روش مطالعه زمین شناسی کنکور

روش مطالعه زمین شناسی کنکور

زمانی که صحبت از کنکور می شود، داوطلبان به این فکر می افتند که چگونه درس ها برای کنکور مطالعه کنیم. برخی از دروس تخصصی در کنکور دارای ضریب بالایی هستند و اگر داوطلب بتواند درصد بیشتری در این دروس را در کنکور بزند، شانس قبولی بیشتری در رشته های پرطرفدار دارد. درس زمین شناسی از دروس با اهمیت کمتر است و تاثیر زیادی در رشته قبولی داوطلبان ندارد به جز داوطلبانی که قصد قبولی در رشته داروسازی را دارند.
البته در مطالعه زمین افراط نکنید میدانید که اولا زمین شناسی درس نسبتا سختی هست و کمتر کسی در کنکور درصد بالایی کسب میکند حتی قبولی های داروسازی هرچند کسانی که به فکر رتبه های تک رقمی هستند باید در درس زمین شناسی هم درصد بالایی کسب کنند. ثانیا زمین شناسی حتی برای داروسازی هم ضریب ۱ دارد و باز هم ضریبش از سایر دروس اختصاصی کمتراست پس در هفته بیشتر از چند ساعت برای زمین وقت نگذارید و به نسبت ضریب درس ها در کنکور بیشتر وقت را به سایر دروس اختصاصی بدهید.
قدم اول برای شروع این درس این است که به صورت روزنامه وار، یکبار از روی متن درس، عکس ها، جدول ها روخوانی کنید تا متوجه مباحثی که قرار است مطالعه کنید شوید. بعد از اتمام روخوانی باید به صورت پاراگرافی متن درس را مطالعه و سعی در حفظ آنها داشته باشید. در درس زمین شناسی اشکال و جدول ها بسیار مهم هستند، به همین خاطر باید در کنار دست خود کاغذی قرار دهید و جدول ها را در آن بدون نگاه کردن به کتاب بنویسید تا مطمئن شوید کاملا یاد گرفته اید. برای شکل ها هم  همچنین بایداین کار را  انجام دهید و باید اشکال را نامگذاری کنید.

بعد از انجام خلاصه نویسی یک فصل از درس زمین شناسی باید شروع به تست زدن کنید تا متوجه نقاط ضعف و قوت خودتان شوید. تمام نکاتی که از تست ها فهمیدید باید در در حاشیه کتاب بنویسید. تمام این کارها برای این است که تا در مطالعه های بعدی شما سریع تر شود.
اگر به فکر کسب درصد بالا در این درس نیستید بهتراست که حداقل چند فصل مهم و سوال خیز زمین شناسی را انتخاب کنید و روی همان فصل ها تمرکز کنید و به تسلط برسید تا در کنکور هم به سوالات همان فصل ها فقط پاسخ بدهید. ازبعضی فصل ها تعداد سوالات بیشتری در کنکور طرح میشود مثل فصل کانی ها، ماگماتیسم و سنگ های آذرین، زمین ساخت ورقه ای، تحولات گذشته، و فصل رسم نقشه. بجز این فصل ها، سایر فصل های زمین شناسی معمولا یک سوال در کنکور می آید اما این چند فصلی که گفتم معمولا هر سال بیشتر از یک تست از آنها طرح شده است پس با تسلط بر این فصول تست خیز میتوانید درصد قابل قبولی در کنکور کسب کنید.
برای تسلط در درس زمین شناسی فقط مطالعه کردن کتب درسی کافی نیست بلکه باید تست هم بزنید. تست زنی اصول خاص خودش را دارد و باید به مرور زمان با حل تست‌های متنوع، تیپ بندی سوالات را بشناسید و با دیدن یک تست بلافاصله راه حل را پیدا کنید.
پس از مطالعه کتاب درسی، درسنامه‌های کتاب کمک آموزشی یا جزوه مدرسه و استاد، باید تست‌های آموزشی را حل کنید، این تست‌ها فقط جنبه یادگیری دارند تا بتوانید نکات بیشتری را از داخل تست پیدا کنید. زمان حل تست آموزشی پس از مطالعه است و هر نکته جدیدی را که به آن برخوردید، حتما در حاشیه کتاب یا جزوه خود یادداشت کنید. دقت داشته که مجموعه تستی که برای تمرین کردن انتخاب می‌کنید باید جامع باشد تا تمام جزئیات یک مبحث خاص را پوشش دهد.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir