اگر بین دو گزینه شک کردم، پاسخ بدم؟!

اگر بین دو گزینه شک کردم، پاسخ بدم؟!

این روزها دغدغه بسیاری از داوطلبان کنکور اینه که زمانی که در آزمون ها و یا تست ها و آزمون های خانگی بین گزینه ها شک میکنیم، باید یکی رو انتخاب کنیم یا از اون سوال بگذریم؟ نکته اینجاست که علت اصلی شک کردن بین دو گزینه مطالعه سطحی است. بسیاری از افراد درس می خوانند که تموم بشه نه اینکه یاد بگیرند. در حالی که بهتره شما هدف خودتون رو بر یادگیری درس مورد نظر قرار بدید نه اینکه فقط اون درس یا مبحث رو به هر قیمتی که شده تموم کنید. پس باید در وهله اول نحوه مطالعه خود را بهبود بدیم. اگر بین دو گزینه شک کردم، پاسخ بدم؟!

حال اگر در جلسه آزمون بین دو گزینه شک کردید، سعی کنید پاسخ ندید ( این نظر بر خلاف نظر بیش از 90 درصد مشاوران تحصیلی کشوره ). چون اکثراً اظهار می کنن که اگر یه پاسخ درست بدی به اندازه سه تا غلطه و اصلاً نگران نباش و پاسخ بده. یعنی به نوعی باید شانس خودت رو امتحان کنی. اما اینو یادت باشه که اگر در منزل در 10 تا سوالی که شک نداری، همه رو پاسخ بدی تقریباً 8 تاش درست در میاد ولی اگر همین کار رو در جلسه آزمون انجام بدی، 8 تاش غلط در میاد.

در جلسه آزمون به علت استرس نسبی که وجود داره، بخش مربوط به یادگیری و پاسخگویی مغز شما توسط استرس مهار میشه و نمیتونید پاسخ صحیح رو تشخیص بدید. خیلی از افراد بودن که با همین کار )یعنی شانسی زدن در جلسه آزمون( در رشته و شهر مورد نظرشون قبول نشدن ( اصلا قصد ترسوندن شما رو نداریم. فقط میگیم اصولی عمل کنید) .

پس در وهله اول نوع مطالعه خودتون رو در درست کنید تا بین دو گزینه شک نکنید و سپس اگر این اتفاق در جلسه آزمون افتاد، سعی کنید پاسخ ندید. اگر در آزمونتون از تکنیک های صحیح تست زنی استفاده کنید، علاوه بر کاهش تعداد پاسخ های اشتباه ( که یکی از اصلی ترین اهداف شرکت در آزمون های آزمایشی است) به مدیریت زمان مناسب هم دست خواهید یافت. یکی از اصلی ترین مواردی که میتونه شما رو به مدیریت زمان در آزمون نزدیک کنه اینه که از روی تست هایی که شک دارید یا اینکه وقت گیر هستند به راحتی عبور کنید و بتونید به بررسی تمامی سوالات یک درس بپردازید. پس سعی کنید به جای شانسی عمل کردن در تست زنی، اصولی عمل کنید و مطمئن باشید روز به روز نتایج شما بهتر خواهند شد.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
424 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir