چرا از اردوی مطالعاتی نوروزی باید استفاده کنیم؟!

چرا از اردوی مطالعاتی نوروزی باید استفاده کنیم؟!

در میان بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری، تعطیلات نوروز به دوران طلایی معروف شده است و اکثر داوطلبان نمی­دانند که چگونه به بهترین شکل از این دوران برای مطالعه و جمع­بندی دروس خود استفاده نمایند.
اغلب اوقات بخاطر رسم و رسومات عید و دیدو بازدید اقوام نمی­توان انتظار داشت که خانه­ ها آن آرامش و سکوت همیشگی را داشته باشند؛همین امر سبب شده تا برخی مؤسسات آموزشی برای رفع این مشکل به برگزاری اردو مطالعاتی نوروزی اقدام نمایند.
در واقع هدف از برگزاری این اردوها، افزایش آمادگی و توانایی­های دانش آموزان برای شرکت در کنکور می­باشد.

اردوی مطالعاتی نوروز برای دانش آموزان فرصتی تکرار نشدنی است که می­توانند به مرور و بازخوانی مباحث بپردازند و از این بازه­ی زمانی مفید برای مطالعه و جمع­بندی دروسشان استفاده کرده و با تمرکز کافی و با آرامش بیشتر دروسی را که در نیم سال اول مطالعه کرده‌اند را برای بار مجدد مرور کنند.

در این اردوها داوطلبان از صبح تا شب براساس یک برنامه مشخص و منظم، درس می­خوانند و همچنین جلساتی برای رفع اشکال در نظر گرفته و نظم اردو کنترل می­شود؛
شما داوطلبان عزیز در جمع رقبا و سایر داوطلبین شرکت­کننده در اردو قرار گرفته و این امر سبب فعالیت بیشتر شما در مطالعه می­شود.
اگر داوطلبان با تعهد و دقت به اجرای برنامه ­ریزی مشاوری با تجربه در تعطیلات، اقدام به مطالعه و جمع­بندی دروس نمایند، به طور قطع در آزمون­های بعد از عید جهش بسیار خوبی خواهند داشت.
این بازه زمانی باعث می­شود تا بعد از تعطیلات عید نیز با جدیت بیشتری به ادامه مطالعه دروس خود بپردازند و پیشرفت چشمگیری در نتایج خود داشته باشند.

فواید اردوهای مطالعاتی(نوروز)

۱- از شرایط اصلی مطالعه­ ی مفید و خوب، فراهم کردن محیط آرام است؛
محیط مناسب باید فضایی آرام با دما و نور مناسب داشته باشد که فراهم کردن این محیط آرام از اولین وظایف مسئولان برگزاری یک اردو مطالعاتی است.

۲- اصولاً شرکت­ کنندگان در اردوهای مطالعاتی داوطلبانی هستند که تصمیم جدی برای رشد در روند مطالعاتی خود دارند و  همین امر سبب ایجاد حس رقابتی بسیار مناسبی برای شرکت­ کنندگان در اردو می­شود که از خسته و ناامیدشدن آن ها تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد.

۳- ساعات مطالعه داوطلبان در اردوی مطالعاتی افزایش می­یابد؛ وجود مقررات و نظمی خاص در اردو به داوطلبان یاد می­دهد که باید در طول یک روز آن مقدار زمانی را که برای مطالعه دروس در نظر گرفته­ اند را به طور کامل به مطالعه اختصاص دهند.

۴- تنظیم وعده­ های درسی در برنامه ­ی مطالعاتی نوروز به گونه­ ای است که نشستن­ های طولانی مدت، تست­ زدن­های حجمی و سرعتی و جمع­بندی اصولی هر مبحث، به خوبی تمرین می­شود.

۵- ممکن است داوطلبان در طول این دو هفته مطالعه از نظر علمی یا انگیزشی برای مطالعه دچار مشکل شوند.

حضور اساتید و مشاوران حرفه­ ای و یا دانشجویان دانشگاه­ های برتر جهت رفع اشکالات دروس عمومی و اختصاصی توسط مدرسین حاضر در اردوهادر اردو می­تواند این نوع مشکلات را برای داوطلبان حل کند؛در ایام نوروز چون پیوسته در حال مطالعه هستید سؤالات و مشکلات شما نیز بیشتر بوده و حضور مشاوران حرفه­ای و کارامد می­تواند تأثیر فراوانی در سرعت پیشرفت و رفع مشکلات شما داشته باشد.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir