سوال به ذهنتان رسیده؟
بگذارید کمکتان کنم، چرا عادی باشید وقتی می توانید عالی باشید؟

برای شمایی که دانش آموز هستید و هدفتان رسیدن به رشته و دانشگاه تاپی است چه کاری بهتر از در س خواندن وجود دارد؟
مسیر زندگی تان را از همین لحظه از اکثر افراد جدا کنید.یک تصمیم جدی برای موفقیت بگیرید
تبریک می گویم شما قرار است بسیار متفاوت از دیگران زندگی کنید.
ابتدا به برخی از سوالات رایج شما پاسخ می دهیم و سپس به بررسی سایر نکات مورد نیازتان برای رسیدن به هدف تک رقمی شدن می پردازیم.

از کی شروع کنم؟

جواب ساده و مشخص است.از همین لحظه ؛ اگر شما تصمیم گرفته اید رتبه یک کنکور شوید،به شما تبریک می گویم. شما انسان خارق العاده ای هستید.این چنین تصمیم ها و درخواست هایی تنها از یک انسان باهوش و متفاوت بر می آید.پس منتظر چه هستید؟شروع کنید.
بهترین زمان برای این چنین هدف بزرگی سال دهم دبیرستان است.اگر از سال دهم مطالعه ی کنکوری را آغاز کنید(به شرط آنکه ناامید نشوید) موفقیت شما حتمی است.
البته بهتر است که در سال های دهم و یازدهم فشار درسی زیادی نداشته باشید به عبارتی نیاز نیست کل فعالیت های غیر درسی و تفریحیتان را متوقف کنید .مبادا سال دوازدهم با خستگی مواجه شوید….در سال دهم و یازدهم باید به مطالعه ی دقیق دروس بپردازید،تمرینات کتاب را حل کنید و بعد از آن با تست های کنکور آشنا شوید.

البته فراموش نکنید که خودتان را برای امتحانات نهایی نیز آماده کنید و حل نمونه سوالات تشریحی را نیز در برنامه ی خود قرار دهید.

چند ساعت در روز باید مطالعه کنم؟

یکبار برای همیشه خودتان را از قید این سوال رها کنید.شما منحصر به فرد هستید.استعداد ها و توانایی های خاص خودتان را دارید پس از مقایسه ی خودتان با دیگران دست بکشید.اعداد و ارقامی که در این مقاله ذکر می شوند صرفا میانگینی از داده های به دست آمده هستند،شما شاید به زمان کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید.
در روز هایی که مدرسه میروید برای سال دهم 4-5 ساعت،سال یازدهم 5-6 ساعت و سال دوازدهم حداقل 6ساعت مطالعه.اگر می خواهید ساعت مطالعه بالایی داشته باشید این کار را به مرور انجام دهید.شاید بدترین رفتار در سال کنکور داشتن ساعت مطالعه ی نوسانی باشد پس تلاش کنید آهسته و پیوسته ساعت مطالعه ی خود را افزایش دهید.

در کنار ساعات مطالعه در نظر داشته باشید آنچیزی که اهمیت بیشتری دارد کیفیت مطالعه شماست و شما باید بین کیفیت و کمیت مطالعه ی خود توازنی عالی برقرار کنید.
اگر احساس می کنید واقعا نمی توانید بیش از این برای مطالعه وقت بگذارید نگران نباشید.شما می توانید با بالا بردن کیفیت مطالعه ی خود از طریق بالا بردن تمرکز، روش صحیح مطالعه،ایجاد مهارت تست زنی، تندخوانی و… این ساعات کمتر مطالعه را به نحو احسن جبران کنید.

آیا در آزمون آزمایشی شرکت کنم؟

جواب این سوال یک بله قطعی است.با شرکت در آزمون های آزمایشی شما می توانید مهارت مدیریت زمان، کنترل استرس،ایجاد تمرکز و… خود را بالا برده و برای روز کنکور آماده شوید.از سوی دیگر شرکت در آزمون های آزمایشی با ایجاد حس رقابت موجب می شود شما انگیزه ی بیشتری برای ادامه مسیرتان داشته باشید.آن چیزی که بیشتر از خود آزمون ارزشمند است تحلیل آزمون است.
با تحلیل ازمون شما نقاط ضعف و قدرت خود را در دروس پیدا کرده و با تنظیم ساعات مطالعه می توانید نقاط ضعف خود را بهبود بخشیده و از نقاط قوت خود برای کسب نتیجه ی حداکثری در کنکور استفاده کنید.

روی ذهنتان کار کنید.

بزرگترین سلاح شما برای پیروزی در هر نبردی،قدرت باور و اراده ی شماست.کنکور یک نبرد تمام عیار میان پشتکار،باور و اراده ی افراد است.لازمه ی پیروزی در مسیر این است که خود و هدف خود را باور داشته باشید.
احتمالا راجع به قانون جذب شنیده باشید.براساس قانون جذب احساساتی که شما نسبت به خودتان دارید در جهان پیرامون نمود پیدا می کند.

پس چه بهتر که خودمان را فردی موفق و پیروز بدانیم.خودتان را درحالی تصور کنید که به رتبه،رشته و دانشگاه مورد علاقتان دست یافته اید،رویای شیرینی است مگر نه؟
پس دست به کار شوید.قطعا به هدفتان خواهی رسید.بهترین راه برای ایجاد انگیزه نیز تصور دست یافتن به آرزوهایتان است.

اگر بتوانید شادی آن لحظه ی دیدن کارنامه قبولیتان را تصور کنید قطعا می توانید با پشتکار بیشتری در جهت رسیدن به آرزویتان تلاش کنید.

برای بدن خود ارزش قائل شوید.

ورزش کردن را فراموش نکنید.روزانه یک ربع یا نیم ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید.نگران زمان از دست رفته نباشید.مطمئن باشید با بهبود عملکرد مغزتان شما بازدهی بیشتری خواهید داشت. چه بهتر که ورزش شما پیاده روی صبحگاهی در هوای آزاد باشد.
به تغذیه خود اهمیت دهید و از مصرف مواد مضر جلوگیری کنید.وعده ی صبحانه را جدی بگیرید و تلاش کنید صبحانه ی شما کامل و سرشار از پروتئین باشد.
مصرف هشت لیوان آب در روز را فراموش نکنید.خصوصا بهتر است که صبح خود را با یک لیوان آب شروع کنید.اگر در پی کاهش ساعات خواب خود هستید،این کار را به تدریج و با رعایت اصول انجام دهید.هرگز ساعت خوابتان را به کمتر از 6ساعت نرسانید.

ساعات طلایی خود را پیدا کنید

بی شک با توجه به شناختی که از خود دارید،می توانید تشخیص دهید در چه ساعاتی از شبانه روز بیشتر آماده ی یادگیری هسنید.
اکثر افراد در ساعات ابتدایی روز گیرایی بالاتری دارند پس بهتر است از این فرصت استفاده کنید و مباحث و دروسی را که برای شما چالش برانگیزتر هستند را در این ساعات مطالعه کنید.
خود را به مطالعه در صبح عادت دهید. بسیار مفید خواهد بود اگر ذهنتان را برای یادگیری در ساعات اولیه روز آماده کنید.این موضوع از چند جهت حائز اهمیت است.

اولا آن که با ساعت برگزاری کنکور یکسان است.بدین گونه در روز کنکور مغز شما آمادگی عملکرد در چنین ساعاتی را دارد.ثانیا اکثر کلاس های آموزشی صبح برگزار می شوند و این کار بازدهی شما را در یادگیری در کلاس بالا می برد.ثالثا عموما در این ساعات محیط خانه آرام تر است و عوامل پرت کننده حواس کمتر می توانند مداخله کنند.

برنامه ریزی صحیح عامل طی کردن نصف راه است!

بسیاری از افراد موفقیت در کنکور را تنها معطوف به ساعات مطالعه ی بالا می دانند اما آنچه باعث می شود بسیاری از افراد علی رغم مطالعه ی زیادشان به نتیجه مطلوب نرسند نبود برنامه ریزی و قانونمندی در مطالعه ی دروس است.داشتن یک مشاور مناسب می تواند شما را در این مسیر یاری دهد

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
372 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir